«Продовження» у Саудівській Аравії

Невелика перерва між «Дакаром» та стартовим етапом Кубка світу з бах, Saudi Baja Hail (два з половиною тижні), стала одночасно як плюсом, так і мінусом. З одного боку, абсолютна більшість учасників недавнього «Дакару» зазвичай не планує такого інтенсивного графіка й зараз поступово повертає свою техніку додому – саме так вчинили практично всі провідні пілоти зі заліків мотоциклів та квадроциклів. З іншого, ті, хто мав бажання розпочати пригоду в Кубку світу з бах, мали мінімум клопотів з логістикою – якщо техніка пережила «Дакар» без серйозних пошкоджень, її можна спокійно залишити у Саудівській Аравії, протягом двох тижнів здійснити всі поточні обслуговування на місці та готуватися до старту на Saudi Baja Hail. Тому й можна було побачити серед учасників хаїльської бахи досить непогану компанію на автомобілях і SSV/UTV – Нассер Аль-Аттія (отримав Toyota Hilux Overdrive T1+, на якому Лукас Мораес здобув третє місце на «Дакарі»-2023), Язід Аль-Раджі (на жаль, перед стартом відмовився від виступу через травму ребра), Хуан Крус Якопіні, Кшиштоф Холовчиц (перший старт на новому Mini JCW Plus, на якому перед тим виступав Якуб Пшигоньскі), Ясір Сейдан, Фернандо Альварес, Салех Аль-Сайф, Данія Акіль, Кес Колен, Сантьяго Наварро, Пау Наварро…

Більше оперативніших новин про міжнародні ралі-рейди – на Telegram-каналі «Ukraine & Cross-Country Rally»

У нечисленній компанії залікової групи Т1 (лише чотири автомобілі) особливих сюрпризів не було – зміна техніки (Toyota Hilux Overdrive T1+ замість Toyota GR DKR Hilux T1+) не завадила Нассеру Аль-Аттії знову продемонструвати свою перевагу у швидкості та класі. Катарець виграв всі спецділянки (пролог плюс два великих дні) і випередив свого одноклубника Хуана Круса Якопіні майже на 20 хвилин – тобто марка Toyota зробила переможний дубль. Але особливо цікаво було спостерігати за Кшиштофом Холовчицем – адже поляк запланував повний сезон у Кубку світу з бах на новому Mini JCW Plus, щоб найкращим чином підготуватися до свого повернення на «Дакар» у 2024 році. За його словами, виступ на Saudi Baja став для нього непростим випробуванням – для Кшиштофа це був перший за останні вісім років старт у пустелі, а для його штурмана Лукаша Кужеї то взагалі був дебют у таких умовах. Польський екіпаж досить швидко опанував нову техніку та за «чистим часом» проходження дистанції посів другу позицію. Але на заміну отримав шалену «карусель» з суддівськими рішеннями, коли йому весь час то нараховували, то скасовували штрафні часи – в сумі поляки за два з половиною дні отримали аж 33 хвилини пеналізації, з яких пізніше скасували 15. У підсумку, 18 хвилин штрафу відсунули Холовчица на третє місце – непоганий результат для початку сезону та першого старту на техніці категорії Т1+ (варто відзначити, що у Mini JCW Plus на цьому змаганні не було технічних проблем).

В обох категоріях SSV/UTV вистачало запеклої боротьби – принаймні, переможці в заліках груп Т3 (легкі прототипи) і Т4 («серійні» мотовсюдиходи) саме на фінальній спецділянці в суботу змогли з боями продертися на перу позицію. У категорії Т3 була «домашня» сутичка між двома саудівцями, Салехом Аль-Сайфом та Ясіром Сейданом (той спочатку планував виступити у заліку Т1 на Toyota, але в останній момент змушений був змінити свої плани та пересісти на Can-Am Maverick T3). У четвер-п’ятницю Аль-Сайф програв Сейдану 51 секунду, але у фінальний день відіграв рівно хвилину та святкував перемогу з відривом 9 секунд! Щось схоже відбувалося й у «серійній» групі Т4 – на пролозі виграв бразилець Крістіану Батіста (наступного дня він втратив колесо, отримав 9 годин штрафу), у п’ятницю новим лідером став француз Жеремі Варніа (той факт цікавий тим, що успіху досяг екіпаж не на звичному BRP Can-Am Maverick XRS Turbo, а на Polaris Pro R)… Зате субота стала насправді тріумфальною для 18-річного іспанця Пау Наварро, чия атака дозволила стрімко відіграти майже дві хвилини відставання від Варнії та відсвяткувати перемогу з перевагою 57 секунд. Правда, не обійшлося без чергового хаосу за суддівським столиком, коли в якийсь момент Наварро вліпили 5 хвилин штрафу за перевищення швидкості (це відкинуло б його на другу позицію у Т4), але пізніше все скасували.

Окрема картина склалася в заліку Кубка Близького Сходу з бах. Як відомо, ще від 2022 року регламент FIA з ралі-рейдів не дає можливості заявлятися одночасно в залік Кубка світу та якоїсь регіональної серії (Кубок Європи, Кубок Близького Сходу) – доводиться обирати щось одне… Протягом усіх трьох днів у заліку FIA Middle East Cup for Cross-Country Bajas беззаперечним фаворитом був екіпаж Ясіра Сейдана, який виграв і в абсолюті, і в групі Т3. А от другим призером (причому відразу в обох заліках, абсолюті та Т3) став саудівсько-український екіпаж Хамада Нассера Аль-Харбі та Дмитра Цира – торік на листопадовому Baja Hail цей дует посів третю позицію за підсумками етапу близькосхідної серії, зараз покращив це досягнення. Якщо згадати про залік FIM Bajas World Cup, то там перемогу на стартовому етапі святкував переможець серії у 2018 році, Мохаммед Балуші з ОАЕ. Яким буде перебіг боротьби у FIM Bajas World Cup цього року, спрогнозувати складно. По-перше, календар серії скоротили до шести раундів, по три на Близькому Сході та в Європі. По-друге, змінили формулу нарахування очок – зараз до підсумкового заліку Кубка підуть результати усіх шести етапів (раніше було два кращих результати з перших 6-7 етапів плюс фінальний раунд з коефіцієнтом 2).

Saudi Baja Hail (залік FIM)
1. Балуші М. (UAE, KTM 450 Rally) 5:43.30
2. Чалмерс (AUS, Beta 450) +22.04
3. МакІнніс (GB, Husqvarna FE 450) +28.36
4. Фінн (CDN, Honda CRF 450 RL) +32.43
5. Аль-Гунейм (SA, KTM 450 Rally) +44.47

Saudi Baja Hail (залік FIA)
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux Overdrive T1+) 3:56.17
2. Якопіні/Оліверас (RA/E, Toyota Hilux Overdrive T1+) +19.02
3. Холовчиц/Кужея (PL, Mini JCW Plus T1+) +30.19
4. Аль-Сайф/Аль-Куварі (SA/Q, Can-Am Maverick T3) +37.11
5. Сейдан/Кузьміч (SA/???, Can-Am Maverick T3) +37.20
6. Альварес/Пансері (RA/F, Can-Am Maverick T3) +43.42
7. Наварро П./Метж (E/F, BRP Can-Am Maverick XRS Turbo T4) +46.18
8. Акіль/Ліхтлехтер (SA/F, Can-Am Maverick T3) +46.32
9. Колен/Розегар (NL, GRallyTeam OT3) +47.13
10. Варніа/Мінодьє (F, Polaris Pro R) +47.15
…15. Аль-Харбі/Циро (SA/UA, Can-Am Maverick T3) +1:08.49

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Facebook (FIA Cross-Country Rallies and Bajas, Krzysztof Hołowczyc, Neil Perkins)

06-02-2023 29237
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца