Ралі «Трембіта»: зміна пріоритетів?

Однією з беззаперечних позитивних рис сезону 2021 року в чемпіонаті України став збалансований календар, який вдається досить успішно реалізовувати – першість поступово виходить на оптимальний середній ритм «Інтервал між етапами становить близько місяця». Це чималий плюс у порівнянні з торішнім авралом, коли календар навесні просто вщерть зруйнувався, а на фініші сезону довелося «запхати» чотири раунди в короткий інтервал (трохи менш ніж два місяці, з кінця серпня по середину жовтня)… Зараз чемпіонат України без зайвих складнощів (якщо не брати до уваги перенесення Ралі «Галіція» зі травня на червень) досяг свого екватора – відбулися вже три етапи з шести запланованих. На цій стадії можна вже робити якісь попередні висновки про більшість нововведень, які взимку були затверджені в регламенті ЧУ – від обов’язкового застосування систем GPS (однозначний плюс зі точки зору безпеки як при ознайомленні з трасою, так і під час змагань) до нового поділу на залікові класи, нової системи нарахування очок (уніфікація зі стандартами FIA для регіональних серій), модернізованих умов класифікації за підсумками сезону (тут враження вже досить неоднозначні)…

Після публікації списку учасників недавнього Ралі «Трембіта» (разом назбиралося 26 екіпажів) стало ясно, що раунд стане ареною великих «командних ігор», коли команди використовують будь-яку законну можливість взяти якомога більше очок. Різко з’явився попит на клас Open, який спорожнів за відсутності екіпажів Валерія Горбаня й Ігоря Чаповського на Mini JCW WRC – туди перебралися з 4WD Open Павло Копилець і Микола Нікітюк, до них ще приєднався Геннадій Єфімов (дебют в чемпіонаті України на повному приводі). Засмутила відсутність двох литовських екіпажів, Кароліса Кайріса (Mitsubishi Lancer Evo IX) і Довіласа Чютеле (Lada VFTS) – все ж на двох попередніх етапах вони постійно перебували в центрі уваги, а Кайріс взагалі став одним зі претендентів на подіум в абсолюті та 4WD Open за підсумками сезону. У моноприводі (точніше, в дивізіоні 2WD Open) нарешті з’явився Станіслав Прусс на Peugeot 208 R2 – тобто у Сергія Рудьковського (BMW 318i) і Сергія Івченка (Honda Civic Type-R EP3) стало одним серйозним суперником більше. У заліку Cross Country відбулося поповнення – штурман Юрій Кузьмінов дебютував в ролі пілота (стартував на Toyota FJ Cruiser)…

Якщо говорити про події на трасі, то в абсолютному заліку взагалі не було жодних сумнівів, хто саме виграє Ралі «Трембіта» – за швидкістю досі немає рівних Олександру Салюку. Пролог це продемонстрував більш ніж наочно – після двох заїздів на міні-допі «Озеро» довжиною 2,82 км (разом 5,64 км) Салюк на чверть хвилини відірвався від Антона Корзуна і Юрія Хоміцького! Після цього вже нічого не змінилося – екіпаж Салюка та Равинського на мокрій після дощів трасі впевнено виграв всі спецділянки, завдяки чому на дві хвилини з гаком випередив найближчого суперника. Потішив своїх уболівальників дует Антона Корзуна та Павла Кононова – після двох відверто невдалих стартів (прикрі сходи на Ралі «Чумацький шлях» і Ралі «Галіція») вони нарешті продемонстрували свій темп і відразу «застрибнули» на другу сходинку подіуму. Але одночасно постраждали інші ключові учасники 4WD Open – Юрій Хоміцький вибув через технічні проблеми, Олександр Козлов десь відчутно «приклався», після чого не зміг продовжити виступ на пошкодженій Subaru Impreza WRX STi N12… Найяскравішою подією прикарпатського ралі стала грандіозна битва екіпажів Ігоря Нечипорука та Дар’ї Бакай за третє місце – їх поділили лише 1,3 секунди (при цьому за два СД до фінішу відставання Бакай було 27,6 с)!

У категорії Cross Country швидко залишилися лише два екіпажі (Кузьмінов вибув через технічні проблеми). Як і місяць тому на Ралі «Галіція», не було рівних Василю Водолазі на прототипі Autolife Hellcat – він виграв 9 допів зі 10, п’ять разів заїхав на СД у Топ-10 абсолюту, але інцидент на СД7 (виліт, блокування траси, втрата понад 20 хвилин) відкинули його на друге місце. Переможцем у підсумку став Костянтин Полійчук на Mitsubishi Pajero. У моноприводі були свої фестивалі… По-перше, у 2WD Open була чудова баталія зі трьома претендентами на перемогу – ще за три допи до фінішу тріо Рудьковський-Івченко-Прусс йшли в інтервалі 5 секунд! Пізніше ситуація різко змінилася – Івченко втратив півтори хвилини через технічні негаразди, Прусс стрімко виграв всі чотири спецділянки на фінальній секції, святкував перемогу у своїй категорії та фінішував у Топ-5 абсолюту! По-друге, у 2WD був повністю реалізований класичний сценарій під назвою «Швидкість vs. стабільність». Найшвидшими на трасі були екіпажі Миколи Соболєва (три виграних СД, сход через двигун) та Надії Соболєвої (шість перемог на допах, 20 хвилин штрафу за SupeRally), але за підсумками всього ралі другу поспіль перемогу в цій категорії святкував дует Валерія Терещенка та Максима Писанки на Daewoo Lanos.

У командному заліку недавні маневри (переходи з одного класу в інший, зміни та поповнення в складах команд) значно змінили ситуацію. Наприклад, стрімко злетіла TECE Binotel Racing Team – успіхи Антона Корзуна та Станіслава Прусса принесли команді вдвічі більше очок, ніж сумарно за два попередніх етапи (63 бали проти 31). Плюс DENSO X-Team зусиллями представників моноприводу, Валерія Терещенка та Сергія Івченка, змогла відбити атаку #БудуНасипати RT з Олександром Салюком і Дар’єю Бакай (рахунок за очками 58:55). А ось картина в абсолютному заліку ЧУ поки викликає неоднозначні почуття – нове правило, коли екіпаж може бути кваліфікований в абсолюті за підсумками сезону тільки за умови старту на всіх без винятку етапах, виглядає спірним… По-перше, будь-яка випадковість, яка приведе до пропуску хоча б одного етапу, ставить хрест на всьому сезоні – екіпажу залишається тільки боротьба в класах. По-друге, вже зараз у цій класифікації залишилися тільки 13 пілотів. І їх кількість буде тільки зменшуватися – вже є розмови, що екіпаж Олександра Козлова змушений пропустити наступний раунд у Маріуполі. По-третє, зараз можна було б нарахувати щонайменше сім екіпажів, які здатні влаштувати битву за місця в Топ-5 за підсумками сезону, але насправді чотири з них уже поза грою (Ігор Нечипорук, Кароліс Кайріс, Дар’я Бакай, Валерій Горбань). Як би не вийшло, що з таким жорстким «відсівом» спортивна цінність підсумкового місця в Топ-10 різко впаде…

Ралі «Трембіта», Топ-10
1. Салюк/Равинський (UA, Mitsubishi Lancer Evo X) 51.57,9
2. Корзун/Кононов (UA, Mitsubishi Lancer Evo IX) +2.11,6
3. Нечипорук І./Нечипорук А. (UA, Subaru Impreza WRX STi N12) +4.46,0
4. Бакай/Сокур (UA, Mitsubishi Lancer Evo X) +4.47,3
5. Прусс/Горшков (UA, Peugeot 208 R2) +7.33,1
6. Рудьковський/Ніколаєв (UA, BMW 318i) +7.44,9
7. Івченко С./Івченко А. (UA, Honda Civic Type-R EP3) +9.30,8
8. Копилець/Борщенко (UA, Subaru Impreza WRX STi N15) +10.19,3
9. Нікітюк/Безруков (UA, Subaru Impreza WRX STi) +11.52,4
10. Ільясов/Ханевський (UA, Subaru Impreza WRX STi) +16.26,0

Чемпіонат України, абсолют (після трьох етапів)*
1. Салюк – 96
2. Хоміцький – 52
(НК) Нечипорук – 40
(НК) Кайріс (LT) – 38
3. Козлов – 38
(НК) Бакай – 37
(НК) Горбань – 34,5
4. Корзун – 31
5. Нікітюк – 29
6. Рудьковський – 27
Примітка. НК – не кваліфікований в абсолютному заліку

Чемпіонат України, Open (після трьох етапів)*
1. Горбань – 34,5
2. Копилець – 34
3. Нікітюк – 27

Чемпіонат України, 4WD Open (після трьох етапів)*
1. Салюк – 104
2. Хоміцький – 56
3-4. Кайріс (LT) – 41
3-4. Козлов – 41
5. Нечипорук – 40

Чемпіонат України, 2WD Open (після трьох етапів)*
1. Рудьковський – 86
2. Івченко – 57
3. Біджанова – 38

Чемпіонат України, 2WD (після трьох етапів)*
1. Терещенко – 87
2. Соболєва – 58
3. Волошин – 50

Чемпіонат України, Cross Country (після трьох етапів)*
1. Полійчук – 97
2. Водолага – 64
3. Повод – 52

Чемпіонат України, команди (після трьох етапів)*
1. DENSO X-Team – 165
3. #БудуНасипати RT – 141
2. Eurolamp WRT – 134,5
4. Odessa Rally Team – 109
5. TECE Binotel Racing Team – 94
6. Mogul Racing Team – 90
7. MOST – 86
8. Autolife Racing Team – 64
* – попередні дані

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Володимир Котлярський

07-07-2021 82098
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца