Новий формат FIA APRC

Після відверто безбарвного сезону 2018 року FIA Asia-Pacific Rally Championship остаточно випав з поля зору європейської ралійної публіки – тим більше, що вже не було тих відомих «відряджень» Skoda Motorsport, яка ганяла до цього чемпіонату таких пілотів, як Есапекка Лаппі, Ян Копецкі, Понтус Тідеманд, Фабіан Крайм… Тому тільки з великим запізненням, перед самим стартом нового сезону, з’ясувалося, що в 2019 році формат азіатсько-тихоокеанської першості повністю змінився. Тепер серія більше нагадує FIA European Rally Trophy – спочатку учасники борються в двох зональних серіях, Asia Cup (два етапи в Японії плюс Індонезія і Китай) та Pacific Cup (по два раунди в Новій Зеландії та Австралії), після чого будь-який екіпаж, який стартував мінімум на двох етапах зональних кубків, вирушає на фінальний раунд в Китай, де в одній-єдиній гонці визначаться переможці та призери у всіх заліках FIA Asia-Pacific Rally Championship.

Така радикальна зміна формату серії сама по собі вже стала насправді помітною подією. Але набагато більш цікавими виявилися зміни в іншому пункті регламенту, який визначає, яка ж саме техніка допущена до участі в FIA APRC. Як з’ясувалося, з переліку повністю вилетіли всі основні міжнародні класи FIA, тобто Super 2000, RRC, R5, R4 («накручена» версія стандартного N4), N4, Super 1600, R3, R2! Фактично, вся європейська техніка викреслена повністю – тепер серія буде спиратися виключно на місцеві ключові регіональні та національні класи. Отже, у вищому дивізіоні RC2 (повний привід) допущені тільки прототипи категорії AP4 (Австралія, Нова Зеландія) і японського класу SRC, Super Rally Car (обсяг турбодвигуна від 1600 до 2000 куб.см). В моноприводі тепер все «зав’язане» тільки на австралійському G2 (місцева варіація на тему R3) і знов-таки на японських класах JR. Ось тільки наскільки корисним виявиться таке нововведення? Бо місцевий монопривід в цих класах просто мізерний (буквально пара Honda Jazz G2 в Австралії, от і все), майже всі AP4 зосереджені в Австралії та Новій Зеландії. Як би не вийшло так, що на деяких етапах заявлятимуться лише один-два AP4…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Greg Henderson, motoring.com.au

22-04-2019 12858
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца