Кубок світу: дебют Андалусії

Сьогодні знаменна подія – після тривалої перерви (понад рік) нарешті стартував Кубок світу з ралі-рейдів. Нагадаємо, минулого року вдалося провести лише один раунд серії, Manateq Qatar Cross Country Rally в лютому, після чого всі інші етапи довелося поступово скасувати через пандемію коронавірусу – з подібними показниками FIA могла тільки визнати Кубок світу 2020 року таким, що не відбувся… Зараз сезон 2021 року відкриває дебютант світової серії – іспанське Andalucia Rally, яке вперше відбулося восени минулого року (як альтернатива скасованому африканському Rallye du Maroc). Організатори вже тоді успішно довели, що здатні провести в Іспанії великий чотири- або п’ятиденний ралі-рейд з бойовою дистанцією близько тисячі кілометрів. Цього року програма змагання теж вийшла насправді солідною – на сьогодні запланована кваліфікаційна спецділянка-пролог довжиною 8 км, після чого на учасників чекатимуть чотири повноцінних гоночних дні з допами довжиною від 185 км до 315 км. Таким чином, разом має набратися якраз 1001 км бойової дистанції.

Перелік учасників в автомобільному міжнародному заліку здатний потішити багатьох шанувальників ралі-рейдів – навіть після відмови деяких пілотів (наприклад, Ясіра Сейдана, який спочатку планував виступити з новим штурманом Омаром Аллаїмом) у грі все одно залишилися 74 екіпажі. Компанія головних фаворитів складається з «Великої трійки», тобто катарця Нассера Аль-Аттії (Toyota Hilux Overdrive), іспанця Карлоса Сайнса («Матадор» досить несподівано змінив звичний Mini JCW Buggy на повнопривідний Mini JCW Rally) і саудівця Язіда Аль-Раджі (Toyota Hilux Overdrive). Претендентів на подіум теж вистачає – Ерік ван Лон, Володимир Васільєв, Денис Кротов… Слід виділити також ще два дійсно цікавих екіпажі. По-перше, іспанка Лайя Санс після недавнього експерименту за кермом SSV/UTV на Dubai International Baja перейшла на новий рівень – в Іспанії вона буде пілотувати вже Mini All4 Racing! По-друге, заінтригував швед Маттіас Екстрьом, який теж розпочав підкорення нових персональних вершин – після виступу на «Дакарі» за кермом SSV/UTV Yamaha YXZ1000R він несподівано пересів на потужний задньопривідний прототип Mini JCW Buggy!

Вистачає й інших цікавих подробиць – на кшталт появи в Іспанії литовця Вайдотаса Жали на Mini JCW Rally і поляка Мартіна Качмарского на Toyota Hilux Overdrive (свого часу він дуже яскраво виступав в ралі-рейдах, фінішував у Топ-10 на «Дакарі»-2014, але після травми спини швидко зник з поля зору). Трохи здивувала велика кількість учасників на задньопривідних багі групи Т1 – не так часто на європейських ралі-рейдах можна побачити відразу вісім машин цієї категорії… Але найбільше вражає наступ легких багі SSV/UTV – на трасах Андалусії з’являться 47 екіпажів на мотовсюдиходах груп Т3 і Т4 (майже дві третини від загального числа учасників заліку FIA)! Потужна команда Red Bull Off-Road Junior Team виставить відразу чотири екіпажі на прототипах Overdrive OT3 – Гійома де Мевіуса, Крістіни Гутьєррес, Сета Куінтеро та Мітчелла Гатрі. Плюс очікується чимала компанія з шести екіпажів на французьких PH Sport Zéphyr на чолі з Ліонелем Бо. У «серійній» групі Т4 теж можна побачити чимало заводських і напівзаводських екіпажів на Can-Am Maverick – тут у фаворитах ходять поляк Арон Домжала, нідерландець Кєєс Колен і американець Остін Джонс.

Пролог спочатку майже нічим не здивував – за підсумками заїзду на восьмикілометровій спецділянці на перших позиціях опинилися майже всі головні претенденти на подіум (найкращий час показав Аль-Аттія, за ним в інтервалі півхвилини влаштувалися Сайнс, Аль-Раджі, Васильєв і Кротов). Але потім пішли сюрпризи – все почалося з того, що на другу позицію прорвався литовець Вайдотас Жала, який лише на три секунди відстав від Аль-Аттії! Однак головні події були ще попереду – в Топ-10 абсолюту стрімко увірвався квартет Red Bull Off-Road Junior Team, який посів четверту (Гійом де Мевіус), п’яту (Мітчелл Гатрі), сьому (Сет Куінтеро) та дев’яту (Крістіна Гутьєррес) позиції! Цікаво, що буде чекати на глядачів найближчими днями?

Andalucia Rally (пролог)
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux Overdrive) 5.50
2. Жала/Фіуза (LT/P, Mini JCW Rally) +0.03
3. Сайнс/Крус (E, Mini JCW Rally) +0.09
4. Де Мевіус/Колсул (B, Overdrive OT3) +0.11
5. Гатрі/Флоене (USA/N, Overdrive OT3) +0.16
6. Карнейру/Серра (P, Can-Am Maverick X3) +0.20
7. Куінтеро/Ценс (USA/D, Overdrive OT3) +0.21
8. Аль-Раджі/Цітцевітц (SA/D, Toyota Hilux Overdrive) +0.23
9. Гутьєррес/Казале (E/F, Overdrive OT3) +0.23
10. Васільєв/Кузьміч (RUS, BMW X3 CC) +0.23

Свіжі новини та коментарі з Andalucia Rally на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Overdrive Racing, marca.com, X-raid

12-05-2021 29304
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца