Barum Czech Rally Zlín: формальності й аварії

Відверто кажучи, зовсім не на таке завершення сезону в чемпіонаті Європи розраховували вболівальники – замість хоч якоїсь битви за будь-який шанс на чемпіонський титул несподівано отримали «оформлення формальностей», коли ще до старту Barum Czech Rally Zlín достроково визначилися відразу два чемпіони. В абсолютному заліку іспанця Ефрена Льярену теоретично могли наздогнати румун-італієць Сімоне Темпестіні й ще один іспанець Ніл Соланс, але перед чеським раундом на всіх цих питаннях була поставлена крапка – Соланс через відсутність бюджету фактично завершив свою програму в ERC (зберігається хіба що невеликий шанс на його виступ на «домашньому» фінальному етапі в Каталонії), а Темпестіні в останній момент просто скасував свій виступ у Чехії. У підсумку Ефрен Льярена ще кілька днів тому несподівано отримав привітання з достроковим здобуттям вищого титулу та став другим в історії іспанцем, який ставав чемпіоном Європи – першим був Антоніо Саніні в далекому 1980 році. Одночасно з цим без боротьби визначився чемпіон заліку ERC3 – відсутність естонця Каспара Касарі в Чехії вже остаточно гарантувала титул поляку Ігору Відлаку…

Попри такі передчасні здобуття титулів, чеський раунд ERC-2022 все ж запам’ятається багатьом глядачам – місцеві траси вчергове продемонстрували свій підступний і непередбачуваний характер (особливо коли пішли періодичні дощі) і «подарували» учасникам чимало серйозних аварій. Найбільше запам’яталися інциденти Ефрена Льярени (новий чемпіон Європи, на жаль, «відсвяткував» свій титул розтрощеною машиною на СД3) і Альберто Баттістоллі на СД11 (його Skoda Fabia Rally2 evo теж була практично знищена, через що довелося зупинити спецділянку)… Окремою подією став черговий тріумф чеха Яна Копецкого, який підніс рекордну поперечку на якусь неймовірну висоту – він здобув вже одинадцять перемог в абсолюті на тутешніх трасах (точніше, десять у міжнародному заліку плюс одну в національній категорії)! Зацікавив ще результативний виступ австрійця Сімона Вагнера, який цього року вже вдруге здобув подіум на етапах ERC – третє місце в Чехії стало повторенням його весняного досягнення на Азорах. Тепер чого чекати на фінальному раунді в Каталонії, який недавно в авральному режимі «запхали» в календар ERC як спільний етап з WRC? Взагалі-то, теоретично, може бути цікава боротьба за «срібло» і «бронзу» в абсолюті між Сімоне Темпестіні (79 очок), Хав’єром Пардо (76), Нілом Солансом (70) і Сімоне Кампеделлі (70). Головне питання – кого з цього квартету побачимо за пару місяців на каталонських трасах і хто стане другим-третім призером європейської першості?

Залік ERC3 (техніка Rally3) вже фактично закрив усі питання – якщо чемпіон остаточно визначився, чи хтось побажає їхати в Іспанії на «формальний» етап? «Перехідна» категорія ERC Open (техніка R4/Rally2-Kit, N4, RGT) остаточно вимирає – екіпажі на RGT просто ігнорують цей залік, в Чехії взагалі ніхто не заявився… Схоже, наступного року новий промоутер може спокійно ліквідувати ERC Open – за відсутністю перспектив. У моноприводних заліках інтриги теж суттєво поменшало після чеських подій – принаймні, у категорії ERC4 Junior француз Лоран Пельє назбирав 127 очок і вже достроково гарантував собі чемпіонський титул (бо його найближчий суперник, іспанець Оскар Паломо, з врахуванням правила «п’ять кращих результатів із шести» може здобути максимум 123 очки). Залишається ще загальний моноприводний залік ERC4, де шанси на титул мають троє – іспанець Оскар Паломо (140 очок), італієць Андреа Мабелліні (126) та француз Лоран Пельє (120). Але питання – чи потрібний Пельє та його команді ADAC Opel Rallye Junior Team візит на фінальний етап заради мізерних шансів на титул у ERC4, якщо вони вже досягли головної мети (тобто перемоги в ERC4 Junior)? У цілому, складається стійке враження, що за нинішнього перебігу подій цей «авральний» раунд у Каталонії для більшості потенційних учасників виявився просто зайвим – бо вже мало що вирішує у боротьбі за найвищі позиції… Почекаємо до жовтня, коли екіпажі нарешті визначиться зі своїми планами – принаймні, більшість іспанців скоріш за все стартують на домашній трасі, щоб остаточно закріпити свої поточні успіхи.

Barum Czech Rally Zlín (абсолют)
1. Копецкі/Глоушек (CZ, Skoda Fabia Rally2 evo) 1:59.27,6
2. Мареш/Буха (CZ, Skoda Fabia Rally2 evo) +37,5
3. Вагнер/Вінтер (A, Skoda Fabia Rally2 evo) +39,3
4. Цайс/Тешінскі (CZ, Ford Fiesta Rally2) +46,3
5. Стржітескі (CZ, Skoda Fabia R5) +56,5
6. Херціг/Ференц (H, Skoda Fabia Rally2 evo) +3.43,0
7. Кампеделлі/Кантон (I, Skoda Fabia Rally2 evo) +4.07,3
8. Пех/Угел (CZ, Ford Focus RS WRC’06) +4.25,3
9. Ласло/Беренді (H, Skoda Fabia Rally2 evo) +6.21,3
10. Фон Турн/Еттель (D, Skoda Fabia Rally2 evo) +6.28,1

Чемпіонат Європи (після семи етапів)
1. Льярена (E) – 137
2. Темпестіні (RO) – 79
3. Пардо (E) – 76
4. Соланс Н. (E) – 70
5. Кампеделлі (I) – 70

Barum Czech Rally Zlín (залік ERC3)
1. Відлак/Димурскі (PL, Ford Fiesta Rally3) 2:17.22,0

Залік ERC3 (після семи етапів)
1. Відлак (PL) – 172
2. Касарі (EE) – 84
3. Вірвес (EE) – 60

Barum Czech Rally Zlín (залік ERC4 Junior і ERC4)
1. Пельє/Пеламурж (F, Opel Corsa Rally4) 2:10.35,8
2. Мабелліні/Ленці (I, Renault Clio Rally4) +1.32,1
3. Паломо/Санхуан (E, Peugeot 208 Rally4) +2.23,3

Залік ERC4 Junior (після п’яти етапів)
1. Пельє (F) – 127
2. Паломо (E) – 112
3. Мабелліні (I) – 85

Залік ERC4 (після семи етапів)
1. Паломо (E) – 140
2. Мабелліні (I) – 126
3. Пельє (F) – 120

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC, ewrc-results.com

28-08-2022 25500
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца