Rally Italia Sardegna, WRC-2: в очікуванні сюрпризів

Схоже на те, що чергова реформа дивізіонів для учасників на техніці R5/Rally2 у чемпіонаті світу виявилася досить успішною. По-перше, екіпажі цієї категорії перестали ділити на «пріоритетчиків» (WRC-2) і «приватників» (WRC-3) – тепер усі практично на рівних змагаються у спільному заліку WRC-2 Open. І зараз, після п’яти раундів, уже почали вщухати побоювання, що топ-команди з елітними пілотами (наприклад, Toksport WRT на чолі з Андреасом Міккельсеном) будуть мати беззаперечну перевагу й повністю знищать всю інтригу – досить поглянути на поточну турнірну таблицю WRC-2 Open. По-друге, дійсно дуже вдалою ідеєю стало створення паралельних заліків для юніорів і ветеранів на техніці R5/Rally2 – тобто WRC-2 Junior (не старших за 30 років) і WRC-2 Masters (не молодших за 50 років). При цьому в молодіжному заліку передбачений «запобіжник» на той випадок появи досвідченого пілота, який міг би мати суттєву перевагу за своїм класом – не можуть брати участь володарі титулів у заліках WRC-2 і WRC-3 попередніх років (це стало бар’єром для таких пілотів, як Ярі Хуттунен, Йоан Россель, П’єр-Луї Лубе) або пілоти, які у минулому були номіновані на здобуття очок у командному заліку вищої ліги (тобто нема загрози раптової появи Теему Сунінена, Гаса Грінсміта, Адрієна Фурмо чи навіть Калле Рованпері).

У загальному заліку WRC-2 Open склалася досить цікава та непередбачувана ситуація – зараз хоч і лідирують такі визнані фаворити, як Андреас Міккельсен і Йоан Россель, але вони вже встигли використати по чотири залікових старти з максимально можливих семи (причому кожен вже має щонайменше по одному невдалому виступу). Наприклад, Міккельсен здобув на початку сезону дві перемоги поспіль, але потім раптом стрімко провалився та у двох наступних стартах отримав повноцінне «зеро». Плюс трохи спантеличив провал Теему Сунінена зі Hyundai Motorsport N, який у двох стартах не здобув жодного очка… Оскільки попереду ще вісім етапів, цілком може скластися ситуація, коли Мадс Естберг (віце-чемпіон WRC-2 Pro 2019 року, чемпіон WRC-2 2020 року, віце-чемпіон WRC-2 2021 року) раптом повернеться на світові траси вже на липневому WRC Rally Estonia та перехопить ініціативу…В резерві є ще такі «джокери», як фіни Ярі Хуттунен або Еміль Ліндхольм, які мають у запасі ще чотири та п’ять залікових стартів відповідно – тобто цілком можуть у будь-який момент «вистрілити». І не забуваймо Каєтана Каєтановіча – адже поляку навіть двох стартів вистачило, щоб вийти на п’яте місце у загальному заліку. Зараз в нього є шанс в Кенії суттєво покращити свої позиції у чемпіонаті та пробитися до Топ-3, а то й стати новим лідером. Головне – «вижити» на кенійських трасах…

Молодіжний залік теж готовий подарувати чималу «карусель», в якій частина головних фаворитів (Ерік Цайс, Кріс Інгрем) теж встигли «спалити» по чотири залікових старти зі максимально можливих семи… Там також можна побачити кількох потенційних «тіньових» лідерів, які мають у резерві трохи більше виступів – фіни Еерік Пієтарінен й Еміль Ліндхольм, до яких можуть спробувати долучитися ще поляк Міколай Марчик або іспанець Ян Соланс. До речі, у цій категорії теж маємо несподіваний провал одного з фаворитів – болівієць Марко Буласія (віце-чемпіон WRC-3 2020 року) у чотирьох стартах спромігся набрати лише 12 очок, після чого його шанси на титул у WRC-2 Junior стрімко попрямували до нуля. Напевно, цього року найбільшим сюрпризом стала насправді висока популярність «ветеранського» заліку WRC-2 Masters – мало хто очікував, що вже у першій половині сезону в цій категорії встигнуть стартувати понад два десятки учасників, серед яких можна було побачити Мауро Мьєле, Жан-Мішеля Рау, Фредді Лойкса, Арміна Кремера, Олів’є Буррі… Вже навіть цікаво – раптом Нассер Аль-Аттія також долучиться до цієї яскравої компанії? Адже катарець вже встиг здобути черговий титул на Близькому Сході, а сезон у ралі-рейдах цього року досить сильно пригальмував…

Rally Italia Sardegna, залік WRC-2 Open
1. Грязін/Александров (404, Skoda Fabia Rally2 evo) 3:18.36,8
2. Соланс Я./Санхуан (E, Citroen C3 Rally2) +28,0
3. Хуттунен/Лукка (FIN, Ford Fiesta Rally2) +33,1
4. Інгрем/Дрю (GB, Skoda Fabia Rally2 evo) +38,9
5. Паярі/Мялкьонен (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.38,5
6. Пієтарінен/Ліннакето (FIN, VW Polo GTI R5) +2.36,8

Залік WRC-2 Open (після п’яти етапів)
1. Россель (F) – 63 (4 старти)
2. Грязін (404) – 52 (4 старти)
3. Міккельсен (N) – 51 (4 старти)
4. Інгрем (GB) – 44 (4 старти)
5. Каєтановіч (PL) – 38 (2 старти)

Rally Italia Sardegna, залік WRC-2 Junior
1. Грязін/Александров (404, Skoda Fabia Rally2 evo) 3:18.36,8
2. Соланс Я./Санхуан (E, Citroen C3 Rally2) +28,0
3. Інгрем/Дрю (GB, Skoda Fabia Rally2 evo) +38,9
4. Паярі/Мялкьонен (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.38,5
5. Пієтарінен/Ліннакето (FIN, VW Polo GTI R5) +2.36,8

Залік WRC-2 Junior (після п’яти етапів)
1. Інгрем (GB) – 67 (4 старти)
2. Грязін (404) – 61 (4 старти)
3. Цайс (CZ) – 45 (4 старти)
4. Пієтарінен (FIN) – 40 (3 старти)
5. Марчик (PL) – 36 (3 старти)
6. Ліндхольм (FIN) – 33 (2 старти)

Rally Italia Sardegna, залік WRC-2 Masters
1. Лойкс/Тшун (B, Skoda Fabia Rally2 evo) 3:28.15,8
2. Сердерідіс/Міклотт (GR/B, Skoda Fabia Rally2 evo) +5.40,6
3. Рау/Мага (F, VW Polo GTI R5) +6.21,8

Залік WRC-2 Masters (після п’яти етапів)
1. Мьєле (I) – 61 (4 старти)
2. Рау (F) – 52 (3 старти)
3. Лойкс (B) – 40 (2 старти)

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Honza Froněk, M-Sport, Jerome Deskeuvre

09-06-2022 39273
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца