Rally Italia Sardegna: «перемелювання» та підсумки

Чемпіонат світу вже практично подолав половину дистанції, чи шість раундів з тринадцяти запланованих – на цьому «контрольному пункті» вже можна замислитися про якісь проміжні підсумки сезону та порівняти стан справ з торішнім на аналогічному відрізку (тобто після шести етапів). Але спочатку повернемося до подій на Сардинії, які можна оцінити у двох словах – «тотальне перемелювання», причому на всіх рівнях (абсолют, заліки WRC2, WRC3, Junior WRC)… Екіпажі, якім вдалося уникнути дійсно серйозних проблем, можна легко перелічити на пальцях – решта або мали чималі втрати часу (як на трасах, так і за «допомогою» SupeRally), або взагалі не змогли фінішувати. У підсумку, у Топ-10 абсолюту налічувалися лише чотири заводські екіпажі на техніці Rally1 плюс величезна компанія з WRC2, яка посіла місця з п’ятого по десяте! Найбільше здивувала чимала кількість інцидентів на бродах, які дуже серйозно зіпсували виступ Себастьєну Ожьє, Елфіну Евансу, Такамото Кацуті, Отту Тянаку. Враховуючи, що більшість з потерпілих представляли Toyota Gazoo Racing WRT, це досить тривожний сигнал для тойотівців перед раундом у Кенії, де теж вистачає водних перешкод.

Всі поточні новини зі світу ралі та ралі-рейдів перенесені на Телеграм-канали:
Новини ралі – «Ukraine & World of Rally»
Новини ралі-рейдів – «Ukraine & Cross-Country Rally»

Цікаво порівняти динаміку екіпажів-фаворитів і команд – що вони мали рік тому після шести раундів і що отримали зараз. Почнемо з лідерів, тобто Toyota Gazoo Racing WRT. Загалом, вона трохи пригальмувала, але не дуже. Торік на її рахунку було 4 перемоги, 5 подіумів і 246 очок, зараз японсько-фінська команда має 4 перемоги, 3 подіуми та 235 очок (треба враховувати, що на квітневому етапі в Хорватії Toyota не номінувала майбутнього переможця Елфіна Еванса на здобуття командних очок). На рівні екіпажів змін більше… Перш за все, Калле Рованперя не має такої результативності, як торік – лише одна перемога замість торішніх чотирьох і 118 очок (торік було 145 пунктів). Наочний приклад аксіоми, що часом легше здобути титул, ніж захистити його. Набагато результативніше відпрацювали другий-третій номери тойотівців… Ожьє здобув дві перемоги та 70 очок в чотирьох стартах (торік був лише один подіум і 34 очки в трьох стартах). Як не дивно, помітно додав Елфін Еванс, хоча його стабільність і темп досі викликають нарікання – зараз у нього перемога та 83 очки (проти торішніх двох подіумів і 57 очок), тобто його результативність зросла майже у півтора раза. А от у Такамото Кацути повний провал – якщо рік тому він мав подіум і 60 очок, то зараз на його рахунку лише 23…

Найбільше ж інтригує результативність Hyundai Motorsport – попри всі скарги прем’єр-пілота команди Тьєррі Ньовілля про відставання від Toyota, команда в цілому помітно покращила свої показники майже на всіх рівнях. І це дійсно непогана ознака, бо у 2021 і 2022 роках команда з Альценау зазвичай у другій половині сезону мала кращі результати, ніж у першій. Торік екіпажі Hyundai здобули у шести стартах одну перемогу та п’ять подіумів, що принесло їм 184 очки. А зараз картина набагато привабливіша – 1 перемога та 8 подіумів дозволили назбирати вже 212 очок. Плюс два перших номери теж покращилися – якщо торік Тьєррі Ньовілль і Отт Тянак здобули відповідно 80 і 62 очки, то зараз зв’язка Тьєррі Ньовілля й Есапекки Лаппі накопичила вже 93 та 67 очок відповідно! Тобто варіант з чітким поділом на першого і другого номерів команди поки що працює краще, ніж попередня стратегія з двома рівноцінними прем’єр-пілотами. Особливо тішить прогрес Лапі, який нарешті пристосувався до нової для себе техніки – він зараз вже записав на свій рахунок третій подіум поспіль і мінімум на двох найближчих раундах (Кенія, Естонія) матиме найкращі стартові позиції. Тобто фін за такої стабільності цілком може найближчим часом прорватися в трійцю лідерів чемпіонату…

Що стосується M-Sport Ford WRT, тут картина складніша для аналізу, бо команда повністю оновила та скоротила свій склад (торік переважно виставляла по три екіпажі, а зараз змушена обмежитися двома). Але в цілому є навіть невеликі покращення – принаймні, по деяких позиціях… Торік на рахунку M-Sport були перемога, два подіуми та 142 очки, зараз британці мають перемогу, подіум та 148 очок – зміни мінімальні. В індивідуальних заліках ж спостерігається однозначний перекіс у бік єдиного прем’єр-пілота – Отт Тянак здобув вже 85 очок (цікаво, що торік естонець у складі більш потужної команди Hyundai Motorsport здобув тільки 62 очки, тобто на чверть менше), а от на рахунку П’єра-Луї Лубе лише 14. Торік співвідношення були зовсім іншими – Крейг Брін 60 очок (6 стартів), Себастьєн Льоб 35 очок (3 старти), Гас Грінсміт 28 очок (6 стартів), П’єр-Луї Лубе 18 (3 старти). Зараз є два головних питання. По-перше, чи зможе Отт Тянак зберегти такий темп до кінця сезону? Бо торік вся команда в другій половині сезону помітно «просіла» та йшла до фінішу практично по інерції. По-друге, чи вдасться британцям залучити якісь додаткові кошти, щоб хоча б через раз виставляти по три залікових екіпажі (наприклад, з Адрієном Фурмо на місці третього номера)?

Rally Italia Sardegna, Power Stage
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) 5.55,0
2. Тянак/Ярвеойа (EE, Ford Puma Rally1) +4,7
3. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +4,8
4. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +6,7
5. Ожьє/Ланде (F, Toyota GR Yaris Rally1) +6,8

Rally Italia Sardegna, Топ-10
1. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) 3:40.01,4
2. Лаппі/Ферм (FIN, Hyundai i20 N Rally1) +33,0
3. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +1.55,3
4. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +5.20,5
5. Міккельсен/Еріксен (N, Skoda Fabia RS Rally2) +9.33,3
6. Сунінен/Марккула (FIN, Hyundai i20 N Rally2) +11.48,9
7. Каєтановіч/Щепаняк (PL, Skoda Fabia RS Rally2) +12.46,1
8. Россель/Дюнан (F, Citroen C3 Rally2) +12.53,5
9. Марчик/Господарчик (PL, Skoda Fabia RS Rally2) +15.33,8
10. Цайс/Тешінскі (CZ, Skoda Fabia RS Rally2) +16.49,4

Чемпіонат світу, пілоти (після шести етапів)
1. Рованперя (FIN) – 118
2. Ньовілль (B) – 93
3. Тянак (EE) – 85
4. Еванс (GB) – 83
5. Ож’є (F) – 70
6. Лаппі (FIN) – 67
7. Сордо (E) – 36
8. Кацута (J) – 23
9. Брін (IRL) – 19
10. Грінсміт (GB) – 16

Кубок виробників (після шести етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 235
2. Hyundai Motorsport – 212
3. M-Sport Ford WRT – 148

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Jaanus Ree / Red Bull Content Pool, Hyundai, Toyota, M-Sport

06-06-2023 28936
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца