Прощання зі зимою

Повноцінна зимова частина сезону 2023 року практично завершена – відбулися всі основні зимові ралі на міжнародному та вищих національних рівнях. Крапку поставила Скандинавія, де у перші вихідні березня одночасно відбулися раунди національних чемпіонатів Фінляндії та Норвегії… На фінському Jyväskylän Talviralli відбулася ефектна битва техніки двох різних поколінь, за підсумками якої Ярі Хуттунен на Skoda Fabia R5 (перше покоління чеських R5/Rally2) здобув перемогу над Теему Асунмаа, який недавно пересів на новітню Skoda Fabia RS Rally2 (третє покоління)! Тішить, що Хуттунен має можливість продовжувати свої виступи та готовий боротися за черговий титул – вже у домашньому чемпіонаті (раніше він ставав чемпіоном Польщі та WRC3 у 2020 році). Є певні сподівання, що успіхи на домашніх трасах (друга поспіль перемога на етапі фінської першості) допоможуть Хуттунену з часом повернутися на міжнародну арену… У Фінляндії завершив зимову частину сезону український пілот Сергій Потійко на Skoda Fabia Rally2-Kit, який записав на свій рахунок три старти у фінській першості (в заліку дивізіону SM5, де завдяки двом фінішам здобув 12 очок) і виступ на Rally Alūksne (став третім у латвійській LRC3 і здобув несподівану перемогу в естонській EMV2).

УВАГА! Більшість поточних новин, коментарів зі світу ралі та ралі-рейдів публікуються у бліц-режимі на Телеграм-каналах «Ukraine & World of Rally» та «Ukraine & Cross-Country Rally». Якщо бажаєте бути в курсі останніх новин зі світу ралі та ралі-рейдів, відвідайте ці канали.

Що найбільше зацікавило з останніх новин фінського чемпіонату, так це досить регулярні старти юніорів, які є дітьми чи родичами відомих пілотів. На Jyväskylän Talviralli з’явилися не тільки Ніклас Грьонхольм (син дворазового чемпіона Маркуса Грьонхольма), а ще й 17-річний Роопе Хірвонен, штурманом якого став його батько Мікко Хірвонен (на стоковому Ford Focus 1.6 стали другими у своєму класі) й 17-річний Юстус Ряйкконен (племінник Кімі Ряйкконена зараз на Peugeot 208 Rally4 лідирує у фінській першості в дивізіоні SM3). Правда, якщо Ряйкконен-молодший має чималі амбіції на майбутнє (титул у SM3 і перехід на техніку вищого рівня), то для Хірвонена-молодого ці виступи переважно для задоволення (принаймні, його батько Мііко стверджує, ще не збирається тягнути свого сина шляхом Калле Рованпері чи Олівера Сольберга)… Періодично з’являються японські юніори з Toyota Gazoo Racing WRC Challenge Program на Renault Clio Rally4 (Нао Отаке, Юкі Ямамото, Хікару Когуре), але їх загалом їх програма більше нагадує великі тренування на різних ралі – без боротьби за якийсь визначений результат за підсумками сезону (причому це вже другий рік). Що ще привернуло увагу, так це висока популярність техніки Rally3 у Фінляндії – цього року на кожному етапі в заліку дивізіону SM2 стабільно стартували від восьми до десяти екіпажів на Ford Fiesta Rally3…

Другий раунд норвезького чемпіонату, Numedalsrally, загалом минув за вже звичним сценарієм – за перемогу запекло б’ються тріо фаворитів (Оле Крістіан Вейбю, Франк Торе Ларсен, Ейвінд Брюнільдсен), яким час від часу намагаються завадити Маріус Осен і Андерс Грьондаль. Трохи пожвавила ситуацію несподівана поява шведа Юхана Крістофферссона – п’ятиразовий чемпіон світу з ралі-кросу вже два роки не стартував у ралі, але на Numedalsrally спромігся створити трохи проблем усім визнаним лідерам, якийсь час боровся за другу позицію й у підсумку фінішував четвертим. Перемогу ж святкував Вейбю, який завдяки цьому став новим лідером чемпіонату Норвегії у вищому дивізіоні Klasse 1. Але подальші його плани поки залишаються досить непевними – чи вдасться йому вирватися з рамок національного чемпіонату та повернутися на рівень WRС2 або ERC? Загалом, Numedalsrally став справжнім фестивалем для екіпажів на Volkswagen Polo GTI R5, які на фінішу здобули чотири місця в Топ-5 абсолюту! Дивує тривалий спад Андерса Грьондаля, володаря понад десятка титулів ралійного чемпіона Норвегії у різних дивізіонах – востаннє він вигравав етап першості ще у вересні далекого 2020 року, а в останніх десяти стартах лише двічі спромігся фінішувати на подіумі…

Jyväskylän Talviralli
1. Хуттунен/Хаапала (FIN, Skoda Fabia R5) 46.23,6
2. Асунмаа/Маннісенмякі (FIN, Skoda Fabia RS Rally2) +6,2
3. Йоона/Шемейкка (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +15,0
4. Сало/Темонен (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +27,1
5. Метсяля/Янтті (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.11,3
…48. Потійко/Мішин (UA, Skoda Fabia Rally2-Kit) +10.39,9

Чемпіонат Фінляндії, SM1 (після трьох етапів)
1. Асунмаа – 67
2. Сало – 55
3. Хуттунен – 50

Чемпіонат Фінляндії, SM5 (після трьох етапів)
1. Хаутамякі – 84
2. Саарінен – 58
3. Кескі-Корсу – 31
…9. Потійко (UA) – 12

Numedalsrally
1. Вейбю/Андерссон Ю. (N/S, Volkswagen Polo GTI R5) 49.39,1
2. Брюнільдсен/Лістеруд (N, Skoda Fabia R5) +19,0
3. Ларсен/Еріксен (N, Volkswagen Polo GTI R5) +26,6
4. Крістофферссон/Юханссон (S, Volkswagen Polo GTI R5) +37,5
5. Осен/Енган-Осен (N, Volkswagen Polo GTI R5) +55,9

Чемпіонат Норвегії, Klasse 1 (після двох етапів)
1. Вейбю – 56
2. Ларсен – 51
3. Брюнільдсен – 47

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hannu Rainamo (hannuphoto.com), Taneli Niinimäki (AKK), Kristoffersson Motorsport

08-03-2023 20889
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца