Rally Estonia: переможний парад Toyota триває!

Чимало прихильників Hyundai Motorsport покладали надії саме на естонський раунд чемпіонату світу – адже повинна корейсько-німецька команда нарешті перехопити ініціативу та «натиснути» на нинішніх лідерів зі Toyota Gazoo Racing WRT. Тим більш Отт Тянак півтора місяця тому здобув перемогу на Сардинії – то чому б йому не повторити це досягнення на домашньому змаганні та взяти реванш за свою прикру торішню поразку? Однак усі ці сподівання так і залишилися сподіваннями – Отт Тянак з Тьєррі Ньовіллем спромоглися здобути лише третю та четверту позиції на фініші, плюс на додачу вщерть програли «дощовий трилер» на Power Stage (тоді до Топ-5 пробилися всі чотири тойотівські екіпажі плюс Андреас Міккельсен на Skoda Fabia Rally2 evo). І протягом усього змагання було помітно, що Hyundai i20 N Rally1 помітно програють у швидкості Toyota GR Yaris Rally1 – адже всі три екіпажі Hyundai Motorsport спромоглися записати на свій рахунок лише одну-єдину виграну спецділянку, коли Тянак на недільному СД20 показав однаковий час з Калле Рованперею… З такими показниками насправді важко розраховувати на успіх у протистоянні з Toyota Gazoo Racing WRT – особливо коли обидва прем’єр-пілоти японської марки (Рованперя й Еванс) практично не припускаються помилок.

Тойотівцям хоч і не вдалося повторити свій недавній тотальний успіх, коли в Кенії здобули чотири перших місця на фініші, але досягнення команди в Естонії теж справляють враження – впевнений переможний дубль (Калле Рованперя, Елфін Еванс) плюс п’ята (Такамото Кацута) й шоста (Есапекка Лаппі) позиції на фініші! До цього можна додати ще чимало цікавої статистики, яка свідчить про беззаперечну перевагу японської марки – наприклад, тойотівці виграли 21 спецділянку зі 24, а також лідирували від СД2 до самого фінішу. Плюс просто феєричний розгром суперників під дощем на Power Stage – чотири екіпажі фінішували у Топ-5, а Рованперя взагалі примудрився на дистанції 15,95 км випередити найближчого переслідувача на 22,5 секунди! Картина у командному заліку теж продемонструвала колосальну перевагу тойотівців – команда здобула максимально можливі 52 очки (43 за підсумками всього ралі плюс 9 бонусів на Power Stage). Для порівняння – екіпажам Hyundai Motorsport вдалося «видряпати» лише 27 очок, тобто майже вдвічі менше за переможців! Зовсім невесела картина спостерігається у M-Sport Ford WRT – британська команда після ефектного «спалаху» на початку сезону швидко втратила темп і зараз остаточно відкотилася на свою «звичну» третю позицію…

Звичайно, ніхто не сумнівався в тому, що Калле Рованперя здатний боротися за чемпіонський титул – але його нинішній темп усе ж став певною сенсацією… Лише три місяці тому чимало вболівальників хвилювалися, чи не станеться чергового спаду Рованпері на кшталт торішнього, коли фін після другого місця в Лапландії та лідерства в чемпіонаті видав серію з трьох провальних стартів (здобув лише п’ять бонусних очок на Power Stage). Зараз лишається лише зачудовано спостерігати за його темпом – аж чотири перемоги у п’яти останніх стартах («пригальмував» лише на Сардинії, де фінішував п’ятим). І тепер фін не просто впевнено лідирує в загальному заліку WRC, а ще й примудрився відірватися від віце-лідера Тьєррі Ньовілля на 83 очки (рахунок за балами вже 175:92). Тепер на Калле чекає дійсно складне випробування – виступ на домашньому Secto Rally Finland. Торік він повністю провалив це ралі – втрата темпу, виліт з траси, нуль очок… Зараз ситуація стала ще складнішою – Рованперя є беззаперечним фаворитом чемпіонату, тому майже всі глядачі чекатимуть на його перемогу. Чи витримає він такий тиск? Окрема інтрига від тойотівців – Елфін Еванс начебто вже вийшов зі смуги проблем, почав стабільно фінішувати на подіумі, вже «видряпався» на третю позицію в чемпіонаті та починає поступово тиснути на віце-лідера Ньовілля (розрив між ними зараз становить тільки 13 очок).

У заліку WRC-2 мало не найголовнішою подією стала естонська «спецоперація», щоб не пустити Миколу Грязіна на своє змагання – все вирішилося на урядовому рівні, коли екіпажу заборонили в’їзд до Естонії на період до 18 липня (тобто вже після фінішу Rally Estonia). Це рішення було аргументоване трохи в єзуїтському стилю – мовляв, відсторонили російських учасників виключно заради їх безпеки… Якщо повернутися до подій на естонських трасах, то суттєву перевагу мали естонець Егон Каур (виграв п’ять спецділянок, але у п’ятницю та неділю спіймав три проколи й з 10 хвилинами «баласту» SupeRally вилетів поза межі Топ-10) і компанія скандинавів (норвежець Андреас Міккельсен, фіни Теему Сунінен, Еміль Ліндхольм, Ярі Хуттунен). На фініші не було рівних Міккельсену, який у своєму заліку виграв як усе ралі, так і Power Stage – норвежець здобув 28 максимально можливих очок, які дозволили йому випередити поляка Каєтана Каєтановіча та знову очолити загальний залік WRC-2 Open. Все йде до того, що друга половина сезону знову принесе чимало математичних «комбінацій» (кількість залікових стартів, кількість можливих «зайвих» очок)… Але головні події очікуються не раніше бельгійського Ardeca Ypres Rally, запланованого на 18-21 серпня – адже тріо лідерів WRC-2 Open (Міккельсен, Каєтановіч, Россель) разом пропустять найближчий раунд, тобто Secto Rally Finland (4-7 серпня).

Rally Estonia, Power Stage
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) 9.18,2
2. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +22,5
3. Міккельсен/Еріксен (N, Skoda Fabia Rally2 evo) +24,7
4. Лаппі/Ферм (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +35,5
5. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +39,0

Rally Estonia, Топ-10
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) 2:54.29,0
2. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +1.00,9
3. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 N Rally1) +1.55,7
4. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +3.53,3
5. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +4.13,4
6. Лаппі/Ферм (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +4.49,1
7. Фурмо/Коріа (F, Ford Puma Rally1) +5.09,2
8. Міккельсен/Еріксен (N, Skoda Fabia Rally2 evo) +11.01,8
9. Сунінен/Марккула (FIN, Hyundai i20 N Rally2) +11.27,1
10. Ліндхольм/Хямяляйнен (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +13.04,8

Чемпіонат світу, пілоти (після семи етапів)
1. Рованперя (FIN) – 175
2. Ньовілль (B) – 92
3. Еванс (GB) – 79
4. Тянак (EE) – 77
5. Кацута (J) – 73
6. Брін (IRL) – 60
7. Льоб (F) – 35
8. Ож’є (F) – 34
9. Сордо (E) – 34
10. Грінсміт (GB) – 28

Кубок виробників (після семи етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 298
2. Hyundai Motorsport – 211
3. M-Sport Ford WRT – 157
4. Toyota Gazoo Racing WRT NG – 79

Чемпіонат світу, WRC-2 Open (після семи етапів)
1. Міккельсен (N) – 79 (5 стартів)
2. Каєтановіч (PL) – 76 (4 старти)
3. Россель (F) – 63 (4 старти)

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, Skoda

19-07-2022 52638
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца