Rally Guanajuato México: несподівані наслідки

Ефектний «наліт» Себастьєна Ожьє на ралійний чемпіонат світу (який завершився його сьомою, рекордною перемогою на Rally Guanajuato México) вчергове продемонстрував, що француз навіть після зупинки своєї регулярної кар’єри (по завершенні сезону 2021 року) все одно залишається фантастично швидким і успішним! Бо як ще можна пропустити один етап з трьох – і при цьому все одно стати лідером загального заліку WRC-2023 за сумою трьох раундів?! Загалом, нинішні події в чемпіонаті світу швидко нагадали про сезон 2013 року – тоді Себастьєн Льоб теж вирішив обмежитися лише окремими виступами. Але після п’яти раундів WRC-2013 ельзасець посідав другу позицію в загальному заліку – коли у трьох стартах здобув дві перемоги та друге місце! І от зараз щось подібне робить Себастьєн Ожьє, який у двох стартах здобув дві перемоги, назбирав 56 очок з 60 можливих і лідирує в чемпіонаті… Вже відомо, що Ожьє виступить на квітневому Croatia Rally, а загалом його можлива програма виступів у 2023 році налічує до семи стартів на етапах WRC. До речі, торік француз виступив лише на шести раундах з тринадцяти, але цього йому вистачило, щоб здобути перемогу, два других місця, набрати 97 очок і посісти шосте місце за підсумками сезону! Цікаво, що отримаємо цього року?

УВАГА! Зараз більшість подій у світі ралі та ралі-рейдів висвітлюються на Телеграм-каналах «Ukraine & World of Rally» та «Ukraine & Cross-Country Rally». Якщо бажаєте бути в курсі останніх новин – ці канали до Ваших послуг.

Toyota Gazoo Racing WRT. Всі чудові досягнення японсько-фінської команди (два виграних етапи з трьох, лідерство в особистому та командному заліках) все ж неспроможні приховати один досить неприємний факт – тойотівці вже другий рік поспіль залишаються залежними від допомоги Себастьєна Ожьє… Згадаймо деякі цифри сезону 2022 року, хто скільки очок приніс команді протягом сезону – Калле Рованперя здобув 265 очок (13 стартів), Елфіна Еванса 120 (13 стартів), Себастьєн Ожьє 84 (6 стартів), Есапекка Лаппі 54 (7 стартів). Помітно, що доробок Ожьє став одним з важливих факторів командної перемоги Toyota у 2022 році. А цього року математична картина ще більше підкреслила роль французького екіпажу в успіхах Toyota Gazoo Racing WRT – адже Себастьєн Ожьє приніс 55 командних очок у двох стартах (з загальних 127 пунктів, чи 43,3%), в той час, як на рахунку Калле Рованпері й Елфіна Еванса назбиралося відповідно 40 і 32 очки. Вже починають виникати питання – що буде після квітневого Croatia Rally, коли тойотівці не матимуть підтримки Ожьє?

Hyundai Motorsport. Зі схожими проблемами зіштовхнулася корейсько-німецька команда, яка вже відчула перші наслідки переходу на нову ієрархію – з одним прем’єр-пілотом (замість двох рівноправних екіпажів-лідерів) і двома-трьома екіпажами підтримки… Якщо до Тьєррі Ньовілля претензій немає (він дійсно витягує все можливе з такої ситуації, здобув три подіуми в трьох стартах), то провал другого номера відчутно вдарив по всій команді – нестабільність Есапекки Лаппі лише частково вдається компенсувати результативними фінішами двох «резервістів», тобто Даніеля Сордо та Крейга Бріна. Як виглядає командний вклад кожного з усіх чотирьох екіпажів цього року? У Тьєррі Ньовілля 53 очки (з загальних 100 очок, тобто 53%), на рахунку Даніеля Сордо 23 очки (у двох стартах), у Крейга Бріна 19 очок (один старт). І на цьому тлі просто жахливо виглядають мізерні 5 очок в Есапекки Лаппі – тобто другий номер команди за три старти спромігся принести Hyundai Motorsport лише 5% від загальної кількості очок. Для порівняння – торік ударний дует Отта Тянака та Тьєррі Ньовілля разом здобув 393 очка з 455 очок загального командного здобутку (бельгієць з естонцем назбирали відповідно 198 і 195 очок). Цю результативну структуру зруйнували, а нова поки ще не працює…

M-Sport Ford WRT. Стан справ у британській команді вчергове змушує повторити заяложену тезу про те, що M-Sport критично потребує двох пілотів топ-класу, з третім номером на додачу (тут можна знову посумувати про те, що досвідчений Андреас Міккельсен досі не може знайти місця у вищій лізі). Але бюджетні обмеження невблаганні – команда може розраховувати лише на Отта Тянака й сподіватися, що Пьєр-Лує Лубе з часом відновить свою торішню форму та почне стабільно фінішувати в середині Топ-10. Нема нічого дивного в тому, що зараз Тянак є головним «мисливцем» у складі M-Sport Ford WRT (здобув 57 очок з 73 командних, або 78%) та найрезультативнішим командним гравцем у чемпіонаті (57 очок проти 55 у Себастьєна Ожьє та 53 у Тьєррі Ньовілля). Очевидно, що за таких умов британська команда змушена працювати навіть не в режимі «тільки два основних екіпажі», а скоріш у форматі «один плюс один» – тобто Тянак отримуватиме повну й безумовну підтримку, Лубе перепадатиме все, що залишиться після прем’єр-пілота. Чи зміниться щось протягом сезону?

Невелика кількість учасників у заліку WRC2 перетворила мексиканський раунд на досить коштовний бонус – витрати на логістику чималі, але у випадку успіху можна здобути помітно більше очок, ніж на європейських етапах з набагато вищим рівнем конкуренції… Поки що за підсумками Мексики найбільший зиск отримали три екіпажі. Першим з них став Гас Грінсміт на Skoda Fabia RS Rally2, який розпочав свою програму у WRC2 з перемоги та негайно долучився до компанії претендентів на титул. Другим таким «переможцем» виявився Олівер Сольберг (Skoda Fabia RS Rally2), який навіть після заміни пробитого колеса, проблем з двигуном (на фініші працювали лише три циліндри з чотирьох) і втрат часу понад дві хвилини спромігся фінішувати третім – завдяки цьому швед став одноосібним лідером заліку WRC2 з дійсно непоганим показником (43 очки з 56). Третім, кому пощастило, став чинний чемпіон WRC2 Еміль Ліндхольм – після провалу на шведському етапі (лише сьоме місце) фін фінішував у Мексиці другим і трохи покращив свої шанси на успішний захист титулу. Правда, надалі він практично не має права на помилку – адже до заліку за підсумками сезону йдуть шість кращих результатів з семи, а Еміль вже отримав «зіпсований» старт у Швеції, який приніс йому лише 8 очок.

Rally Guanajuato México, Power Stage
1. Ожьє/Ланде (GB, Toyota GR Yaris Rally1) 5.14,8
2. Тянак/Ярвеойа (EE, Ford Puma Rally1) +2,1
3. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +2,3
4. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +4,5
5. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 N Rally1) +4,7

Rally Guanajuato México, Топ-10
1. Ожьє/Ланде (GB, Toyota GR Yaris Rally1) 3:16.09,4
2. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +27,5
3. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +27,9
4. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +1.55,3
5. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 N Rally1) +2.58,8
6. Грінсміт/Андерссон (GB/S, Skoda Fabia RS Rally2) +12.31,5
7. Ліндхольм/Хямяляйнен (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +13.04,4
8. Сольберг/Едмондсон (S/GB, Skoda Fabia RS Rally2) +13.37,7
9. Тянак/Ярвеойа (EE, Ford Puma Rally1) +15.19,6
10. Каєтановіч/Щепаняк (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +15.56,6

Чемпіонат світу, пілоти (після трьох етапів)
1. Ож’є (F) – 56
2. Ньовілль (B) – 53
3. Рованперя (FIN) – 52
4. Тянак (EE) – 47
5. Еванс (GB) – 44
6. Брін (IRL) – 19
7. Сордо (E) – 17
8. Лаппі (FIN) – 15
9-10. Кацута (J) – 8
9-10. Лубе (F) – 8

Кубок виробників (після трьох етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 127
2. Hyundai Motorsport – 100
3. M-Sport Ford WRT – 73

Чемпіонат світу, WRC2 (після трьох етапів)
1. Сольберг О. (S) – 43 (2 старти)
2. Россель (F) – 28 (1 старт)
3. Ліндхольм (FIN) – 28 (2 старти)
4. Грінсміт (GB) – 26 (1 старт)
5. Грязін (404) – 20 (1 старт)

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, M-Sport, Skoda

22-03-2023 26958
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца