Північні та балтійські справи

Якщо в Скандинавії ралійний сезон розпочався без особливих клопотів (стартували чемпіонати Фінляндії та Норвегії, скоро долучиться Швеція), то в країнах Балтії частину планів перекреслила тепла зима… Наприклад, 20-22 січня очікувалося Rally Alūksne, спільний раунд чемпіонатів Латвії та Естонії, але через теплу погоду змагання перенесли на п’ять тижнів, аж на кінець лютого. Додалися аналогічні клопоти в Литві, де довелося відкласти ралі-спринт Winter Rally Aukštaitija – терміни проведення змінилися з 27-28 січня на 10-11 лютого… Організаторам у Балтії залишається лише сподіватися на покращення погодних умов у лютому – адже на цей місяць заплановані чотири різних ралі (два в Латвії, по одному в Литві й Естонії), скасування яких просто «анігілює» початок ралійного сезону в цьому регіоні. Тим часом у минулі вихідні стартував норвезький чемпіонат – на Rally Elverum зібралися майже всі місцеві гранди (Франк Торе Ларсен, Ейвінд Брюнільдсен, Оле Хрістіан Вейбю, Андерс Грьондаль, Маріус Осен). До цієї компанії додалися ще мінімум три іноземні гості – швед Понтус Тідеманд (колишній чемпіон Junior WRC, WRC-2, Asia-Pacific Rally Championship), естонці Георг Ліннамяе (два сезони у WRC-2 i WRC-2 Open) і Роберт Вірвес (торішній чемпіон WRC-3 Junior).

Після того, як тижнем раніше Франк Торе Ларсен на Sigdalsrally (етапі Кубка Норвегії) повністю програв Оле Хрістіану Вейбю (понад півхвилини відставання на дистанції 63,52 км), шанси чинного чемпіона Норвегії на успіх в Rally Elverum здавалися не надто високими… Але події на трасі спростували ці побоювання – Ларсен виграв половину спецділянок, лідирував всю дистанцію та випередив Вейбю майже на 35 секунд. Але результати Rally Elverum є цікавими й з іншої причини – для деяких учасників це змагання стало підготовкою до шведського етапу WRC. По-перше, Оле Хрістіан Вейбю не припиняє своїх спроб повернутися на міжнародну арену – тому йому потрібний черговий успіх на Rally Sweden (торік він став другим у заліку WRC-2 Open і восьмим в абсолюті). По-друге, чимало планів у чемпіонаті світу мають естонці – Георг Ліннамяє змінив техніку (остаточно пересів зі VW Polo GTI R5 на Hyundai i20 N Rally2), Роберт Вірвес намагається реалізувати велику програму на техніці R5/Rally2 (раніше він мав лише чотири поодиноких cnfhnb на автомобілях цієї категорії, переважно змагався на R2/Rally4 і Rally3). Які підсумки їх візиту до Норвегії? Вірвес за кермом Ford Fiesta Rally2 і з новим штурманом Хуго Магальяйншем фінішував сьомим. Ліннамяе здобув четверту позицію, причому ближче до фінішу помітно прискорився – на трьох фінальних спецділянках естонець показав один кращий та два других часи.

Rally Elverum
1. Ларсен/Еріксен (N, Volkswagen Polo GTI R5) 1:28.40,2
2. Вейбю/Юханссон (N/S, Volkswagen Polo GTI R5) +34,5
3. Брюнільдсен/Лістеруд (N, Skoda Fabia R5) +47,0
4. Ліннамяе/Морган (EE/GB, Hyundai i20 N Rally2) +1.29,2
5. Тідеманд/Тулін (S, Ford Fiesta R5) +2.55,9
…7. Вірвес/Магальяйнш Х. (EE/P, Ford Fiesta Rally2) +3.26,1

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Terje Hansen Tytlandsvik, Motorphoto by Jørn

24-01-2023 968
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца