Rally Finland: Уельс поза конкуренцією

У неділю організатори фінського раунду WRC запропонували цілком збалансований маршрут – два проїзду секції зі двох спецділянок зі майже однаковою дистанцією, Laukaa (11,75 км) і Ruuhimäki (11,13 км). Зранку фінальний день стартував відносно спокійно – лідер Елфін Еванс успішно блокував всі спроби Отта Тянака якось скоротити розрив між ними, виграв два допи з трьох і навіть спромігся збільшити свою перевагу до 12 секунд. Чимала частина подій сталася за межами траси, причому переважно ще вночі перед фінальним днем ралі… По-перше, стало відомо, що Тьєррі Ньовілль вже завершив свій виступ на фінському етапі – вчорашній інцидент (аварія, пошкодження радіатора) виявився набагато більш серйозним за наслідками, ніж здавалося спочатку. По-друге, Себастьян Ож’є отримав подвійне покарання за те, що в суботу на СД12 не застебнув пасок свого шолома належним чином – у підсумку хвилина пенальті та 800 євро штрафу (француз виявився злісним «рецидивістом», оскільки в січні на Rallye de Monte-Carlo взагалі їхав у розстебнутому шоломі).

Організатори швидко розв’язали питання формування головної групи на старті Power Stage – спочатку всі шість уцілілих представників WRC-2, потім вісім екіпажів на техніці WRC. Фінальна «перестрілка» у WRC-2 завершилася беззаперечним успіхом Теему Сунінена, який здобув повний комплект очок (25+5) і на чверть хвилини випередив Мадса Остберга – таким чином, фін зумів «перебігти дорогу» норвежцю та не дозволив йому наздогнати нинішнього лідера WRC-2, Андреаса Міккельсена (який зараз веде боротьбу за перемогу на португальському етапі ERC). Цікаво, що Сунінен свого часу вигравав етапи WRC-2 за кермом таких різних автомобілів, як Skoda Fabia S2000, Skoda Fabia R5 і Ford Fiesta R5 – тепер до цього переліку додався також Volkswagen Polo GTI R5. Коли прийшла черга екіпажів вищої ліги, нарешті потішив усіх Такамото Кацута – японець успішно атакував і в кінцевому підсумку посів четверте місце на Power Stage, що дозволило йому після тримісячної перерви та трьох поспіль провальних етапів набрати хоч якісь очки. На жаль, нічим не порадував M-Sport Ford WRT – Гас Грісміт і Адрієн Фурмо майже непомітно фінішували в середині Топ-10…

Досить безбарвним став фінал фінського ралі для Себастьяна Ож’є – француз на Power Stage раптом зіткнувся з проблемами (двигун несподівано почав втрачати потужність), тому не зміг записати на свій рахунок жодного бонусного балу. Головний плюс – чинний чемпіон світу спромігся завершити відверто невдалий для нього фінський етап на п’ятій позиції в абсолюті, отримав десять очок і продовжує лідирувати в загальному заліку. Зате удово виступив Есапекка Лаппи – фін, який в цьому році лише епізодично виступав на окремих ралі (старт на Secto Rally Finland став для нього четвертим), фінішував четвертим плюс додатково «прихопив» собі три призових бали за третє місце на Power Stage! Вийшла першокласна демонстрація своїх можливостей перед можливим поверненням Есапеккі в основний склад Toyota Gazoo Racing WRT у 2022 році. Однак головна інтрига була попереду – чим завершиться протистояння Елфіна Еванса й Отта Тянака? Все ж 12,4 секунди відриву взагалі не гарантують спокійного життя на фініші ралі – вистачить розвороту в одному з поворотів або проколу, щоб все «обнулити». Але валлієць дійсно був на висоті – не припустився жодної помилки, виграв Power Stage, здобув уже п’яту в кар’єрі перемогу та приніс Toyota четвертий поспіль тріумф на Rally Finland!

Здавалося б, все очевидно – тойотівці відсвяткували чергову перемогу, що дозволило їм ще трохи збільшити свій відрив від Hyundai Motorsport у всіх заліках. Але попередній підрахунок очок додав чимало яскравих штрихів до загальної картини. Виявилося, Елфін Еванс не тільки суттєво скоротив відставання від Себастьяна Ож’є (валлієць сьогодні відіграв у француза відразу двадцять очок), а й остаточно вивів зі боротьби за титул в особистому заліку всі екіпажі Hyundai Motorsport! Цифри показали невблаганну картину – за два етапи до фінішу сезону Тьєррі Ньовілль відстає від Себастьяна Ож’є на 60 очок, а Отт Тянак на 62 (це при тому, що на решті двох раундах можна здобути максимум 60 пунктів). Теоретично, Ньовілль на самому фініші сезону міг би зрівнятися з Ож’є за набраними очками – але бельгієць все одно програє за кількістю перемог… Таким чином, зараз залишилися тільки два претенденти на титул в абсолютному заліку – тойотівці Себастьян Ож’є та Елфін Еванс (зараз рахунок за очками 190:166 на користь француза). Чекаємо ефектної битви в Каталонії менш ніж через два тижні – чим же завершиться черговий виток такого протистояння француза та валлійця?

Power Stage
1. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) 5.18,9
2. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) +1,7
3. Лаппі/Ферм (FIN, Toyota Yaris WRC) +2,9
4. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota Yaris WRC) +5,7
5. Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 Coupe WRC) +6,7

Secto Rally Finland (попередні результати)
1. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) 2:19.13,7
2. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) +14,1
3. Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 Coupe WRC) +42,2
4. Лаппі/Ферм (FIN, Toyota Yaris WRC) +58,8
5. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +2.54,4
6. Грінсміт/Паттерсон (GB/IRL, Ford Fiesta WRC) +5.02,3
7. Фурмо/Коріа (F, Ford Fiesta WRC) +6.22,9
8. Сунінен/Марккула (FIN, VW Polo GTI R5) +9.52,1
9. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 Rally2) +10.07,8
10. Ліндхольм/Хямяляйнен (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +10.52,8

Чемпіонат світу, пілоти (після десяти етапів)*
1. Ож’є (F) – 190
2. Еванс (GB) – 166
3. Ньовілль (B) – 130
4. Рованперя (FIN) – 129
5. Тянак (EE) – 128
6. Брін (IRL) – 76
7. Кацута (J) – 68
8. Грінсміт (GB) – 52
9. Сордо (E) – 43
10. Фурмо (F) – 42
* – попередні дані

Кубок виробників (після десяти етапів)*
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 441
2. Hyundai Motorsport – 380
3. M-Sport Ford WRT – 172
4. Hyundai 2C Competition – 44
* – попередні дані

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, Teemu Suninen Racing

03-10-2021 36044
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца