Rally Estonia, СД16: тактика і невдачі

У фінальний день учасникам Rally Estonia був запропонований традиційний для неділі формат заїздів, який зазвичай застосовується на багатьох етапах WRC – петля з двох-трьох СД, яку необхідно подолати двічі, причому без проміжного сервісу між ними (дозволене тільки дозаправляння). В Естонії на екіпажі чекали два кола на секції з трьох спецділянок, загальна довжина яких склала 84,94 км – при цьому дистанція СД поступово зростала (від 6,97 км на старті петлі до 20,04 км на майбутньому Power Stage). На перший план знову виходить проблема збереження шин – як утримати їх в робочому стані протягом усіх 85 км бойової дистанції, щоб потім мати можливість як слід атакувати на Power Stage і поборотися за призові очки? Тьєррі Ньовілль, який після вчорашнього інциденту (відірвав заднє колесо) повернувся на трасу з 40 хвилинами штрафу за Rally2, це питання вирішив легко – різко скинув швидкість та їхав мало не в одному темпі з учасниками Junior WRC на Ford Fiesta Rally4. Зате цей фінт бельгійця дозволяє йому розраховувати на максимум очок на Power Stage.

На жаль, битви за третє місце між Себастьяном Ож’є і Калле Рованперею вболівальники не дочекалися – вчора ввечері судді за порушення правил (заборона на роботи з автомобілем в зоні контрольного пункту) вліпили фіну хвилинний штраф, що відразу відкинуло його на шосте місце. Ралі відразу перетворилося на позиційний бій в групі лідерів – усі три тойотівця (Ож’є, Еванс, Рованперя) акуратно атакували й виграли п’ять допів поспіль, а «зв’язка» Тянак-Брін з Hyundai Motorsport, своєю чергою, не менш акуратно відбивала всі ці випади та спокійно утримує за собою дві перші позиції в загальному заліку Rally Estonia. Набагато більше подій сталося в другій половині Топ-10, де з гри вибули відразу два екіпажі на WRC. Спочатку зійшов П’єр-Луї Лубе на Hyundai i20 Coupe WRC – технічні проблеми … Відразу після цього Такамото Кацута вилетів з траси (Toyota Yaris WRC на повній швидкості перекинуло на виході з повороту). У підсумку, японець зробив подарунок і своєму колезі Калле Рованпері (фін вийшов на п’яте місце), і всім екіпажам M-Sport Ford WRT перед тим ні Есапекка Лаппі, ні Теему Сунінен, ні Гас Грінсміт не в стані були наздогнати та випередити Кацуту. Незабаром після цього Лаппі розвернуло на трасі, через що він віддав шосте місце колезі Сунінену…

Відносний спокій спостерігався також і в заліку WRC-2, де Мадс Остберг спокійно довів свою перевагу до хвилини – була тільки невелика сутичка за другу позицію між Миколою Грязіним (Hyundai Motorsport N) і Адрієном Фурмо (M-Sport Ford WRT), за підсумками якої вони ненадовго помінялися місцями. Набагато яскравіші й драматичніші події спостерігалися в WRC-3, де Олівер Сольберг продовжує збільшувати свій відрив, на додачу впевнено лідирує також у класі RC2 (випереджає навіть «заводського» Остберга) і піднявся вже на дев’яту позицію в абсолюті! На жаль, сьогоднішній день став украй невдалим для вчорашнього героя Егона Каура, який претендував на місце в Топ-10 абсолюту – на СД15 естонець зіткнувся з проблемами, почав втрачати час і вже вивалився з трійки лідерів в заліку WRC-3 (пропустив вперед Каєтана Каєтановіча і Ярі Хуттунена)… В молодіжному заліку уболівальникам теж довелося стати свідками прикрої невдачі господаря траси – лідер Роберт Вірвес на СД14 «підчепив» прокол, через який втратив 45 секунд і миттєво провалився з першого на третє місце. Тепер лідирує латвієць Мартіньш Сескс, його намагається наздогнати фін Самі Паярі.

Становище після СД16 (абсолют)
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) 1:49.35,2
2. Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 Coupe WRC) +13,2
3. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +24,9
4. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +42,8
5. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +1.24,2
6. Сунінен/Лехтінен (FIN, Ford Fiesta WRC) +2.24,6
7. Лаппі/Ферм (FIN, Ford Fiesta WRC) +2.34,5
8. Грінсміт/Едмондсон (GB, Ford Fiesta WRC) +4.28,4
9. Сольберг О./Джонстон (S/IRL, VW Polo GTI R5) +6.56,8
10. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 R5) +7.32,8

Становище після СД16 (залік WRC-2)
1. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 R5) 1:57.08,0
2. Грязін/Александров (RUS, Hyundai i20 R5) +1.03,0
3. Фурмо/Жамуль (F/B, Ford Fiesta Rally2) +1.18,3

Становище після СД16 (залік WRC-3)
1. Сольберг О./Джонстон (S/IRL, VW Polo GTI R5) 1:56.32,0
2. Каєтановіч/Щепаняк (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +39,7
3. Хуттунен/Лукка (FIN, Hyundai i20 R5) +45,5

Становище після СД16 (залік Junior WRC)
1. Сескс/Франціс (LV, Ford Fiesta Rally4) 2:09.09,7
2. Паярі/Салмінен (FIN, Ford Fiesta Rally4) +14,3
3. Вірвес/Пруул (EE, Ford Fiesta Rally4) +38,2

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hyundai, Toyota, Twitter (Mads Østberg)

06-09-2020 28476
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца