Rallye de Monte-Carlo: парад Себастьєнів триває

Часом складається враження, що для якогось вирівнювання шансів на Rallye Automobile Monte-Carlo потрібно або заборонити двом Себастьєнам, тобто Льобу й Ожьє, стартувати тут, або ще перед стартом нараховувати їм мінімум хвилину штрафу. З цифрами сперечатися дуже складно – адже Себастьєн Ожьє сьогодні здобув вже дев’яту перемогу на Rallye de Monte-Carlo та став одноосібним рекордсменом за цим показником, на другому місці перебуває Себастьєн Льоб з вісьмомами тріумфами. Решта титулованих рекордсменів попередніх років, тобто італієць Сандро Мунарі, німець Вальтер Рьорль, фін Томмі Мякінен (у цих грандів по чотири перемоги в Монте-Карло), залишилися далеко позаду. Можна додати ще один цікавий факт – за останні двадцять років, починаючи з 2003 року, було лише чотири випадки, коли жодному з Себастьєнів не вдавалося відсвяткувати перемогу. Перелічити їх нескладно – це перемоги Маркуса Грьонхольма на Ford Foucs RS WRC 06 (2006, етап WRC), Мікко Хірвонена на Ford Fiesta S2000 (2010, етап IRC), Бріана Буффьє на Peugeot 207 S2000 (2011, етап IRC), Тьєррі Ньовілля на Hyundai i20 Coupe WRC (2020, етап WRC). Схоже, всі ці рекорди обох Себастьєнів проживуть щонайменше пару десятиріч – якщо тільки раптом не з’явиться новий ралійний «Домінатор»…

Тойотівці повністю відігралися за торішню сенсаційну поразку в Rallye de Monte-Carlo (тоді стався тріумф M-Sport Ford WRT, коли Себастьєн Льоб на Ford Puma Rally1 здобув перемогу, а його одноклубник Крейг Брін фінішував третім) – зараз представники японської марки продемонстрували беззаперечну перевагу на всіх рівнях. По-перше, Себастьєн Ожьє з Калле Рованперею стрімко зробили переможний дубль. По-друге, всі чотири екіпажі Toyota Gazoo Racing WRT фінішували в шістці найкращих – Елфін Еванс опинився поза подіумом лише через прикрий прокол, який коштував йому 40 секунд втраченого часу, а Такамото Кацута втримався шостим навіть попри інцидент на Power Stage, в якому пошкодив підвіску. По-третє, команда здобула майже максимальний результат в командному заліку (51 пункт зі 52 можливих), завдяки чому вже на старті сезону стрімко пішла у відрив від Hyundai Motorsport. Цікаво, що буде у Швеції за три тижні?

В Hyundai Motorsport поки спостерігається якась неоднозначна картина. З одного боку, Тьєррі Ньовілль успішно фінішував на подіумі (тепер на його рахунку вже є перемога, друге та три третіх місця в Rallye de Monte-Carlo) та продемонстрував, що цілком готовий поборотися за жаданий титул в особистому заліку. З іншого, варіант з одним прем’єр-пілотом, якого постійно підтримують другий і третій номери команди, в Монте-Карло не надто спрацював. Якщо восьму позицію Есапекки Лаппі можна списати на те, що для фіна це був перший старт на новому для нього автомобілі Hyundai i20 N Rally1, то сьоме місце досвідченого Даніеля Сордо не надто потішило – іспанець лише одного разу фінішував на допі у Топ-5 і примудрився програти навіть Такамото Кацуті (при тому, що тойотівець під час змагання двічі мав проблеми, через які втратив понад хвилину). Зі швидкістю на трасі теж не надто склалося – якщо в Hyundai Ньовіллю вдалося виграти два СД, то Toyota відповіла 16 кращими часами на допах (дев’ять в Ожьє, шість у Рованпері, один в Еванса). Тепер треба чекати на Швецію – чи зможуть там Ньовілль, Лаппі та Брін (дублер Сордо) змінити ситуацію на краще?

Ті, хто очікував на новий яскравий успіх M-Sport Ford WRT (цього разу вже завдяки зусиллям старого нового пілота Отта Тянака), можуть відчувати певне розчарування. Естонець більше адаптувався до нового для себе автомобіля Ford Puma Rally1, час від часу долав невеликі технічні проблеми (спочатку вередувала електрика, пізніше застрайкував гідропідсилювач керма), експериментував з налаштуваннями – у підсумку, фінішував п’ятим. Але загалом можна відзначити дві позитивні для Тянака деталі. По-перше, естонець на Power Stage переконливо продемонстрував, що може бути насправді швидким, та здобув чотири бонусних очки за другий час. По-друге, сам факт фінішу в Монте-Карло вже є певним успіхом після смуги невдач на тутешніх трасах – перед тим Отт у складі Hyundai Motorsport тричі поспіль вибував з боротьби (два сходи сталися через потужні аварії, ще одного разу естонець нахапав надмірну кількість проколів). Можна сподіватися, що Тянак швидко опанує Ford Puma Rally1 і вже найближчим часом братиме активну участь у боротьбі за подіум чи перемогу. На жаль, фінансово-кадрова криза (M-Sport може дозволити собі лише двох основних пілотів) сильно б’є по британській команді – резерву просто нема. П’єр-Луї Лубе часом показував непогані результати, йшов сьомим в абсолюті, але аварія в суботу (на мості врізався в огорожу) та технічні проблеми в неділю не дозволили йому фінішувати.

Rallye de Monte-Carlo, Power Stage
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) 10.00,5
2. Тянак/Ярвеойа (EE, Ford Puma Rally1) +0,6
3. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +0,7
4. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +4,3
5. Ожьє/Ланде (F, Toyota GR Yaris Rally1) +4,7

Rallye de Monte-Carlo, Топ-10
1. Ожьє/Ланде (F, Toyota GR Yaris Rally1) 3:12.02,0
2. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +18,8
3. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +44,6
4. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +1.12,4
5. Тянак/Ярвеойа (EE, Ford Puma Rally1) +2.34,9
6. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +3.32,6
7. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 N Rally1) +3.47,5
8. Лаппі/Ферм (FIN, Hyundai i20 N Rally1) +3.51,3
9. Грязін/Александров (404, Skoda Fabia RS Rally2) +10.03,4
10. Россель/Дюнан (F, Citroen C3 Rally2) +10.07,9

Чемпіонат світу, пілоти (після першого етапу)
1. Ож’є (F) – 26
2. Рованперя (FIN) – 23
3. Ньовілль (B) – 17
4. Еванс (GB) – 15
5. Тянак (EE) – 14
6. Кацута (J) – 8

Кубок виробників (після першого етапу)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 51
2. Hyundai Motorsport – 27
3. M-Sport Ford WRT – 16

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото WRC.com, Toyota, Hyundai, M-Sport

22-01-2023 1731
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца