Rally Italia Sardegna: інтрига на острові

У чемпіонаті світу вже почалася найгарячіша стадія, коли учасникам потрібно «вижити» на трьох насправді непростих гравійних ралі поспіль – в Португалії, на Сардинії та в Кенії. Кому вдасться подолати цю «смугу перешкод» з найменшими втратами, той може здобути серйозну перевагу перед другою половиною сезону… Перший крок зробив Калле Рованперя (Toyota Gazoo Racing WRT) – чинний чемпіон світу завдяки перемозі на Vodafone Rally de Portugal зміг стати новим лідером першості й навіть створити досить серйозний відрив від переслідувачів (Отт Тянак з M-Sport Ford WRT відстає на 17 очок). Зараз головне питання – чи зможе фін вчергове проігнорувати свою невигідну позицію (в Португалії стартував другим, на Сардинії вирушатиме на трасу найпершим) та поборотися за перемогу? Завдання не з простих, але шанси досить високі. Принаймні, за останні десять років лідеру чемпіонату п’ять разів вдавалося вигравати на Сардинії – чотири рази не було рівних Себастьєну Ожьє (2013, 2014, 2015, 2021), ще один успіх у Тьєррі Ньовілля (перемога у 2018 році).

Зараз всі поточні новини зі світу ралі (включаючи огляди подій на трасах майбутнього Rally Italia Sardegna) та ралі-рейдів перенесені на Телеграм-канали:
Новини ралі – «Ukraine & World of Rally»
Новини ралі-рейдів – «Ukraine & Cross-Country Rally»

Зараз ситуація насправді цікава – адже на Сардинії зустрінуться чотири переможці Rally Italia Sardegna, які незмінно вигравали тут протягом останніх десяти років! Це Себастьєн Ож’є (чотири перемоги), Отт Тянак, Тьєррі Ньовілль, Даніель Сордо (по дві перемоги у кожного) – причому француз на нинішньому сардинському раунді WRC у п’ятницю зранку матиме насправді комфортну третю стартову позицію. Головне питання – хто саме стане тріумфатором на Сардинії? Хтось з переліченого вище квартету переможців – чи Калле Рованпері вдасться перервати їх переможну серію? Варто ще мати на увазі, що за останні п’ять років екіпажі Hyundai Motorsport здобули чотири перемоги на Сардинії – Ньовілль (2018), Сордо (2019, 2020) і Тянак (2022)… Тому за більшістю факторів (враховуючи майбутні стартові позиції) саме корейсько-німецьку команду потрібно вважати головним фаворитом Rally Italia Sardegna – тим більш, зараз дуже непоганий темп набрали Даніель Сордо (другий у Португалії) та Есапекка Лаппі (двічі поспіль фінішував третім, у Хорватії та Португалії).

У Toyota Gazoo Racing WRT зараз період повної невизначеності – чи вдасться команді одночасно «тягнути» відразу трьох можливих претендентів на титул? Калле Рованпері після досить поміркованого старту сезону потрібно атакувати за кожної нагоди та захищати свій титул. Себастьєн Ожьє трохи ошелешив своїми планами, коли оголосив про виступи на Сардинії та Кенії – раптом він знову вийде на позицію лідера чемпіонату? І що він взагалі планує на другу половину сезону? Елфін Еванс, попри свою недавню перемогу в Хорватії, все одно залишається «слабкою ланкою» у тойотівців – йому катастрофічно не вистачає швидкості та стабільності… Тим часом у M-Sport Ford WRT готові докласти максимум зусиль, щоб допомогти Отту Тянаку продовжити боротьбу за титул – естонець другий в чемпіонаті, правда, переважно завдяки своїм морально-вольовим зусиллям. Так що британська команда мусить якось розв’язати дві проблеми – покращити Ford Puma Rally1 (Тянак регулярно скаржиться, що автомобіль дуже складно налаштувати належним чином) і забезпечити успішну підтримку з боку другого номера (П’єр-Луї Лубе поки що чергує посередні результати з провалами).

У WRC2 заявилися 34 екіпажі, включаючи майже всіх реальних і потенційних претендентів на титул – тобто Йоана Росселя, Олівера Сольберга та Андреаса Міккельсена (останньому потрібно вигравати на Сардинії, щоб мати шанс на подальші виступи у WRC2). Плюс є чимала компанія охочих втрутитися до битви цього тріо фаворитів – Ніколай Грязін, Теему Сунінен, Адрієн Фурмо, Каєтан Каєтановіч, Самі Паярі… Тобто є реальний шанс на першокласну битву. А от ще два претенденти на титул, британець Гас Грінсміт і фін Еміль Ліндхольм, на Сардинії виступатимуть у форматі «вільних мисливців», тобто поза заліком WRC2 – обидва мають намір зосередитися на опануванні своїх новітніх Skoda Fabia RS Rally2 й одночасно не бути обтяженими якимось турнірними завданнями. Плюс можна зі сторони поспостерігати за іншими фаворитами та за підсумками їх результатів на сардинських трасах вибудувати подальші плани виступів – «математичних ігор» буде багато! У заліку Junior WRC найцікавіша подія зараз – повне оновлення технічного парку, коли всі молодіжні екіпажі пересаджуються на Ford Fiesta Rally3 evo (дебют автомобіля відбувся місяць тому на етапі ERC на Канарах).

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA WRC, Sophie Graillon, Hyundai, M-Sport

01-06-2023 23863
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца