Qatar Baja: питання перед паузою

Завершилася перша частина великого ралі-рейдового сезону, яка була зосереджена на Близькому Сході – там протягом січня-березня відбулися по два раунди W2RC і Кубка світу з бах (у Саудівській Аравії, ОАЕ, Катарі). Тепер фокус поступово переноситься до Європи (де скоро стартує Кубок Європи з бах, а пізніше заплановані чотири поспіль раунди Кубка світу) та Латинської Америки (у квітні та серпні очікуються етапи W2RC у Мексиці й Аргентині). Зараз, коли вже відбулися по два з восьми етапів у двох світових серіях (FIA World Cup for Cross-Country Bajas і FIM Bajas World Cup), поступово виникають питання – яким буде подальший перебіг боротьби в обох Кубках? Наприклад, цього року пілотам мотоциклів і квадроциклів треба як слід поміркувати, як реалізувати програму, яка б налічувала до шести стартів на Близькому Сході та в Європі – адже цього року до підсумкового заліку йдуть не три результати (два кращих з шести-семи попередніх раундів плюс фінальний етап), а шість кращих з восьми. Дещо може прояснитися вже у квітні, коли в Іспанії очікується Baja TT Dehesa Extremadura, третій раунд FIM Bajas World Cup – кого саме з нинішніх лідерів Кубка зможемо побачити там?

УВАГА! Зараз більшість подій у світі ралі та ралі-рейдів висвітлюються на Телеграм-каналах «Ukraine & World of Rally» та «Ukraine & Cross-Country Rally». Якщо бажаєте бути в курсі останніх новин – ці канали до Ваших послуг.

В абсолютному заліку FIA World Cup for Cross-Country Bajas поки спостерігається повна невизначеність – бо лише поляк Кшиштоф Холовчиц підтвердив, що планує виступити на всіх восьми етапах серії за кермом Mini JCW Plus та поборотися за титул. А от дворазовий володар Кубка світу (у 2021 і 2022 роках), саудівець Язід Аль-Раджі не виглядає зацікавленим у захисті своїх титулів – спочатку через травму пропустив «домашню» Saudi Baja Hail, після чого просто проігнорував виступ на Qatar International Baja. Хто спробує поборотися з Холовчицем за титул? Катарець Нассер Аль-Аттія зараз впевнено лідирує зі стовідсотковими показниками (два етапи, дві перемоги, 80 очок з 80 можливих), але поки його подальші плани передбачають максимум три можливих старти на етапах Кубка світу – в Іспанії (липень), ОАЕ та Йорданії (листопад). Правда, якщо Нассер збереже таку результативність, то за певних обставин навіть п’яти стартів йому може вистачити для здобуття перемоги за підсумками сезону. Є ще аргентинець Хуан Крус Якопіні, який зараз посідає друге місце в Кубку, але його подальші плани не надто ясні – чи буде він продовжувати боротьбу в цій серії? Можна сподіватися, що влітку-восени на європейських етапах долучаться місцеві екіпажі-фаворити (наприклад, чех Мірослав Заплетал, торішній віце-чемпіон серії, або хтось з португальців). Однак доведеться почекати до липня…

Зате чимало цікавого очікується в обох залікових категоріях SSV/UTV, де налічується чимало регулярних учасників попередніх років. У заліку легких прототипів T3 в будь-який момент може спалахнути запекла битва між аргентинцем Фернандо Альваресом, бразильцем Отавіу Созою Лейте, саудівкою Данією Акіль, нідерландцем Кесом Коленом… Плюс інтригує кувейтець Мшарі Аль-Зефірі (торішній віце-чемпіон Кубка світу в заліку Т4), який цього року вирішив пересісти на техніку Т3 і вже встиг виграти в Катарі за кермом нового прототипу MCE-5 T3M. У «серійній» категорії Т4 теж вистачає запальної боротьби – адже торішній переможець Кубка в цьому заліку, бразилець Крістіану Де Соза Батіста, намагається захистити свій титул від атак француза Жеремі Варнії та 18-річного іспанського юніора Пау Наварро. Плюс досить успішно розпочав сезон іспанець Рікардо Раміло, який цього року здійснив перехід зі «зарядженої» категорії Т3 до «серійної» Т4 – два четвертих місця на старті дають певний шанс поборотися за подіум у загальному заліку. Плюс маємо ще одну невелику інтригу, коли пілоти марки Polaris почали «пресувати» представників традиційного Can-Am.

У Кубку Близького Сходу своя окрема специфіка, з власними фаворитами та претендентами на титули. Плюс зараз маємо в серії тривалу перерву, яка цілком може тривати до семи місяців. Бо з решти трьох етапів лише два мають визначені терміни – ОАЕ та Йорданія заплановані в листопаді, а от Кувейт недавно отримав від FIA позначку «Дата змагання буде оголошена пізніше». Але цього року в Кубку Близького Сходу отримали дуже цікаву подію – в абсолютному заліку штурманів за сумою двох етапів лідирує українець Дмитро Цитро, який встиг виступити з двома різними пілотами (на Saudi Baja Hail став другим з саудівцем Хамадом Нассером Аль-Харбі, на Qatar International Baja фінішував четвертим з катарцем Мохаммедом Аль-Мером)! Далі буде?

Qatar International Baja (залік FIM)
1. Домбровскі (PL, KTM 450 Rally) 7:22.09,3
2. Уоллейс (GB, KTM 450 Rally) +38.04,8
3. Пол (NL, KTM EXC 450R) +1:21.08,8
4. Хауліхен (AUS, Husqvarna FR450) +1:22.15,2
5. Аль-Рахмані(UAE, KTM 450 Rally) +1:25.38,2

Qatar International Baja (залік FIA)
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota GR DKR Hilux T1+) 4:51.49,7
2. Кротов/Жільцов (404, Toyota Hilux Overdrive T1+) +16.21,6
3. Чжан/Мена (CN/E, BAIC ORV BJ40) +19.10,2
4. Якопіні/Оліверас (RA/E, Toyota Hilux Overdrive T1+) +32.01,2
5. Аль-Зефірі/Відаль (KWT/E, Can-Am Maverick T3) +38.42,7
…18. Аль-Мер/Циро (Q/UA, Can-Am Maverick T3) +1:21.56,3

Кубок світу з бах, абсолют (після двох етапів)
1. Аль-Аттія (Q) – 80
2. Якопіні (RA) – 51
3. Кротов (404) – 31
4. Чжан (CN) – 27
5. Холовчиц (PL) – 24

Кубок світу з бах, Т3 (після двох етапів)
1. Альварес (RA) – 48
2. Аль-Зефірі (KWT) – 39
3. Аль-Сайф (SA) – 38

Кубок світу з бах, Т4 (після двох етапів)
1. Варніа (F) – 70
2. Наварро П. (E) – 63
3. Батіста (BR) – 51

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Neil Perkins, Marian Chytka

25-03-2023 29327
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца