Rally Serras de Fafe: інтрига зі старту

Зараз у чемпіонаті Європи 2023 року найбільше тішать дві речі. По-перше, вже перед стартом першого етапу назбиралася чимала компанія потенційних претендентів на подіум за підсумками всього сезону. По-друге, серед них поки неможливо визначити хоча б одного-двох беззаперечних фаворитів – особливо з врахуванням того факту, що європейська першість складається з чотирьох гравійних і чотирьох асфальтових раундів, на яких можуть мати перевагу зовсім різні екіпажі (в залежності від їх досвіду на тому чи іншому покритті). На додачу до всього цього додався ще той факт, що у минулий уїк-енд на трасах під Фафі чималі успіхи мали «джокери», які запланували або епізодичні старти (заводський пілот Hyundai Motorsport Крейг Брін, гості з WRC2 Георг Ліннамяе, Роберт Вірвес, Міколай Марчик), або коротку програму виступів (Йоанн Бонато, у чиїх планах поки не більше чотирьох стартів у ERC-2023). І ці «джокери» вже встигли відібрати чимало очок у регулярних учасників чемпіонату Європи – троє з них фінішували у призовій п’ятірці на Power Stage (зібрали 10 очок з 15 можливих), четверо у загальних підсумках Rally Serras de Fafe посіли місця з третього по шосте.

УВАГА! Більшість поточних новин зі світу ралі зараз можна дізнатися у бліц-режимі на нашому Телеграм-каналі «Ukraine & World of Rally». Якщо бажаєте бути в курсі останніх новин зі світу ралі, відвідайте цей канал.

Беззаперечно, головним героєм став португальського відкриття сезону став новозеландський екіпаж Хайдена Паддона і Джона Кеннарда на Hyundai i20 N Rally2, для яких це був лише третій старт у чемпіонаті Європи – після виступів на бельгійському Geco Ypres Rally у 2013 році (аварія) та латвійському Tet Rally Liepāja у 2022 році (шосте місце). Розпочали вони боротьбу в досить високому темпі, але не надто ефектно – після прологу та першого дня трималися третіми (відставали на 17,2 с від фіна Мікко Хейккілі та на 13,0 с від норвежця Мадса Естберга). Але в неділю поступово нарощували темп, випередили Естберга, почали тиснути на Хейккілю – і на Power Stage їх методичний наступ приніс перемогу на ралі та лідерство в ERC-2023 (не обійшлося без прикрої невдачі фінського лідера, який на фінальному допі мусив міняти пробите колесо). Найцікавіше, що 64-річний штурман Джон Кеннард у 2017 році планував завершити свою велику кар’єру, але вже у 2021 році відновив регулярні виступи зі своїм багаторічним пілотом (з яким вперше стартував ще у далекому 2006 році). І слід відзначити ще одну історичну подію – вперше етап ERC виграв екіпаж на Hyundai! Перед тим у 2018-2022 роках на автомобілях цієї марки вдалося здобути 11 подіумів (8 других і 3 третіх місця), виключно на Hyundai i20 R5. А зараз відбувся подвійний тріумф корейської марки – на нових Hyundai i20 N Rally2 у Португалії здобули перемогу і третю позицію (Паддон, Ліннамяе), а також три перших місця за підсумками Power Stage.

Офіційні фаворити першості, тобто представники подвійної команди MRF (Team MRF Tyres і MRF Tyres Dealer Team), не надто потішили – головним досягненням стало друге місце Мадса Естберга на Citroen C3 Rally2. Досить скромним виявився результат чинного чемпіона Європи з Team MRF Tyres – іспанець Ефрен Льярена фінішував тільки сьомим (хоча цей показник є кращим за його торішній результат, коли він став лише 10-м в заліку ERC). Непоганий темп демонстрував латвієць Мартіньш Сескс, який мав шанс поборотися з Георгом Ліннамяе за подіум, але через прокол і заміну колеса вилетів поза межі Топ-10. Що стосується шведа Понтуса Тідеманда, який фінішував лише 13-м, було помітно, що понад два сезони відсутності на міжнародній арені (у 2021-2022 роках мав лише епізодичні виступи на ралі у Швеції та Норвегії) далися взнаки… Можна сподіватися, що надалі Тідеманд зможе нагадати, що свого часу був чемпіоном і призером WRC2. Цікаво спостерігати за виступами фіна Мікко Хейккілі (перша велика міжнародна програма для нього) та шведа Тома Крістенссона (має чималий досвід на різних рівнях, але цього року пересів на новий для себе Citroen C3 Rally2) – можна сподіватися, що у майбутньому вони ще долучаться до боротьби за призові місця (як мінімум на гравійних етапах). Чимало цікавого може статися на наступному раунді, асфальтовому Rally Islas Canarias (4-6 травня), бо не факт, що нинішні гравійні лідери ERC зможуть зберегти свою перевагу…

У молодших дивізіонах особливої інтриги не спостерігалося. У моноприводному ERC4 переміг 21-річний італієць Роберто Дапра (Peugeot 208 Rally4), який явно націлюється цього року поборотися за титули як в ERC4 (перша перемога цього року вже є), так і в ERC Junior (торік здобув два подіуми та став п’ятим за підсумками сезону). А от у категорії ERC3 було малолюдно – заявився лише британець Джон Армстронг на Ford Fiesta Rally3. Схоже, найцікавіше в цих заліках почнеться в травні-липні (етапи у Польщі, Латвії, Швеції), коли стартує ERC Junior (саме його учасники є головною силою моноприводу), а також почнуть підтягуватися місцеві учасники на Ford Fiesta Rally3. Плюс весною повинен отримати міжнародну омологацію новий Renault Clio Rally3 – є шанс на пожвавлення подій у категорії Rally3… З інших подій Rally Serras de Fafe потрібно відзначити появу українського екіпажу Антона Корзуна і Павла Кононова, які готуються до повного сезону в португальській першості на Peugeot 208 Rally4 – у Фафі вони вже встигли фінішувати четвертими в заліку моноприводного чемпіонату Португалії (Campeonato de Portugal de Ralis 2RM). Наступний етап національного чемпіонату очікується за два з половиною тижні – 31 березня та 1 квітня заплановане Rallye Casinos do Algarve.

Rally Serras de Fafe, Power Stage
1. Брін/Фултон (IRL, Hyundai i20 N Rally2)
2. Паддон/Кеннард (NZ, Hyundai i20 N Rally2)
3. Ліннамяе/Морган (EE/GB, Hyundai i20 N Rally2)
4. Вірвес/Магальяйнш Х. (EE/P, Ford Fiesta Rally2)
5. Сескс/Франціс (LV, Skoda Fabia RS Rally2)

Rally Serras de Fafe, Топ-10
1. Паддон/Кеннард (NZ, Hyundai i20 N Rally2) 1:42.21,3
2. Естберг/Барт (N/S, Citroen C3 Rally2) +10,8
3. Ліннамяе/Морган (EE/GB, Hyundai i20 N Rally2) +27,5
4. Марчик/Господарчик (PL, Skoda Fabia RS Rally2) +1.13,4
5. Бонато/Буллу (F, Citroen C3 Rally2) +2.11,8
6. Брін/Фултон (IRL, Hyundai i20 N Rally2) +2.19,7
7. Льярена/Фернандес (E, Skoda Fabia RS Rally2) +2.21,9
8. Хейккіля/Ваалері (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +2.41,4
9. Крістенссон/Юханссон (S, Citroen C3 Rally2) +2.43,6
10. Чомош/Надь (H, Skoda Fabia Rally2 evo) +2.49,5

Чемпіонат Європи (після першого етапу)
1. Паддон (NZ) – 34
2. Естберг (N) – 24
3. Ліннамяе (EE) – 24
4. Брін (IRL) – 20
5. Марчик (PL) – 19

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC, ACI Team Italia

13-03-2023 23752
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца