Rally Guanajuato México: суцільні питання

Мексиканський раунд повертається до ралійного чемпіонату після трирічної перерви – востаннє Мексика приймала в себе WRC у березні 2020 року, коли пандемія коронавірусу вже набрала хід (через це довелося скасувати фінальний день ралі й достроково завершити змагання). Але ралі не припинило своєї активності, організатори спромоглися двічі провести його як етап регіональної серії FIA NACAM Rally Championship – під назвами Rally Guanajuato 2021 (з бойовою дистанцією 137,76 км) і Rally of Nations Guanajuato 2022 (229,63 км). Як завжди, мексиканське ралі претендує на статус найбільш орієнтованого на вболівальників змагання – цього року маршрут Rally Guanajuato México налічує 23 спецділянки, з яких аж вісім (більше третини) становлять собою короткі глядацькі міні-СД, довжиною від 1,12 км до 3,7 км. Загалом отримуємо наступну картину – на вісім цих міні-допів припадають 19,64 км (тобто лише 6,27% від загальної бойової дистанції, середня довжина СД 2,46 км), а на решту 15 спецділянок припадають 293,13 км (93,73%, середня довжина 19,54 км). Цікаво буде спостерігати, як учасникам доведеться протягом трьох днів постійно і трохи хаотично змінювати темп…

УВАГА! Більшість поточних новин на Rally Guanajuato México, а також з усього світу ралі зараз можна дізнатися у бліц-режимі на нашому Телеграм-каналі «Ukraine & World of Rally». Якщо бажаєте бути в курсі останніх новин зі світу ралі, відвідайте цей канал.

Ще кілька тижнів тому багато хто з пілотів і представників команд приділяв увагу одній важливій деталі – це буде перший виступ техніки вищої категорії Rally1 в умовах високогір’я (90% дистанції пролягають на висоті 2000-2750 м над рівнем моря). На такій висоті автомобілі з традиційними двигунами внутрішнього згоряння через розріджене повітря втрачають до 25-30% потужності – тобто від «паспортних» 380 к.с. 1,6-літрового турбомотора Rally1 можуть залишитися 265-285 к.с. Але на Rally1 є ще електродвигун, потужність якого не залежить від висоти над рівнем моря (становить приблизно 130-135 к.с.) і який можна час від часу вмикати одночасно з ДВЗ – тобто на окремих фрагментах траси пілот має можливість отримати сумарну потужність до 400-420 к.с.! Про такі цифри потужності на спецділянках Мексики в епоху техніки WRC з традиційними бензиновими турбомоторами навіть не мріяли. З інших новин варто відзначити кількість учасників, заявлених у міжнародному заліку – на сьогодні у переліку налічуються 31 екіпаж (10 на Rally1, 15 на R5/Rally2, 2 на Rally3, 4 на Rally5). Не рекорд, але все одно краще, ніж на половині попередніх мексиканських етапів WRC.

Цікаво, що у вищій лізі (тобто дев’ять заводських екіпажів плюс грецький «приватир» Журден Сердерідіс на Ford Puma Rally1) зараз дуже складно виділити якогось беззаперечного фаворита – на перемогу в Мексиці можуть претендувати Себастьєн Ожьє (він шість разів вигравав на тутешніх трасах, має непоганий шанс здобути сьому перемогу та стати одноосібним лідером за цим показником, випередивши Себастьєна Льоба), Отт Тянак (йому потрібно довести, що він не випадково є зараз лідером чемпіонату), Тьєррі Ньовілль (від бельгійця з його статусом єдиного прем’єр-пілота Hyundai всі чекають стрімкого прогресу), Калле Рованперя (чинному чемпіону треба найскоріше повертатися до боротьби за титул), Елфін Еванс (валлієць мусить якось найшвидше відновити свою форму та реабілітуватися за невдалий торішній сезон)… До боротьби фаворитів можуть також втрутитися Есапекка Лаппі (фін намагається довести, що здатний швидко опанувати новий для себе Hyundai i20 N Rally1) та Даніель Сордо (досвід іспанця часто допомагає йому заїжджати на подіум).

Не надто вразила кількість учасників WRC2, де заявилися лише дев’ять екіпажів – зараз мало хто поспішає на початку сезону виїжджати за межі Європи. Більшість економлять бюджет та приберігають свої заокеанські виступи на середину чи кінець сезону (етапи в Кенії, Чилі, Японії), коли вже складається більш детальна картина в заліках WRC2 і WRC2 Challenger. Але така мала кількість учасників цілком компенсується рівнем майбутньої боротьби – адже група лідерів складається з Гаса Грінсміта (екс-пілот M-Sport Ford WRT), Олівера Сольберга (екс-пілот Hyundai Motorsport), Адрієна Фурмо (чинний представник M-Sport Ford WRT у WRC2), Еміля Ліндхольма (чинний чемпіон WRC2), Каєтана Каєтановіча (триразовий чемпіон Європи, чотириразовий призер WRC3 і WRC2 за підсумками сезону). Плюс заінтригувала поява чеха Мартіна Прокопа (час від часу відривається від ралі-рейдів і ненадовго повертається до ралі) та поляка Даніеля Хвіста (онук легендарного Собєслава Засади). Трохи несподівано було побачити в Мексиці відразу двох учасників у заліку WRC3 – на Ford Fiesta Rally3 стартують парагваєць Дієго Домінгес (учасник Junior WRC) і канадець Джейсон Бейлі.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото am.com.mx, Honza Froněk, Vladislav Maschl

16-03-2023 30387
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца