Rally de Portugal: великі очікування

У ралійному чемпіонаті світу вже давно є чіткий орієнтир – повноцінна боротьба розпочинається саме на португальському раунді в травні, коли більшість учасників у всіх дивізіонах остаточно визначається зі своїми планами на сезон. Плюс спрацьовує фактор стабільності – саме від Португалії починається серія традиційних гравійних ралі, що приходять на зміну досить специфічним змаганням на кшталт Rallye Automobile Monte-Carlo чи Rally Sweden (та й Rally Guanajuato México з її особливостями теж стоїть трохи осторонь)… Спочатку у попередньому переліку міжнародних учасників Vodafone Rally de Portugal налічувалися 87 екіпажів, але станом на 10 травня їх кількість скоротилася до 83 («відсіялися» чотири екіпажі з Португалії та Іспанії). За попередніми підрахунками, до старту готуються 8 заводських екіпажів на Rally1, 48 на техніці R5/Rally2, 1 на R4/Rally2-Kit, 2 на Rally3, 21 на Rally4 (серед них можна побачити український екіпаж Антона Корзуна та Павла Кононова на Peugeot 208 Rally4), 2 на Rally5. До цієї компанії «міжнародників» планує долучитися також іспанець Герман Гомес на «серійній» Toyota GR Yaris RZ, підготованій за вимогами групи NR4.

Зараз всі поточні новини зі світу ралі (включаючи огляди подій на трасах майбутнього Vodafone Rally de Portugal) та ралі-рейдів перенесені на Телеграм-канали:
Новини ралі – «Ukraine & World of Rally»
Новини ралі-рейдів – «Ukraine & Cross-Country Rally»

Більшість прогнозів на перебіг подій у вищій лізі різноманітністю не відрізняється – всі одностайні в тому, що вирішальним днем стане п’ятниця (вісім спецділянок, бойова дистанція 121,25 км). Адже обидва основних екіпажі Toyota Gazoo Racing (валлійця Елфіна Еванса та фіна Калле Рованпері) стартуватимуть найпершими та працюватимуть «двірниками» для своїх головних суперників – естонця Отта Тянака (M-Sport Ford WRT) і бельгійця Тьєррі Ньовілля (Hyundai Motorsport)… Якщо лідери-тойотівці через «підмітання траси» втратять 30-60 секунд у п’ятницю, то й надалі їм буде досить скрутно – навіть 200 км спецілянок у суботу-неділю може не вистачити, щоб відіграти втрачене на 120 км у п’ятницю. Звичайно, поки що фаворитами вважаються Тянак з Ньовіллем – адже обидва мають потужну мотивацію (естонець прагне продемонструвати, що може боротися за титул не тільки у складі Toyota чи Hyundai, бельгієць ж повинен дати максимальний результат в обмін на всебічну підтримку з боку Hyundai Motorsport). Але інтрига не обмежується лише цим квартетом фаворитів – бо за певних умов можуть влаштувати чималі сюрпризи Есапекка Лаппі (має майже ідеальну п’яту стартову позицію), Такамото Кацута (від японця всі чекають того рівня результативності, який він демонстрував торік) та Даніель Сордо (виглядає на те, що іспанець отримає постійне місце третього номера до кінця сезону)…

От де очікується повноцінна та непередбачувана інтрига, так це в заліку WRC2. По-перше, тут заявилися аж 43 екіпажі – причому тут зібралася насправді чимала міжнародна компанії (тільки 11 учасників представляють Португалію). По-друге, тут зібралися мінімум три основних претенденти на титул – француз Йоан Россель (лідер заліку WRC2), швед Олівер Сольберг та британець Гас Грінсміт. По-третє, нарешті після тривалої перерви знову побачимо норвежця Андреаса Міккельсена, під якого фактично створили чергову команду – до Toksport WRT 1 і Toksport WRT 2 додалася також Toksport WRT 3. Враховуючи той факт, що Міккельсен вже заявився також на наступний раунд на Сардинії, ситуація в WRC2 цілком може змінитися найрадикальнішим чином – якщо норвежець дійсно отримає повну програму виступів, то матимемо новий розклад у тутешньому «пасьянсі». Загалом, у Португалії вистачатиме насправді цікавих та непередбачуваних екіпажів – фіна Теему Сунінена (Hyundai Motorsport N), француза Адрієна Фурмо (M-Sport Ford WRT), естонців Георга Ліннамяе, Роберта Вірвеса, Грегора Йєетса, поляка Міколая Марчика, люксембуржця Грегуара Мюнстера, місцевих грандів на чолі з Армінду Араужу… Окрема подія – поява ольстерця Кріса Міка (не виступав у чемпіонаті світу з жовтня 2019 року), який стартує з Джеймсом Фултоном, штурманом загиблого місяць тому Крейга Бріна.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Rally de Portugal

11-05-2023 21986
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца