Нові часи в Іспанії

Отже, цього року в іспанських ралі запланована велика революція – національна федерація вирішила все ж відмовитися від принципу «Три різних національних чемпіонати», тобто окремо асфальтовий, гравійний плюс комбінований супер-чемпіонат (проводився у 2019-2020 роках). Тепер на місцевих ралістів чекає тільки один національний чемпіонат, який повинен відбуватися на всіх видах покриття – він же добре відомий Súper Campeonato de España de Rally. А колишні «базові» Campeonato de España de Rallyes de Asfalto та Campeonato de España de Rallyes de Tierra отримали значне пониження в ранзі – з 2021 року ці серії отримали статус лише національних Кубків, Copa de España de Rallyes de Asfalto і Copa de España de Rallyes de Tierra. Відомо, що в календарі об’єднаного чемпіонату 13 залікових раундів (8 на асфальті, 5 на гравії) плюс обов’язковий фінал в Мадриді на Circuito del Jarama (відоме Rally Comunidad de Madrid, перейменоване на Rallyshow de Madrid). Учасники повинні виступити не менш ніж на десяти залікових раундах (мінімум шість стартів на асфальті та чотири на гравії), в залік за підсумками сезону йдуть вісім кращих результатів – п’ять на асфальті та три на гравії.

Така реформа викликала різку реакцію у багатьох команд, екіпажів і спонсорів – на їхню думку, подібний процес слід було б відкласти щонайменше на рік, поки іспанський автоспорт не вибереться з коронавірусної кризи. По-перше, на всіх чекає суттєве збільшення витрат, оскільки доведеться регулярно використовувати два різних набори комплектуючих – для асфальту і гравію… Тобто з гри можуть вибути чимало екіпажів, які до того виступали виключно на якомусь одному виді покриття та мали відповідні, скромніші бюджети. По-друге, учасників обурило різке збільшення кількості етапів на тлі загального економічного спаду – якщо асфальтовий чемпіонат навіть у кращі часи намагався обмежуватися 9-11 етапами, то новий Súper Campeonato різко «смикнув» планку до 14 раундів! Деякі команди вже встигли прийти до висновку, що за таких умов набагато більш привабливими виглядають варіанти виступів в чемпіонаті Європи… Тому вже не доводиться дивуватися такому інтересу іспанців до ERC – Ніл Соланс (торішній гравійний чемпіон) планує повний сезон в Європі, Івана Ареса чекають мінімум три старти в ERC, екіпажі Suzuki Motor Ibérica націлилися на ERC-2…

Втім, головна хвиля обурених реакцій припала на січень-лютий, але зараз пристрасті трохи вщухли і низка команд розпочали підготовку до «нових часів» в ралійному чемпіонаті. Сезон стартує цього тижня, коли 8-10 квітня в Кордові відбудеться асфальтове Rallye Sierra Morena – попередній список екіпажів налічує сотню учасників, третина з яких планують поборотися за очки в заліку Súper Campeonato. Поки що перелік реальних претендентів на титул і подіуми за підсумками сезону дуже невеликий – Хосе Антоніо Суарес (Skoda Fabia Rally2 evo) плюс Іван Арес і Сурхайєн Пернія (обидва представляють Hyundai Motor España)… Є ще два екіпажі фірмової команди Suzuki Motor Ibérica, Хоана Віньєса та Хав’єра Пардо, однак на прототипах Suzuki Swift R4LLY S класу R4 їм все ж дійсно важко буде щось протиставити фаворитам на R5/Rally2. Здивувала відсутність Хосе Марії Лопеса (у 2019-2020 роках він двічі поспіль вигравав і асфальтовий чемпіонат, і Súper Campeonato) – поки відомо тільки, що цього року він планує перебратися до WRC-3… Зараз його позицію в складі фірмової команди Citroen Rally Team отримав 23-річний Ян Соланс, чемпіон Junior WRC 2019 року.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото pitlanetv.com, diariomotor.com, Nuno Dinis Photos

07-04-2021 14632
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца