Rally Sweden: запізніле знайомство

Як відомо, шведський етап ще торік змінив своє місце базування – через хронічні проблеми з теплими зимами, відлигами та відсутністю снігу Rally Sweden «переїхало» зі звичних трас під Карлстадом і Турсбю до Умео, десь на 600 км далі на північний схід, де більше шансів отримати повноцінні зимові умови. Однак абсолютна більшість українських прихильників торік не мала можливості спостерігати за оновленим Rally Sweden – адже змагання на спецділянках під Умео стартувало якраз 24 лютого 2022 року, тобто в день початку повноцінної війни рашистської недодержави проти України… І тільки зараз з’явилася хоч якась можливість придивитися до нової версії шведського раунду WRC. Вже є певні зміни в програмі у порівнянні з торішнім маршрутом – наприклад, цього року запланований окремий пролог (5,16-кілометровий Umeå Sprint) у четвер ввечері, який відбудеться в невеликому лісовому масиві в передмісті Умео (у п’ятницю повинен бути повторний проїзд). Крім того, подовжена до 10,18 км версія цієї спецділянки стане також фінальним Power Stage. Загалом, цього року маршрут Rally Sweden налічує 18 спецділянок загальною довжиною 301,18 км. Варто відзначити одну важливу деталь – у порівнянні з торішньою версією ралі спецділянки оновлені щонайменше на 60%!

Загальна кількість техніки вищої категорії Rally1 у Швеції не надто тішить – усього лише дев’ять. При цьому Toyota Gazoo Racing WRT виставила відразу чотири Toyota GR Yaris Rally1 – три для заводських екіпажів (Калле Рованперя, Елфін Еванс, Такамото Кацута) плюс ще одна «клієнтська» для італійця Лоренцо Бертеллі (раніше він майже десять років виступав у чемпіонаті світу виключно на різних версіях Ford, від R5 до Rally1). По факту, то лише третій випадок за шість років, коли Toyota погодилася надати свою техніку вищого класу екіпажу-клієнту – до того подібне було лише на Rally Sweden у 2019 (Маркус Грьонхольм) і 2020 (Ярі-Матті Латвала) роках. Але то були виключно разові акції, а зараз тойотівці вже не раз натякали, що готові поступово розгорнути невелику клієнтську програму – і Лоренцо Бертеллі може стати першим кроком у цьому напрямі. Якщо повернутися до складу заводської команди, то найбільше цікавить – чи вдасться тріо Рованперя-Еванс-Кацута від старту перехопити ініціативу та завести щонайменше два екіпажі на подіум? Торік тойотівці мали чудове досягнення – перше (Калле Рованперя), третє (Есапекка Лаппі) та четверте (Такамото Кацута) місця.

Ситуацію в Hyundai Motorsport можна цілком вичерпно змалювати двома словами – суцільна інтрига. І це стосується усіх трьох екіпажів. По-перше, Тьєррі Ньовілль непогано розпочав сезон (третє місце в Монте-Карло) плюс торік став другим у Швеції, тобто зі своїм статусом єдиного прем’єр-пілота команди дійсно може стати дуже серйозним суперником для чинного чемпіона Калле Рованпері – тим більш, бельгійця зараз вже не буде відвертати внутрішньокомандна боротьба й він може завжди розраховувати на всебічну підтримку з боку своїх одноклубників. Правда, й відповідальність при цьому буде набагато вищою… По-друге, всі будуть дуже уважно спостерігати за новобранцем Есапеккою Лаппі – все ж його переманювали з Toyota Gazoo Racing на місце Отта Тянака на посаду швидкого, але максимально лояльного офіційному лідеру команди пілота. Якщо згадати, що торік Лаппі у Швеції за кермом Toyota GR Yaris Rally1 здобув третю позицію, то зараз від нього чекатимуть щонайменше повторення подібного успіху (тим більш, він у минулі вихідні мав можливість добре потренуватися на Hyundai i20 N Rally1 на етапі фінського чемпіонату). По-третє, як почуватиметься Крейг Брін, який після не надто вдалого сезону в M-Sport Ford WRT вирішив повернутися до Toyota GR Yaris Rally1?

У M-Sport Ford WRT з його відверто обмеженим бюджетом та мінімальним складом майже всі сподівання покладаються виключно на досвідченого Отта Тянака (якому минулого тижня навіть організували додатковий старт за кермом Ford Puma Rally1 на домашньому Otepää talveralli). Звичайно, що за такої тотальної підтримки з боку команди від естонця чекатимуть щонайменше фінішу на подіумі – британська команда зараз потребує якихось регулярних успіхів і боротьби за Топ-3 за підсумками сезону, а не одного чи двох подіумів протягом року… От шанси П’єра-Луї Лубе, який цього року отримав заповітний статус заводського пілота, оцінити складно – його досвід виступів на повноцінних сніжно-гравійних ралі складно назвати великим (за сім років лише чотири старти в Лапландії та Швеції). Якщо француз не нахапає пригод (наприклад, застрягне у снігових заметах на 10-15 хвилин) і фінішує в районі п’ятого-шостого місця – то буде чудовий результат як для нього персонально, так і для команди. І вчергове доводиться пошкодувати, що в M-Sport досі не мають можливості запросити ще одного досвідченого пілота – наприклад, Андреаса Міккельсена чи хоча б Теему Сунінена…

Насправді цікаві події очікуються в заліку WRC2, де поступово починають підтягуватися серйозні гравці. По-перше, розпочинає свій сезон фін Еміль Ліндхольм, на якого чекає дійсно непросте завдання – захист свого торішнього титулу в цій категорії. По-друге, після двох метушливих і нервових сезонів у кольорах Hyundai Motorsport (кілька окремих успіхів і цілі серії провалів, через які були безнадійно зіпсовані 10 стартів зі 19) 21-річний Олівер Сольберг спробує «перезавантажити» свою кар’єру – швед планує повністю зосередитися на своїй програмі у WRC2 і як мінімум повернутися на свій рівень 2020 року (віце-чемпіон Європи в абсолюті та підсумкове четверте місце у WRC3). По-третє, трохи прояснилася ситуація з «молодшою» командою Hyundai Motorsport N – в Альценау все ж не стали закривати цей напрям і запланували програму з двома екіпажами на i20 N Rally2, фіна Теему Сунінена та парагвайця Фабрісіо Сальдівара. На додачу до цього можна побачити дійсно чималу компанію екіпажів, які спробують нагадати про себе на шведських трасах – норвежця Оле Крістіана Вейбю, фінів Ярі Хуттунена, Самі Паярі та Лаурі Йоони, естонців Егона Каура, Георга Ліннамяе та Роберта Вірвеса, болівійця Марко Буласії (тому особливо потрібно реабілітуватися за торішній провал)…

Результати шейкдауну (Топ-10)
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) 2.50,9
2. Лаппі/Ферм (FIN, Hyundai i20 N Rally1) +0,1
3. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +0,3
4. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +0,9
5. Брін/Фултон (IRL, Hyundai i20 N Rally1) +1,3
6. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +3,1
7. Тянак/Ярвеойа (EE, Ford Puma Rally1) +3,5
8. Лубе/Жільсуль (F/B, Ford Puma Rally1) +5,3
9. Сольберг/Едмондсон (S/GB, Skoda Fabia RS Rally2) +10,5
10. Вейбю/Еріксен (N, Volkswagen Polo GTI R5) +10,8

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, Twitter (WRC, Ott Tänak, Oliver Solberg)

09-02-2023 24474
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца