ERC-2023: канарське турне

Ралійний чемпіонат Європи поступово набирає темп – у найближчі вихідні, 4-6 травня, на Канарських островах відбудеться другий раунд ERC-2023, Rally Islas Canarias. До речі, це буде єдиний цього року етап першості, який відбудеться на островах – надалі всі етапи проходитимуть виключно на континенті. Трохи дивує, що промоутер ERC затвердив такий непростий графік змагань – адже вже 19-21 травня запланований третій раунд у Польщі, гравійне ORLEN Rajd Polski – Rally Poland… Для довідки – відстань між базами цих двох ралі, Лас-Пальмас-де-Гран-Канарія та Міколайками, становить десь чотири тисячі кілометрів. Можна тільки уявити складність логістики, та ще й з врахуванням переходу з асфальту на гравій. Великі команди рівня Team MRF Tyres (Еірен Льярена, Мартіньш Сескс, Мадс Естберг), італійської BRC Racing Team (Хайден Паддон), угорської TRT Citroën Rally Team (Том Крістенссон) можуть викрутитися завдяки наявності кількох автомобілів в резерві. А от більшості учасників (до них, схоже, входить і Понтус Тідеманд) доводиться обирати – здійснити дальній візит на Канари чи зосередитися на виступах на континентальних етапах…

Зараз всі поточні новини зі світу ралі (включаючи огляди подій на трасах майбутнього Rally Islas Canarias) та ралі-рейдів перенесені на Телеграм-канали:
Новини ралі – «Ukraine & World of Rally»
Новини ралі-рейдів – «Ukraine & Cross-Country Rally»

Загалом на Rally Islas Canarias заявилися понад вісім десятків учасників у всіх категоріях, з них 36 номіновані до заліку ERC (29 на R5/Rally2, 1 на Rally3, 4 на Rally4, 2 на Rally5). Присутні більшість претендентів на титул чемпіона Європи, але хто матиме шанси на успіх на канарських трасах? Лідери Хайден Паддон і Мадс Естберг за останній рік накопичили досить чималий досвід виступів на асфальті, але чи вистачить його для боротьби за перемогу на Rally Islas Canarias? Поки що попередніми фаворитами змагання вважаються іспанець Ефрен Льярена (у 2021 і 2022 роках фінішував тут другим), француз Йоанн Бонато (король французьких асфальтових ралі)… Можливо, до битви «влізуть» також чех Філіп Мареш і австрієць Сімон Вагнер, які переважно виступають на асфальтових змаганнях у своїх національних чемпіонатах. І не варто забувати про місцевих «джокерів», які завжди готові влаштувати прочуханку будь-кому з гостей-«міжнародників». В першу чергу це Хосе Антоніо Суарес, Іван Арес, Хав’єр Пардо плюс Енріке Крус, уродженець Канарських островів, який знає напам’ять майже всі тутешні траси (все ж на його рахунку вже вісім титулів асфальтового чемпіона Канарських островів). Шкода, що Ян Соланс (замінив в Hyundai Motor España Хосе Марію Лопеса) заявився лише в національному заліку…

У молодших дивізіонах ERC картина не надто весела. У моноприводному ERC4 є лише чотири екіпажі – як завжди, тут життя пожвавлюється тільки завдяки юніорам (сезон в ERC Junior розпочинається у Польщі за два тижні). Попри чималу популярність техніки Rally3 у Європі та світі, усі міжнародні заліки для цієї категорії (тобто ERC3, WRC3) досі не мають особливого попиту – майже всі екіпажі та команди на цих автомобілях віддають перевагу виступам на національних рівнях. Може, поява нових Renault Clio Rally3 щось змінить? За інших умов поява на Канарах самотнього Джона Армстронга на Ford Fiesta Rally3 не привернула б особливої уваги – очевидно, що британцю для перемоги в заліку ERC3 треба просто фінішувати. Але є одна варта уваги деталь – Армстронг пілотуватиме не просто Ford Fiesta Rally3, а машину нового покоління, тобто Ford Fiesta Rally3 evo. Перш за все, цей автомобіль отримав радикально оновлені аеродинамічний пакет, трансмісію та підвіску. Правда, поки нема жодних повідомлень, чи впроваджені якісь зміни у двигуні. Це дійсно важливе питання, бо зараз вже є інформація, що Renault Clio Rally3 (щойно отримав міжнародну омологацію) начебто має потужність аж 260 к.с., тобто на 20% більшу, ніж у поточного Ford Fiesta Rally3 (за паспортом 215 к.с.)!

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото canarias7.es, M-Sport

03-05-2023 21604
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца