Те, що відбувалося на Канарських трасах у п’ятницю, можна було описати однією короткою, але вичерпною фразою – «Типове не те!» Після вчорашньої кваліфікації майже ні у кого з учасників не було впевненості в тому, яка саме стартова позиція повинна бути оптимальною – одні побажали якомога скоріше вирушити на трасу (наприклад, Андреас Міккельсен вирішив стартувати найпершим), інші вибрали варіант «сховатися» ближче до середини каналу… Окрема тема – Олексій Лукьянюк після свого провалу у кваліфікації отримав лише 27-ю стартову позицію в перший день ралі! Важко навіть пригадати подібні приклади того, щоб лідер чемпіонату Європи та головний претендент на вищий титул стартував на змаганнях зі такої віддаленої позиції… А погода на Канарах у п’ятницю вирішила старанно подбати про те, щоб ні в кого з учасників не було легкого життя – з самого ранку на трасу буквально ринули дощі, що спровокувало просто дивовижний за своїми масштабами хаос! Принаймні, результати перших спецділянок викликали у всіх справжнє сторопіння…
Все почалося з того, що один за іншим стрімко провалилися більшість ключових екіпажів – серед яких були Крейг Брін, Андреас Міккельсен, Грегуар Мюнстер, Міколай Марчик… Принаймні, з усієї цієї перерахованої компанії нікому не вдалося завершити п’ятничну частину Rally Islas Canarias у Топ-10 абсолюту. Трохи більше пощастило Оліверу Сольбергу й Олексію Лукьянюку – після всіх «потрясінь» та метушні вгору-вниз обидва претенденти спромоглися за підсумками дня утриматися на сьомій і восьмій позиціях. Таким чином, навіть у цьому хаосі ситуація складається на користь Лукьянюка, який ще на півкроку наблизився до титулу – адже зараз Сольбергу для перемоги в ERC-2020 потрібне подвійне диво. По-перше, швед завтра повинен відіграти півтори хвилини та вигравати ралі. По-друге, Лукьянюк при цьому повинен набрати на Канарах не більше 15 очок… Ось хто відмінно відчував себе в цьому хаосі, так це місцеві екіпажі – у шістку найшвидших пробилися відразу чотири іспанці, компанію господарів траси «розбавили» два французи, Адрієн Фурмо та Йоанн Бонато.
Взагалі-то, іспанці в п’ятницю встигли подарували глядачам відразу два сюрпризи. По-перше, мінімум два потенційних претенденти на подіум вибули з гри на самому старті – Ефрен Льярена провалився майже на саме «дно» і до кінця дня не зміг піднятися вище 32-го місця, а Хосе Марія Лопес на першому ж допі не розминувся з пальмою і зійшов з розбитою підвіскою. По-друге, на перші позиції прорвалися не зовсім ті екіпажі, на які багато хто робив ставку (перш за все, Хосе Антоніо Суарес і Хосе Марія Лопес) – спочатку на першій позиції перебував Ніл Соланс, якого під кінець дня акуратно «відсунув» Іван Арес. Тим часом у заліку ERC1 Junior несподівано з’ясувалося, що завдання Олівера Сольберга трохи ускладнилося – буквально вчора були змінені результати серпневого Rally Liepāja (дискваліфікований фінський юніор Еміль Ліндхольм), внаслідок чого перевага Грегуара Мюнстера трохи збільшилася (рахунок за очками вже 130:124 на його користь замість 125:124). Але за підсумками першого дня перевага поки що на боці Сольберга – швед посідає другу позицію в молодіжному заліку (попереду тільки француз Фурмо) і майже на три хвилини випереджає Мюнстера (шосте місце)…
Становище після СД9
1. Арес/Васкес (E, Hyundai i20 R5) 1:06.58,8
2. Фурмо/Жамуль (F/B, Ford Fiesta Rally2) +7,5
3. Соланс/Морено (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +9,0
4. Бонато/Буллу (F, Citroen C3 R5) +39,2
5. Суарес/Іглесіас (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.08,1
6. Монсон/Деніс (E, Citroen C3 R5) +1.10,6
7. Сольберг О./Джонстон (S/IRL, VW Polo GTI R5) +1.30,1
8. Лукьянюк/Арнаутов (RUS, Citroen C3 R5) +1.31,9
9. Грібель/Вінкльхофер (D, Citroen C3 R5) +1.33,0
10. Лемес/Пеньяте (E, Hyundai i20 R5) +1.41,9
© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC
Invalid API Key