RallyRACC Catalunya: «гол престижу» Hyundai

Чотири спецділянки та півсотні кілометрів бойової дистанції в фінальний день ралі – це багато чи мало? Як правило, такого кілометражу зазвичай з лишком вистачає, щоб несподівано «спіймати» якусь неприємність і як мінімум втратити час та пару позицій… У чому сьогодні вранці встиг переконатися Хосе Марія Лопес, який два дні вів запеклу битву з поляком Каєтаном Каєтановічем за другу позицію в заліку WRC-3 – на Skoda Fabia Rally2 evo іспанця не витримав двигун, всі мрії про домашній подіум пішли прахом. Зате в іншого господаря траси, Даніеля Сордо, неділя складалася просто ідеально – третій номер Hyundai Motorsport з ранку виграв три спецділянки поспіль і стрімко «виштовхав» зі Топ-3 Себастьяна Ож’є! Правда, залишалася невелика надія, що на фінальному Power Stage француз раптом вирішить ризикнути та продемонструє свою фірмову атаку на самому фініші змагання (свого часу він у такому стилі виграв чимало Power Stage) – все ж від подіуму його відділяли лише 2,3 секунди. Але все одно було помітно, що Себастьян намагається не ризикувати – для нього набагато важливіше утримати Елфіна Еванса на безпечній дистанції та зберегти лідерство в чемпіонаті…

Перед Power Stage приспіли дві дійсно цікаві новини. По-перше, судді не стали «накачувати» головну групу (яку зазвичай показують в прямій трансляції на фінальній спецділянці) представниками молодшої категорії R5/Rally2 – трасу відкривали тільки два екіпажі з WRC-2, Миколи Грязіна (Skoda Fabia Rally2 evo) й Еріка Камійї (Citroen C3 Rally2). По-друге, раптово вирішила втрутитися погода – буквально за кілька хвилин до старту фінального допа почався невеликий дощ. Відразу з’явилися численні версії подальшого ходу подій – наскільки сильним виявиться дощ, як довго він буде йти, чи не припиниться він після проїзду двох-трьох екіпажів вищої ліги, і т.д. Втрату темпу наочно продемонстрували результати Грязіна та Камійї, які програли власним ранковим результатам десь 10-15 секунд – як пізніше з’ясувалося, обидва за підсумками фінальної спецділянки не потрапили навіть до п’ятірки найшвидших екіпажів на техніці R5/Rally2. І майже відразу після цього дощ припинився – траса почала стрімко підсихати, представники вищої ліги на автомобілях WRC поступово прискорилися, хоча все одно програвали власним ранковим результатам від 5 до 10 секунд…

Основні події очікувалися, коли прийшла черга екіпажів зі Топ-5 абсолюту – тоді Калле Рованпера показав час 10.16,2. Але все ж якихось стрімких поворотів сюжету на самому фініші ралі не відбулося, все три основних екіпажі Toyota Gazoo Racing WRT успішно потрапили до Топ-5 на Power Stage… В цілому фінал іспанського ралі минув під знаком повної переваги Hyundai Motorsport – Даніель Сордо виграв сьогодні всі чотири допи та вже вдев’яте піднявся на подіум домашнього раунду WRC (правда, перемога досі залишається недосяжною мрією), а Тьєррі Ньовілль здобув другу в цьому році перемогу (причому знову на асфальті) та помітно посилив свої позиції в битві за третє місце в чемпіонаті (Калле Рованперя відстає вже на 19 очок). З інших подій можна виділити драму Мадса Остберга в WRC-2 – норвежець виграв Power Stage, але до подіуму так і не дотягнувся, фінішував лише четвертим. Слід ще почекати офіційних результатів, але попередні підрахунки показують – Остберг вже сьогодні програв бій за титул у WRC-2. Обидва лідери мають тепер по 126 очок, але в Андреаса Міккельсена в запасі старт в Монці, а також перевага за кількістю перемог (три проти однієї в Мадса).

Таким чином, Hyundai Motorsport сьогодні в Каталонії забив своєрідний «гол престижу» на фініші не надто вдалого для команди сезону – два заводських екіпажі (Тьєррі Ньовілля, Даніеля Сордо) на подіумі, плюс два молодіжних екіпажі з напівзаводської команди Hyundai 2C Competition (Олівера Сольберга, Ніла Соланса) успішно фінішували в Топ-10. Що до цього ще можна додати? Ньовілль міцно закріпився на третій позиції в чемпіонаті (28 очок відставання від Елфіна Еванса, 19 очок відриву від Калле Рованпері). Крім того, перемога в Каталонії стала для бельгійця ювілейною – на його рахунку тепер 15 виграних етапів чемпіонату світу! У протистоянні команд представники Альценау за підсумками каталонського ралі повністю переграли Toyota Gazoo Racing WRT і виграли раунд з рахунком 49:35. Тобто тойотівці хоч і зберегли пристойний відрив у командному заліку (рахунок зараз 474:427 на користь японської марки, або 47 очок відриву), але все одно не спромоглися достроково завоювати титул – доведеться відкласти це свято на листопадовий фінал у Монці…

Power Stage
1. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 Coupe WRC) 10.09,3
2. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +1,4
3. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +4,2
4. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +4,5
5. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +6,9

RallyRACC Catalunya – Costa Daurada (попередні результати)
1. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) 2:34.11,8
2. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +24,1
3. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +35,3
4. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +42,1
5. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +1.31,8
6. Грінсміт/Паттерсон (GB/IRL, Ford Fiesta WRC) +4.17,3
7. Сольберг/Дрю (S/GB, Hyundai i20 Coupe WRC) +4.26,7
8. Соланс Н./Марті (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +4.34,9
9. Камійї/Вільмо (B, Citroen C3 Rally2) +9.49,4
10. Грязін/Александров (RUS, Skoda Fabia Rally2 evo) +10.05,9

Чемпіонат світу, пілоти (після одинадцяти етапів)
1. Ож’є (F) – 204
2. Еванс (GB) – 187
3. Ньовілль (B) – 159
4. Рованперя (FIN) – 140
5. Тянак (EE) – 128
6. Брін (IRL) – 76
7. Кацута (J) – 68
8. Сордо (E) – 63
9. Грінсміт (GB) – 60
10. Фурмо (F) – 42

Кубок виробників (після одинадцяти етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 439
2. Hyundai Motorsport – 378
3. M-Sport Ford WRT – 171
4. Hyundai 2C Competition – 44

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hyundai, Toyota, RallyRACC Catalunya

17-10-2021 34565
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца