Rally de Portugal: переможний поступ юніора

Португальського раунду чемпіонату світу всі без винятку чекали з особливим нетерпіння, майже як січневе Rallye Automobile de Monte-Carlo – вже вдруге цього року повинні зустрітися дві легенди, Себастьєн Льоб і Себастьєн Ож’є (на двох здобули 134 перемоги на етапах WRC і 17 чемпіонських титулів в абсолюті)… На жаль, ця дуель тривала недовго – обидва вибули з боротьби вже у п’ятницю (Льоб пошкодив підвіску, Ож’є нахапав проколів), в суботу їхня спільна смуга нещасть отримала продовження (Ож’є знову зійшов, тепер вже через аварію, Льоб остаточно вибув зі боротьби через технічні проблеми). Зате багатьом глядачам надовго запам’ятається феєрія на СД16 (міській міні-спецділянці Porto – Foz довжиною 3,3 км) – на тісній і повільній трасі техніка Rally1 взагалі не змогла реалізувати свою перевагу у потужності та швидкості… Результати цього допу на вулицях Порту здатні приголомшити кого завгодно – найкращий час показав ірландець Джош МакЕрлен на Hyundai i20 N Rally2! Більш того, екіпажі на техніці R5/Rally2 посіли перші дванадцять позицій в абсолюті – Калле Рованперя (найкращий зі Rally1) на дистанції 3,3 км відстав від МакЕрлена на 7,5 секунд!

Слід визнати, нинішній сезон у WRC від самого початку не припиняє дивувати вболівальників і оглядачів… Спочатку сенсаційна перемога Себастьєна Льоба в Монте-Карло за кермом Ford Puma Rally1, завдяки чому ельзасець став володарем рекорду як найстарший переможець етапу чемпіонату світу (у віці 47 років 331 день). Зараз надходить черга Калле Рованпері, який прагне здобути щонайменше два молодіжних рекорди WRC – тобто наймолодший переможець етапу WRC (цієї мети досяг ще минулого року, коли у віці 20 років 289 днів виграв Rally Estonia) і наймолодший чемпіон світу в абсолюті (тут рекорд поки що належить Коліну МакРею, який у 1995 році здобув титул у віці 27 років 109 днів)… Фін, попри побоювання його прихильників, тримає просто фантастичний темп – після чотирьох перших етапів на його рахунку чотири успішних фініші у Топ-5, три перемоги поспіль (Швеція, Хорватія, Португалія), три виграних Power Stage (назбирав 19 бонусних очок зі 20 можливих), після чого Рованперя впевнено лідирує зі 106 очками зі 120 максимально можливих! Тому вже зараз чимало хто ставить питання – чи вдасться комусь найближчим часом «пригальмувати» Калле?

Ситуація склалася дійсно нестандартна – адже лише після чотирьох етапів Калле Рованперя випереджає свого найближчого суперника, бельгійця Тьєррі Ньовілля, аж на 46 очок (рахунок 106 проти 60)! Щоб усвідомити темп фіна, досить одного математичного факту – у минулому сезоні фіну потрібно було дев’ять стартів, щоб подолати бар’єр у 100 очок за сезон, а зараз йому вистачило тільки чотирьох раундів! А поки що у Рованпері є три основних суперники у боротьбі за титул – Тьєррі Ньовілль (46 очок відставання), Елфін Еванс (валлієць поки відстає на 69 очок, але зараз начебто почав набирати темп після невдалого початку сезону) і Отт Тянак (70 очок відставання)… Все залежить від того, як квартет фаворитів подолає червневі випробування – тобто складні гравійні раунди на Сардинії та в Кенії. Тим більше Рованперя на обох цих ралі в будь-якому випадку перший повноцінний день розпочинатиме на першій стартовій позиції та працюватиме «бульдозером» для своїх переслідувачів. А от у фордівців, які сенсаційно розпочали цей сезон перемогою та лідерством в обох основних заліках (пілоти й команди), справи не надто тішать – тріо Крейга Бріна, Гаса Грінсміта й Адрієна Фурмо все одно не дотягує до рівня фаворитів, а окремі старти Себастьєна Льоба тенденцію не змінять…

У командному протистоянні дивує помітна перевага Toyota Gazoo Racing WRT, яка виграла вже три раунди з чотирьох (до чого додала ще три подіуми, включаючи недавній дубль у Португалії), досягла відриву у 59 очок і як мінімум до кенійського раунду гарантувала собі першу позицію в Кубку виробників. При цьому Hyundai Motorsport хоч і демонструє непогану результативність (чотири подіуми на чотирьох етапах), але в цілому їх Hyundai i20 N Rally1 все ж трохи поступаються у своїй швидкості Toyota GR Yaris Rally1… Все ж зі цифрами статистики сперечатися складно – екіпажі Toyota виграли вже 49 спецділянок плюс лідирували у змаганнях протягом 62 допів. Для порівняння, у Hyundai поки що наступні показники – 16 виграних СД та лідерство на 4 спецділянках… Тобто тойтотівці майже від самого початку сезону стабільно домінують як за підсумками ралі, так і на більшості спецділянок. Цікаво, що рік тому екіпажі Hyundai зазвичай вигравали більше спецділянок (115 кращих часів проти 105 у Toyota), але досить регулярно програвали за підсумками всього ралі – адже тойотівці за підсумками сезону здобули дев’ять перемог проти трьох у корейської марки. Цікаво, чи вдасться команді з Альценау найближчим перервати цю смугу неприємностей і хоча б частково перехопити ініціативу?

Power Stage
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) 6.28,2
2. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 N Rally1) +2,1
3. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +3,1
4. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 N Rally1) +3,1
5. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +6,2

Vodafone Rally de Portugal
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) 3:44.19,2
2. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +15,2
3. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 N Rally1) +2.17,3
4. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +2.19,4
5. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +2.37,8
6. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 N Rally1) +4.45,7
7. Лубе/Ланде (F, Ford Puma Rally1) +5.52,1
8. Брін/Нейгл (IRL, Ford Puma Rally1) +7.03,4
9. Фурмо/Коріа (F, Ford Puma Rally1) +8.09,6
10. Россель/Сарро (F, Citroen C3 Rally2) +13.48,9

Чемпіонат світу, пілоти (після чотирьох етапів)
1. Рованперя (FIN) – 106
2. Ньовілль (B) – 60
3. Кацута (J) – 38
4. Еванс (GB) – 37
5. Тянак (EE) – 36
6. Брін (IRL) – 34
7. Льоб (F) – 27
8. Грінсміт (GB) – 20
9. Ож’є (F) – 19
10. Сордо (E) – 19

Кубок виробників (після чотирьох етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 175
2. Hyundai Motorsport – 116
3. M-Sport Ford WRT – 94
4. Toyota Gazoo Racing WRT NG – 42

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, ewrc-results.com

26-05-2022 49365
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца