Rally Liepāja: свято Team MRF

Латвійський раунд швидко, вже на початку липня, відкрив другу половину сезону ERC 2022 року. Зараз, коли досі відсутня інформація про терміни та місце проведення фінального, восьмого раунду чемпіонату Європи, кожне змагання становить велику цінність… Хтозна, раптом найближчим часом з’ясується, що сезон фінішує вже після семи етапів, тобто наприкінці серпня, коли заплановане Barum Czech Rally Zlín? Під час Tet Rally Liepāja на глядачів чекали щонайменше три цікаві події. По-перше, чергове протистояння двох іспанських лідерів ERC-2022 – Ефрена Льярени (Skoda Fabia Rally2 evo) і Ніла Соланса (Hyundai i20 N Rally2). По-друге, трохи несподівана поява двох заокеанських гостей – новозеландця Хейдена Паддона (Hyundai i20 N Rally2) й австралійця Люка Еніра (Ford Fiesta Rally2), які поступово розгортають свої програми виступів у WRC-2 (з прицілом на повний сезон у цій категорії наступного року). По-третє, латвієць Мартіньш Сескс після майже трирічної перерви нарешті з’явився на техніці R5/Rally2 – після цьогорічної серії з чотирьох стартів на Skoda Fabia Rally2-Kit він вивів на домашню трасу Skoda Fabia Rally2 evo в кольорах фірмової команди MRF Tyres!

Всупереч очікуванням, якоїсь карколомної боротьби за перемогу не спостерігалося – Мартіньш Сескс здобув стовідсоткові показники за всіма параметрами, тобто лідирував від старту до фінішу, виграв усі 12 допів і записав на свій рахунок максимально можливі 35 очок (перемога на ралі плюс кращий час на Power Stage)! Відзначився також Ефрен Льярена, який на фінальній спецділянці пробився на другу позицію, завдяки чому Team MRF Tyres здобула переможний дубль та суттєво зміцнила свої позиції в командному заліку! Схоже, що Льярена зараз не тільки стрімко прямує до чемпіонського титулу в абсолюті (відрив від Соланса становить вже 46 очок), а ще й заробляє собі славу «Короля фінальної спецділянки». Згадаймо, що він вже встиг здійснити за останній рік… У минулому сезоні на Azores Rallye на фінальному СД відібрав у Рікарду Мори третю позицію (відрив 3,2 с), потім на Rally Islas Canarias на самому фініші буквально «видряпав» у Міколая Марчика бонусний бал і гарантував собі титул віце-чемпіона Європи. Цього року Льярена вже тричі відзначився на фінальній спецділянці – на Азорах «видер» перемогу у Рікарду Мори (відрив 2,7 с), на Канарах за додатковими показниками відібрав друге місце у Йоанна Бонато (обидва мали однаковий час на фініші), а зараз у Латвії в останній момент «видряпав» друге місце у Мікко Хейккілі (відрив лише 0,7 секунди)!

Решта потенційних претендентів на подіум не надто потішили… Особливо засмутив Ніл Соланс, який після заміни успішного VW Polo GTI R5 (два старти, дві перемоги) на Hyundai i20 N Rally2 весь час має прикрі пригоди. Минулого місяця він лідирував у Польщі, але розтрощив підвіску. Зараз у Латвії пробився до Топ-3, але потім спіймав прокол, миттєво втратив темп і фінішував поза межами Топ-10… В цілому, представникам марки Hyundai не щастило на латвійських трасах – Хейден Паддон (Hyundai i20 N Rally2) і Том Крістенссон (Hyundai i20 R5) теж побували у Топ-3, але потім втратили чимало часу (новозеландець «прогулявся» поза межі траси, швед міняв пробите колесо). Не пощастило також литовцям Владасу Юркявічюсу та Вайдотасові Жалі – обидва потрапили в аварії… Трохи потішив естонець Кен Торн – він вдруге поспіль фінішував у Топ-5 (третій в Польщі, четвертий в Латвії) і поступово піднявся на шосте місце в загальному заліку чемпіонату. Чи побачимо його на асфальтових етапах в Італії та Чехії? Ситуація в європейській першості наступна – Ефрен Льярена впевнено лідирує (116 очок проти 70 у найближчого переслідувача), зате на другу-третю позиції за підсумками сезону можна налічити п’ятьох можливих претендентів (Ніл Соланс, Сімоне Темпестіні, Альберто Баттістоллі, Хавьєр Пардо, Кен Торн тримаються в інтервалі від 70 до 50 очок)! Чекаємо на етап в Італії…

У молодших дивізіонах маємо неоднозначну картину… В заліку ERC Open (техніка R4/Rally2-Kit, RGT, N4) нікого не було – схоже, наступного року цей залік остаточно ліквідують. В ERC3 (техніка Rally3) стартували лише два екіпажі – другу цього року перемогу здобув естонець Каспар Касарі, лідирує в загальному заліку поляк Ігор Відлак, який стартував на всіх п’яти етапах і може здобути титул завдяки регулярним виступам. Набагато цікавіша ситуація склалася в моноприводі (заліки ERC4 й ERC4 Junior), де несподівано «спіткнувся» головний фаворит – француз Лоран Пельє на Opel Corsa Rally4 виграв дві перші спецділянки, але на СД3 раптом «спіймав» дах, втратив майже 15 хвилин і позбувся навіть теоретичних шансів на якийсь пристойний результат у Латвії. Перемогу досить несподівано святкував 19-річний іспанець Оскар Паломо Ортіс (Peugeot 208 Rally4), який зміг відбити всі атаки 18-річного фіна Тоні Херранена (Ford Fiesta Rally4) та став лідером обох монопривідних заліків. Правда, якщо в ERC4 його перевага досить помітна (100 очок проти 78 в Андреа Мабелліні та 71 в Антоні Фотіа), то в молодіжній категорії ERC4 Junior спостерігається відносна рівність – Паломо назбирав 72 очки, а у головного фаворита Пельє 67 пунктів. І попереду офіційно ще три раунди!

Tet Rally Liepāja (абсолют)
1. Сескс/Франціс (LV, Skoda Fabia Rally2 evo) 1:31.19,8
2. Льярена/Фернандес (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.10,9
3. Хейккіля/Ваалері (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.11,6
4. Торн/Паннас (EE, Ford Fiesta Rally2) +1.31,2
5. Йєетс Г./Таніел (EE, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.39,2
6. Паддон/Кеннард (NZ, Hyundai i20 N Rally2) +1.45,5
7. Баттістоллі/Скаттолін (I, Skoda Fabia Rally2 evo) +2.03,1
8. Пардо/Перес (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +2.13,8
9. Темпестіні/Іту (RO, Skoda Fabia Rally2 evo) +2.32,8
10. Бонато/Буллу (F, Citroen C3 Rally2) +2.47,2

Чемпіонат Європи (після п’яти етапів)
1. Льярена (E) – 116
2. Соланс Н. (E) – 70
3. Темпестіні (RO) – 64
4. Баттістоллі (I) – 57
5. Пардо (E) – 55
6. Торн (EE) – 50

Tet Rally Liepāja (залік ERC3)
1. Касарі/Райдма (EE, Ford Fiesta Rally3) 1:44.15,1
2. Відлак/Димурскі (PL, Ford Fiesta Rally3) +1.55,6

Залік ERC3 (після п’яти етапів)
1. Відлак (PL) – 118
2. Касарі (EE) – 84
3. Феофанов (LV) – 45

Tet Rally Liepāja (залік ERC4 Junior і ERC4)
1. Паломо/Морено (E, Peugeot 208 Rally4) 1:42.52,0
2. Херранен/Лукка (FIN, Ford Fiesta Rally4) +14,5
3. Корхола/Келандер (FIN, Ford Fiesta Rally4)+1.26,7

Залік ERC4 Junior (після трьох етапів)
1. Паломо (E) – 72
2. Пельє (F) – 67
3. Херранен (FIN) – 48

Залік ERC4 (після п’яти етапів)
1. Паломо (E) – 100
2. Мабелліні (I) – 78
3. Фотіа (F) – 71

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

04-07-2022 35654
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца