Rally Sweden: три дні несподіванок

Початок сезону 2023 року вже встиг протягом двох етапів не раз «переламати» купу попередніх прогнозів. Якщо у Монте-Карло мали тотальну перевагу Toyota Gazoo Racing WRT (чиї екіпажі стрімко «вхопили» собі першу, другу, четверту та шосту позиції), то у Швеції отримали битву трьох різних команд, за підсумками якої тойотівці трохи несподівано опинилися поза подіумом (торік вони здобули тут перемогу та третє місце)… І на фініші отримали просто ідеальний приклад успіху не найшвидшого, а найстабільнішого екіпажу – перемогу святкував естонський дует Отта Тянака та Мартіна Ярвеойї на Ford Puma Rally1, який протягом усього ралі спромігся виграти тільки одну спецділянку! З іншого боку, естонці лише на одному допі не змогли потрапити у Топ-5 – на їх рахунку 17 фінішів у п’ятірці кращих (з них 12 у Топ-3). Результат такої суперстабільності на трасах під Умео насправді наочний – перемога зі майже двадцятьма секундами переваги над другим призером. На додачу до всього цього Тянак за сумою двох етапів стрімко піднявся з п’ятого місця на позицію лідера! І рівень інтриги в чемпіонаті світу негайно «підстрибнув» вгору – невже цього року матимемо в загальному заліку битву екіпажів усіх трьох заводських команд, а не лише очікуване протистояння Toyota та Hyundai?

Головне, щоб у M-Sport Ford WRT не повторилася торішня історія, коли після стартового спалаху (сенсаційна перемога Себастьєна Льоба в Монте-Карло) та пари окремих успіхів (два подіуми Крейга Бріна) розпочався тривалий спад з численними проблемами й аваріями… До речі, фордівці мали цікавий епізод на Power Stage, коли П’єр-Луї Лубе зупинився через технічні проблеми, але зміг продовжити рух та фінішував за допомогою електродвигунів. Тобто наявність гібридної силової установки вже принесла певну користь – ймовірно, за інших обставин екіпаж француза на самому фініші втратив би шосту позицію… От шведські результати Toyota Gazoo Racing WRT змусили замислитися – це просто не надто вдалий перебіг подій на окремому змаганні чи тойотівці потроху втрачають попередню тотальну перевагу? З одного боку, Калле Рованперя виграв шість спецділянок (найбільше з усіх пілотів у Швеції), а до подіуму йому не вистачило лише п’яти секунд – це при тому, що у п’ятницю фін через невигідну першу стартову позицію втратив понад півхвилини… З іншого, розчарував Елфін Еванс – валлієць протягом трьох днів на спецділянках максимум тричі спромігся показати час у Топ-3. Доведеться почекати на раунди в Мексиці та Хорватії, щоб у тойотівців хоч щось прояснилося…

Найбільше цікавих подій все ж подарував Hyundai Motorsport – складно було уявити, що навіть за відсутності Отта Тянака відразу три екіпажі корейсько-німецької команди будуть зі змінним успіхом боротися за подіум. По-перше, повернення Крейга Бріна до складу команди з Альценау стало дійсно тріумфальним – ірландець негайно пробився до групи лідерів, навіть якийсь час тримався на першій позиції й у підсумку фінішував на другій позиції (повторення його найкращого досягнення на шведському раунді WRC, здобутого у 2018 році). По-друге, Тьєррі Ньовілль, попри відсутність повноцінної попередньої підготовки (через грип змушений був пропустити офіційні тести команди), спромігся на другому етапі поспіль фінішувати на подіумі. По-третє, новачок Hyundai Motorsport Есапекка Лаппі дійсно непогано відпрацював і теж претендував на підсумковий фініш у Топ-3 – на жаль, все перекреслив інцидент на СД13, де фін на сім хвилин застряг у заметі на узбіччі (цікаво, що Лаппі тиждень тому аналогічним чином втратив перемогу на фінському IsoValkeinen SM-Ralli Kuopio). Але він все ж узяв невеликий реванш – виграв Power Stage (плюс 5 бонусних очок) і продерся на сьоме місце. Правда, у цій картині був неприємний момент, коли Крейг Брін перед Power Stage раптом спіймав 10 секунд штрафу – це дуже нагадувало спробу команди «просунути» Тьєррі Ньовілля на друге місце. Правда, бельгієць на Power Stage все ж програв «срібло» ірландцю, а влаштувати другий поспіль «випадковий» штраф команда не наважилася…

Rally Sweden, Power Stage
1. Лаппі/Ферм (FIN, Hyundai i20 N Rally1) 5.42,0
2-4. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +0,6
2-4. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +0,6
2-4. Тянак/Ярвеойа (EE, Ford Puma Rally1) +0,6
5. Брін/Фултон (IRL, Hyundai i20 N Rally1) +0,8

Rally Sweden, Топ-10
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Ford Puma Rally1) 2:25.54,5
2. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +18,7
3. Брін/Фултон (IRL, Hyundai i20 N Rally1) +20,0
4. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +25,1
5. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +1.24,0
6. Лубе/Жільсуль (F/B, Ford Puma Rally1) +5.59,0
7. Лаппі/Ферм (FIN, Hyundai i20 N Rally1) +7.42,4
8. Сольберг/Едмондсон (S/GB, Skoda Fabia RS Rally2) +7.48,1
9. Вейбю/Еріксен (N, Volkswagen Polo GTI R5) +8.30,4
10. Паярі/Мялкьонен (FIN, Skoda Fabia RS Rally2) +9.03,2

Чемпіонат світу, пілоти (після двох етапів)*
1. Тянак (EE) – 41
2. Рованперя (FIN) – 38
3. Ньовілль (B) – 32
4. Еванс (GB) – 29
5. Ож’є (F) – 26
6. Брін (IRL) – 19
7. Лаппі (FIN) – 15
8-9. Кацута (J) – 8
8-9. Лубе (F) – 8
10. Сордо (E) – 6
* – попередні дані

Кубок виробників (після двох етапів)*
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 80
2. Hyundai Motorsport – 66
3. M-Sport Ford WRT – 51
* – попередні дані

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, Twitter (Ott Tänak)

12-02-2023 25976
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца