Rallye Monte-Carlo: початок чергової партії

Як правило, саме другий-третій сезони за новим технічним регламентом найбільш точно визначають реальне співвідношення сил у вищій лізі WRC. Рівно рік тому, коли лише впровадили нову категорію ралійної техніки (тобто Rally1 Hybrid), був присутній чималий елемент випадковості – наскільки вдалою виявилася конструкція тих чи інших прототипів (Toyota GR Yaris Rally1, Hyundai i20 N Rally1, Ford Puma Rally1), наскільки швидко пілоти адаптувалися до нових автомобілів (можна згадати, як Елфіну Евансу весь 2022 рік ніяк не вдавалося опанувати Rally1, хоча перед тим валлієць провів два успішних сезони за кермом WRC з чотирма перемогами та двома титулами віце-чемпіона світу)… А от зараз виникають трохи інші питання – наскільки швидко всім командам вдалося врахувати досвід попереднього сезону та підготувати свої прототипи й екіпажі? Наприклад, у другій половині чемпіонату світу 2022 року вже було помітно, що в Hyundai Motorsport нарешті подолали більшість «дитячих хвороб» свого Hyundai i20 Rally1 – у підсумку, з шести останніх етапів екіпажі корейської марки виграли чотири. Чи збереже команда з Альценау подібний темп на початку сезону 2023 року? Саме на ці та більшість інших питань може дати якісь перші відповіді нинішнє Rallye Automobile Monte-Carlo…

Toyota Gazoo Racing WRT. Чемпіонська команда в цілому зберегла свою основу – пара прем’єр-пілотів все ж залишається незмінною (чинний чемпіон світу фін Калле Рованперя та валлієць Елфін Еванс). Зате з місцем третього номера склалася досить цікава ситуація – протягом сезону його знову-таки будуть ділити два екіпажі, тільки зараз компанію французу Себастьєну Ож’є складатиме вже не фін Есапекка Лаппі (перейшов до складу Hyundai Motorsport), а японець Такамото Кацута. Після напрочуд стабільного та результативного сезону у «дочірній» команді Toyota Gazoo Racing WRT NG (здобував очки на 12 етапах зі 13, два подіуми, п’яте місце за підсумками сезону зі 122 очками) Такамото нарешті став пілотом основного складу Toyota Gazoo Racing WRT. Тобто загальна комбінація екіпажів у Toyota виглядає насправді потужною – два насправді швидких пілоти (Рованперя, Ож’є) плюс два зазвичай стабільні пілоти (Еванс, Кацута). На додачу до всього цього можна відзначити той факт, що тойотівці зараз почали «примірюватися» до невеликої клієнтської програми – на окремих етапах виставляти додатковий GR Yaris Rally1 для приватних екіпажів. Перший такий клієнт вже відомий – на наступному етапі у Швеції стартує італієць Лоренцо Бертеллі, який зазвичай виступав на Ford.

Hyundai Motorsport. Попри недавні успіхи в сезоні 2022 року, корейсько-німецька команда поки залишається чи не найбільшою загадкою – адже в Альценау останнім часом радикально змінили підхід до формування складу… По-перше, після втрати Отта Тянака Hyundai Motorsport фактично відмовився від правила «два рівноцінних прем’єр-пілоти» – тепер є лише беззаперечний перший номер Тьєррі Ньовілль (торік Тянак одного разу вже висловлював незадоволення, що команда віддає перевагу бельгійцю). Не виключено, що саме через це в Альценау не ризикнули запросити Андреаса Міккельсена на місце другого номера – хоча перед тим було чимало інформації, що контракт зі норвежцем є практично вирішеною справою. По-друге, Hyundai Motorsport помітно «охолов» до різноманітних молодіжних проєктів – попрощався зі шведом Олівером Сольбергом і французом П’єром-Луї Лубе, плюс триває повна невизначеність з програмами на рівні WRC-2/ERC (Теему Сунінен перебуває у підвішеному стані, Грегуар Мюнстер перейшов до M-Sport Ford WRT). Тепер маємо наступну картину – в основному складі зараз є виключно досвідчені пілоти. Тобто маємо бельгійця Тьєррі Ньовілля й іспанця Даніеля Сордо (обидва розпочинають вже десятий поспіль сезон у складі Hyundai), до цієї пари багаторічних ветеранів запросили фіна Есапекку Лаппі та повернули ірландця Крейга Бріна. Тобто плани очевидні – у Hyundai прагнуть за будь-яку ціну нарешті здобути титул чемпіона світу в особистому заліку!

M-Sport Ford WRT. Британська команда намагається наблизитися до рівня Toyota та Hyundai – тобто хоча б частково повернути свій потенціал 2017-2018 років, коли Малкольм Уілсон міг розраховувати на Себастьєна Ожьє, Отта Тянака й Елфіна Еванса. Зараз британці повернули Тянака, який однозначно став першим номером з необмеженою підтримкою з боку команди. Але є враження, що запрошення такого топ-пілота (17 перемог на етапах WRC, чемпіон світу 2019 року, «срібло»-2022, «бронзи»-2017, 2018, 2020) вичерпало бюджет M-Sport Ford WRT – навіть за наявності такого спонсора, як Red Bull. Команда вже не ризикнула запросити Андреаса Міккельсена, відпустила Крейга Бріна до Hyundai Motorsport, попрощалася з Гасом Грінсмітом (британець йде до WRC-2). Але вибір другого номера все ж виглядає непоганим – ним став француз П’єр-Луї Лубе, який торік відновлював форму після травми й провів за кермом «клієнтського» Ford Puma Rally1 найуспішніший сезон у кар’єрі (сім стартів, чотири фініші у Топ-10, два четвертих місця, 31 очко). А от третього номера взагалі не помітно – схоже, будуть запрошувати клієнтів, без номінації у командний залік (у Монте-Карло третій Ford Puma Rally1 пілотує бізнес-драйвер Журден Сердерідіс). Крім того, в M-Sport хоч і відмовилися від послуг Ярі Хуттунена, але все одно трохи посилили склад команди у WRC-2 – тут будуть виступати француз Адрієн Фурмо (шанс реабілітуватися за торішній провал в основному складі) і люксембуржець Грегуар Мюнстер.

Результати шейкдауну (Топ-10)
1. Ожьє/Ланде (F, Toyota GR Yaris Rally1) 1.44,6
2. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +0,3
3. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +0,4
4. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +0,5
5. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 N Rally1) +0,9
6. Лубе/Жільсуль (F/B, Ford Puma Rally1) +1,1
7. Тянак/Ярвеойа (EE, Ford Puma Rally1) +1,5
8. Лаппі/Ферм (FIN, Hyundai i20 N Rally1) +2,4
9. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +2,9
10. Сердерідіс/Міклотт (GR/B, Ford Puma Rally1) +12,5

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото WRC.com, Toyota, Twitter (Thierry Neuville), M-Sport

19-01-2023 2727
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца