Rally di Roma Capitale: новий раунд інтриги

Чемпіонат Європи зараз переходить у нову стадію, коли після двох гравійних етапів у Польщі та Латвії повинна прийти черга двох асфальтових змагань – сьогодні стартувало Rally di Roma Capitale, а через місяць заплановане Barum Czech Rally Zlín. Таким чином, вже в найближчі суботу-неділю на «паркетних» трасах під Римом дізнаємося, наскільки зміниться співвідношення сил у всіх основних заліках європейської першості – і чи дійсно зміниться взагалі? Ще зовсім недавно загальна картина здавалася досить очевидною – головними фаворитами ERC-2021 є Олексій Лукьянюк і Андреас Міккельсен, їх будуть намагатися наздогнати кілька екіпажів (в першу чергу Крейга Бріна, Міколая Марчика, Ефрена Льярени, Ніла Соланса)… Але зараз всі очевидні прогнози ламає ціла серія європейських стартів Миколи Грязіна, який почав інтенсивно поєднувати виступи в WRC-2 та ERC. Принйамні, після Польщі та Латвії він вирушив в Італію, де сьогодні встиг довести свою суттєву перевагу у швидкості – виграв як вільні тренування (обидва заїзди), так і кваліфікаційну сесію!

В цілому, кваліфікація змогла здивувати багатьох. По-перше, на спецділянці Fumone довжиною 4,02 км, яка залишалася незмінною вже протягом трьох років, рекорд цієї траси був побитий більш ніж на дві секунди – 2.08,875 проти 2.11,100 (досягнення ще 2019 року). По-друге, вже почалася плутанина з оцінкою реальної швидкості тих чи інших екіпажів – наприклад, Олексій Лукьянюк і Крейг Брін опинилися за межами Топ-10 (правда, для ірландця нинішнє 12-е місце стало кращим кваліфікаційним результатом у цьому році). В черговий раз непогану спринтерську швидкість на кваліфікації продемонстрував Міколай Марчик – поляк зараз націлений на подіум за підсумками сезону та готовий «підбирати» максимум очок. Плюс пожвавилися місцеві гранди, які пробилися до десятки найшвидших – чинний чемпіон Італії Андреа Круньола (третє місце), нинішній лідер італійської першості Фабіо Андольфі (шостий), багаторічний італійський лідер Джандоменіко Бассо (восьмий). Але все одно важко спрогнозувати перебіг подій у суботу-неділю – ясно тільки, що Микола Грязін чудово почувається на асфальті (в цьому році виграв на ньому вже два ралі, в Чехії та Угорщині)…

У ERC-2 зараз спостерігається домінування екіпажів на техніці RGT (два Abarth 124 Rally RGT, три Alpine A110 Rally RGT) і R4/Rally2-Kit (три Suzuki Swift R4, одна Toyota Yaris Rally2-Kit) – яким протистоять лише два учасники на N4. Причому відсутній недавній фаворит цієї категорії, угорець Тібор Ерді, який провалив старт сезону… За підсумками кваліфікації тут поки спостерігається помітна перевага екіпажів Suzuki Motor Ibérica на Suzuki Swift R4LLY S – Хав’єр Пардо перший, Хоан Віньєс третій (між ними «втиснувся» поляк Даріуш Полоньскі на Abarth 124 Rally RGT). Приблизно однакову швидкість з R4 і RGT показали юніори на Ford Fiesta Rally3 – естонець Кен Торн і норвежець Оскар Сольберг. У моноприводі (точніше, в заліках ERC3 Junior і ERC3) ініціативу відразу перехопили беззаперечні фахівці з асфальтових ралі – тобто французи Жан-Батіст Франческі з Флоріаном Бернарді (обидва на Renault Clio Rally4), іспанці Алехандро Качон зі Хосепом Бассасом (обидва на Peugeot 208 Rally4). Так що нинішнього лідера європейського монопривода, фіна Самі Паярі, зараз чекає непросте випробування на італійських трасах – для нього це лише третій в житті старт на асфальті (після етапів Junior WRC у Монці-2020 і Хорватії-2021)… Як він впорається з таким викликом?

Rally di Roma Capitale, кваліфікація (Топ-15)
1. Грязін/Александров (RUS, VW Polo GTI R5) 2.08,875
2. Соланс/Марті (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +1,061
3. Круньола/Ометто (I, Hyundai i20 R5) +1,251
4. Марчик/Господарчик (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +1,373
5. Херціг/Ференц (H, Skoda Fabia Rally2 evo) +1,506
6. Андольфі/Савола (I, Skoda Fabia R5) +1,621
7. Міккельсен/Флоене (N, Skoda Fabia Rally2 evo) +1,833
8. Бассо/Гранаі (I, Skoda Fabia Rally2 evo) +1,997
9. Бонато/Буллу (F, Citroen C3 Rally2) +2,053
10. Мюнстер/Лука (LUX/B, Hyundai i20 R5) +2,130
11. Вейбю/Андерссон (N/S, Hyundai i20 R5) +2,171
12. Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 R5) +2,227
13. Льярена/Фернандес (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +2,334
14. Лукьянюк/Арнаутов (RUS, Citroen C3 Rally2) +2,399
15. Чуффі/Гонелла (I, VW Polo GTI R5) +2,439

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

23-07-2021 25592
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца