Rally Italia Sardegna: починаються «гойдалки»

Після того, як Toyota Gazoo Racing WRT на чолі з Калле Рованперею, який вже негайно посів позицію нового лідера команди, виграла три раунди поспіль, у глядацьких колах все частіше почало виникати питання – коли та хто саме спробує пригальмувати цей японсько-фінський експрес? У пошуках відповіді більшість зазвичай починала поглядати у бік Hyundai Motorsport – адже після не надто вдалого початку сезону (жодної перемоги після чотирьох етапів) корейсько-німецька команда дійсно потребувала хоч якогось помітного успіху, тобто як мінімум у вигляді виграного раунду. Причому найкращим моментом для контратаки Hyundai вважався саме період травень-червень, коли були заплановані відразу три таких гравійних змагання, як Vodafone Rally de Portugal, Rally Italia Sardegna та рейд на виживання під назвою Safari Rally Kenya – існує реальна можливість, що лідер WRC (тобто Рованперя) втратить темп через свою першу стартову позицію в п’ятницю та поступово скоротить свою перевагу… Правда, недавня перемога фіна у Португалії насторожила – раптом повториться торішня історія, коли тойотівці всупереч усім прогнозам усе ж виграли у Португалії, на Сардинії та в Кенії!

Однак вже на п’ятничних спецділянках більшість цих побоювань втратили свою актуальність – Елфін Еванс вибув через технічні проблеми, Калле Рованперя старанно працював «бульдозером» (на додачу здійснив не надто вдалий вибір шин) і завершив день аж на восьмій позиції… Трохи рятував ситуацію третій номер Toyota Есапекка Лаппі, який ненадовго «вистрибнув» на перше місце (з мінімальним відривом від Отта Тянака зі Hyundai Motorsport), але вже в суботу зранку фін розтрощив підвіску – саме в цей момент ініціативу остаточно перехопили екіпажі Hyundai Motorsport. Так склалося, що на сардинських трасах кадрові втрати команди з Альценау виявилися набагато меншими, ніж в їх опонентів з Ювяскюлі – якщо у «корейців» Отт Тянак разом зі Даніелем Сордо боролися за подіум (Тьєррі Ньовілля спіткали технічні проблеми в п’ятницю, після чого був ще «дах» у суботу), то в «японців» після провалів Елфіна Еванса та Есапекки Лаппі лише Калле Рованперя та Такамото Кацута трималися в середині Топ-10 (при цьому японець представляв дочірню команду Toyota).

У підсумку, тойотівці вперше цього року не змогли пробитися на подіум (Рованперя п’ятий, Кацута шостий) і зазнали відчутної поразки від свого головного конкурента – у командному заліку Toyota Gazoo Racing WRT здобула лише 25 очок проти 45 у Hyundai Motorsport (Отт Тянак після тривалої 15-місячної перерви нарешті зміг виграти етап WRC, на третій щабель подіуму піднявся Даніель Сордо, Тьєррі Ньовілль трохи відігрався за свої проблеми у п’ятницю-суботу та показав найкращий час на Power Stage). Приємно здивував також M-Sport Ford WRT – Крейг Брін вже вдруге цього року фінішував на подіумі (друга позиція), Гас Грінсміт попри всі попередні проблеми (провалився до середини третього десятка) спромігся пробитися до Топ-10… На додачу до цього відзначився також четвертий номер британської команди П’єр-Луї Лубе, який стрімко відновлює свою форму після важкої травми (минулого року на вулицях Парижу його збила машина, отримав перелом стегна) та вже оновив усі свої персональні рекорди – напередодні в Португалії фінішував сьомим (повторення своїх найвищих досягнень у 2020 і 2021 роках), а зараз на Сардинії завоював четверте місце! У підсумку, на італійських трасах фордівці стали другими у командному заліку (26 очок) і навіть випередили Toyota.

Зараз в обох основних заліках чемпіонату світу (тобто в особистому та командному) склалася досить цікава ситуація. Якщо в Кубку виробників тойотівці втратили чималу частину своєї переваги (опоненти з Hyundai в один момент відіграли два десятки очок і стрімко скоротили відставання з 59 до 39 очок), то в абсолюті Калле Рованперя навіть спромігся збільшити свою чималу перевагу! Адже фін продовжує лідирувати зі 120 очками (при цьому йому досі нема рівних на Power Stage, де «настріляв» вже 23 бонусних очки з 25 можливих) та зберігає майже дворазовий відрив від обох прем’єр-пілотів Hyundai – на рахунку віце-лідера Тьєррі Ньовілля 65 очок, на третю позицію «видряпався» Отт Тянак з 60 очками. Тобто Рованперя за будь-яких обставин буде утримувати за собою лідерство в чемпіонаті як мінімум до сьомого (WRC Rally Estonia, заплановане на 14-17 липня), а то й навіть восьмого раунду (Secto Rally Finland, 4-7 серпня)… Тепер усім буде насправді цікаво, яким виявиться перебіг подій на наступному етапі, тобто Safari Rally Kenya (22-26 червня) – чия нова техніка категорії Rally1 найкраще впорається з нищівними кенійськими трасами, які вже добре запам’яталися торік?

Power Stage
1. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) 5.01,0
2. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +2,3
3. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +3,1
4. Лаппі/Ферм (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +3,2
5. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +9,1

Rally Italia Sardegna
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 N Rally1) 3:10.59,1
2. Брін/Нейгл (IRL, Ford Puma Rally1) +1.03,2
3. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 N Rally1) +1.33,0
4. Лубе/Ланде (F, Ford Puma Rally1) +2.09,4
5. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +3.02,8
6. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +4.02,6
7. Грінсміт/Андерссон (GB/S, Ford Puma Rally1) +5.23,6
8. Грязін/Александров (404, Skoda Fabia Rally2 evo) +7.37,7
9. Соланс Я./Санхуан (E, Citroen C3 Rally2) +8.05,7
10. Хуттунен/Лукка (FIN, Ford Fiesta Rally2) +8.10,8

Чемпіонат світу, пілоти (після п’яти етапів)
1. Рованперя (FIN) – 120
2. Ньовілль (B) – 65
3. Тянак (EE) – 62
4. Брін (IRL) – 52
5. Кацута (J) – 47
6. Еванс (GB) – 39
7. Сордо (E) – 34
8. Льоб (F) – 27
9. Грінсміт (GB) – 26
10. Ож’є (F) – 19

Кубок виробників (після п’яти етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 200
2. Hyundai Motorsport – 161
3. M-Sport Ford WRT – 120
4. Toyota Gazoo Racing WRT NG – 53

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, M-Sport

06-06-2022 45284
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца