Acropolis Rally: контратака Hyundai триває

Чемпіонат світу вчергове потішив своєю непередбачуваністю та додав трохи інтриги. Адже ще кілька тижнів тому здавалося, що переможну ходу Toyota Gazoo Racing WRT майже неможливо зупинити – Калле Рованперя здобув п’ять перемог на восьми етапах, довів свою перевагу до 94 очок (після фінського раунду він мав на своєму рахунку 198 очок, а віце-лідер Отт Тянак міг похвалитися лише 104 очками)… Багатьом вже здавалося, що вже у Новій Зеландії (тобто 29 вересня – 1 жовтня) або навіть у Греції (8-11 вересня) новий прем’єр-пілот Toyota достроково відсвяткує здобуття чемпіонського титулу. Але перший тривожний сигнал пролунав якраз у серпні, коли бельгійських трасах Рованперя несподівано припустився помилки вже на одному за перших допів і вилетів з траси (потім фінішував лише за допомогою SupeRally), зате Тянак не прогавив таку нагоду, здобув впевнену перемогу та помітно скоротив відставання від лідера чемпіонату. А зараз екіпажі Hyundai Motorsport взагалі влаштували тойотівцям у Греції справжню «варфоломіївську ніч» – перевага «корейців» виявилася просто колосальною, причому практично за усіма параметрами (швидкість, надійність, стабільність), що й принесло їм абсолютний тріумф (Тьєррі Ньовілль, Отт Тянак, Даніель Сордо захопили весь подіум)! І тепер все частіше виникає незвичне питання – чи вистачить Toyota запасу міцності на трьох фінальних раундах?

Трохи несподіваний «спалах» Hyundai Motorsport у Греції виявився неймовірно результативним та приніс корейській марці купу нових рекордів. По-перше, Hyundai спромоглася здобути вже три перемоги поспіль – раніше команді з Альценау ніколи не вдавалося видавати подібну результативну серію. Цей ривок дозволив корейцям повторити власний рекорд за кількістю перемог протягом сезону – вже чотири (подібне досягнення вже було у 2017 і 2019 роках). Тепер є шанс у фінальній частині сезону покращити цей результат… По-друге, Hyundai Motorsport вперше за весь час виступів у чемпіонаті світу спромігся здобути весь подіум в абсолюті (до того на їх рахунку було шість переможних дублів). На додачу багатьох уболівальників потішило стрімке «пробудження» Тьєррі Ньовілля, який після майже річної перерви нарешті здобув чергову перемогу на етапі WRC – адже востаннє він вигравав аж 17 жовтня 2021 року в Каталонії. Правда, цей тріумф корейської марки трохи затьмарив натяк на конфлікт між командою й Оттом Тянаком – естонець встиг поскаржитися, що йому в фінальний день Acropolis Rally не дали можливості поборотися з Ньовіллем за лідерство (у Hyundai Motorsport відверто не бажали ризикувати своїм найбільшим досягненням на етапах WRC). Цей інцидент якраз нагадав багатьом, що віднедавна почали кружляти чутки про можливий перехід Отта Тянака до M-Sport Ford WRT…

Для Toyota Gazoo Racing WRT грецький раунд став найгіршим етапом WRC за останні три роки – жодному екіпажу японської марки не вдалося фінішувати у Топ-5 абсолюту (востаннє подібний провал у тойотівців був у вересні 2019 року на Rally Turkey Marmaris, де Ярі-Матті Латвала та Кріс Мік фінішували шостим і сьомим). Якщо Калле Рованпері «заважали» головним чином вкрай невигідна для грецьких трас перша стартова позиція (доводиться працювати «бульдозером») і власні помилки (зустрівся з деревом на узбіччі, на пошкодженій машині втратив понад 12 хвилин), то Есапекка Лаппі з Елфіном Евансом розгубили всі шанси на подіум через різноманітні технічні проблеми… Фактично, потім тільки Рованпері вдалося трохи відігратися на Power Stage, де фін показав другий час і здобув чотири бонусних очки – завдяки цьому Калле навіть примудрився отримати невеликий ювілей, коли подолав позначку 450 очок за кар’єру. Він все ще продовжує лідирувати в чемпіонаті, але після провалів у Бельгії та Греції його перевага скоротилася з 94 до 53 очок – з таким темпом Рованперя цілком може програти битву за титул якраз на фінальному раунді в Японії… Трохи тішить результативність Такамото Кацути, який цього року демонструє фантастичну стабільність – на усіх десяти етапах він неодмінно фінішував у Топ-10 і вже відсвяткував новий особистий ювілей, здобувши рівно 100 очок протягом сезону!

Складається враження, що екіпажі M-Sport Ford WRT у нинішньому сезоні найбільш комфортно почуваються саме на важких і досить повільних гравійних трасах – варто згадати, що на початку літа на сардинському етапі Крейг Брін і П’єр-Луї Лубе фінішували на другій та четвертій позиціях. Зараз спостерігалася схожа картина – Лубе з Бріном фінішували четвертим-п’ятим, причому француз якийсь час навіть лідирував в абсолюті. Але все ж найбільше потішила чергова поява Себастьєна Льоба за кермом Ford Puma Rally1 – ельзасець негайно кинувся в атаку, виграв чотири спецділянки, стрімко пробився на позицію лідера та навіть відірвався майже на два десятки секунд… Але все перекреслили технічні проблеми в суботу вранці, коли зірвало привідний пас генератора – на цьому виступ Льоба завершився. Схоже, що Ford Puma Rally1 дійсно має непоганий потенціал, але його надійність часом відверто «кульгає». Плюс команда все ж повинна мати щонайменше два сильних і швидких екіпажі на постійній основі – бо Себастьєн Льоб працює лише «джокером» з обмеженою програмою виступів, Крейг Брін не завжди витягує свій статус офіційного лідера команди, Гас Грінсміт й Адрієн Фурмо взагалі нечасто тішать високими показниками… Цікаво, яким буде склад команди наступного року – якщо враховувати чутки про можливий прихід Отта Тянака? Крім того, час від часу голосно нагадує про себе ніби «приватник» П’єр-Луї Лубе – варто взяти до уваги його цьогорічні четверті місця на Сардинії та в Греції…

EKO Acropolis Rally Greece, Power Stage
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 N Rally1) 9.54,5
2. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +3,0
3. Брін/Нейгл (IRL, Ford Puma Rally1) +6,4
4. Грінсміт/Андерссон (GB/S, Ford Puma Rally1) +11,4
5. Лаппі/Ферм (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +12,6

EKO Acropolis Rally Greece, Топ-10
1. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) 3:34.52,0
2. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 N Rally1) +15,0
3. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 N Rally1) +1.49,7
4. Лубе/Ланде (F, Ford Puma Rally1) +3.42,2
5. Брін/Нейгл (IRL, Ford Puma Rally1) +4.09,0
6. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +6.21,1
7. Ліндхольм/Хямяляйнен (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +7.46,6
8. Грязін/Александров (404, Skoda Fabia Rally2 evo) +8.22,7
9. Цулофтас/Уітток (CY/GB, VW Polo GTI R5) +10.53,8
10. Брюнільдсен/Ейлертсен (N, Skoda Fabia Rally2 evo) +10.56,7

Чемпіонат світу, пілоти (після десяти етапів)
1. Рованперя (FIN) – 207
2. Тянак (EE) – 154
3. Ньовілль (B) – 131
4. Еванс (GB) – 116
5. Кацута (J) – 100
6. Брін (IRL) – 77
7. Лаппі (FIN) – 58
8. Сордо (E) – 49
9. Грінсміт (GB) – 36
10. Льоб (F) – 35

Кубок виробників (після десяти етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 404
2. Hyundai Motorsport – 341
3. M-Sport Ford WRT – 214
4. Toyota Gazoo Racing WRT NG – 112

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hyundai, Toyota, M-Sport

14-09-2022 27702
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца