Історична сенсація в Йорданії

Зараз залишається тільки спостерігати, до яких наслідків у світі ралі-рейдів може часом призвести збіг кількох різноманітних факторів одночасно… По-перше, відверто невдало складений календар, коли деякі змагання в Кубку світу з бах доводиться буквально «втикати» за принципом «куди вдасться притулити». Адже, з одного боку, суттєво «підтискає» новий чемпіонат світу з ралі-рейдів з його агресивним промоутером – календар цієї серії зараз має вищий пріоритет. З іншого, після фінішу «Дакара»-2022 минув лише місяць – більша частина топової техніки Т1 та Т1+ тільки зараз починає прибувати до Європи та чекає перепідготовки, тому негайно кинути її в бій нереально… По-друге, помітне сум’яття після оновлення технічного регламенту (насамперед, поява прототипів Т1+) вдарило по багатьох приватним командам, яким довелося брати паузу та переглянути всі свої попередні програми. Не дивно, що на двох стартових раундах Кубка світу з бах 2022 основну частину учасників склали екіпажі на техніці SSV/UTV, які стрімко вийшли на перші ролі. Можливо, найближчим часом картина зміниться, коли на траси нарешті почнуть повертатися прототипи вищих категорій Т1 і Т1+.

Склад учасників перед стартом Jordan Baja трохи скоротився (наприклад, Ясір Сейдан і Машаель Аль-Обайдан не змогли розв’язати всі питання з орендою техніки на цю близькосхідну баху), але загалом картина не змінилася – 20 екіпажів, з них три на Т1 (причому лише Язід Аль-Раджі та Мірослав Заплетал заявилися в залік Кубка світу) та шістнадцять на різноманітних SSV/UTV, підготованих за вимогами груп Т3 та Т4. А перші сюрпризи «прилетіли» вже на першій спецділянці, коли серйозно постраждали обидва головні фаворити на техніці Т1 – Мірослав Заплетал (Ford F150 Evo) втратив понад десять хвилин через проблеми з навігацією та спіймав дві хвилини штрафу, Язід Аль-Раджі (Toyota Hilux Overdrive) пошкодив задню підвіску та програв майже півтори години! На наступному допі Аль-Раджі створив невелике диво, коли на дистанції 81,97 км примудрився на 15 хвилин (!) випередити найближчого суперника, однак шансів на подіум у нього вже не було… І вболівальники знову за підсумками першого дня побачили на позиції лідера в абсолюті екіпаж на SSV/UTV – якщо тиждень тому на Baja Russia Northern Forest автором такої сенсації став поляк Томаш Бялковскі, то зараз настала черга саудівця Салеха Аль-Сайфа! Мало того, в Йорданії за підсумками п’ятниці три перші місця дісталися якраз екіпажам SSV/UTV – компанію Аль-Сайфу (група Т3) склали Кеєс Колен і Мшарі Аль-Зефірі (обидва на Т4).

У суботу Заплетал разом з Аль-Раджі негайно реалізували свою перевагу у швидкості (два найкращі часи), але повністю відіграти втрачене все одно не спромоглися – якщо чех зміг піднятися з четвертого на друге місце в абсолюті, то саудівець став лише дванадцятим і здобув тільки 10 очок (5 за підсумковий фініш і 5 бонусів за підсумками дня). Тим часом Салех Аль-Сайф акуратно подолав суботній доп і приніс першу велику сенсацію цього року – адже вперше в історії Кубка світу з бах переможцем етапу в абсолюті став екіпаж на SSV/UTV! Крім того, Аль-Сайф завдяки двом результативним фінішам поспіль набрав 45 очок і трохи несподівано став новим лідером Кубка світу в абсолюті. Навіть зі врахуванням нинішніх умов, коли більшість прототипів Т1 після «Дакару» надовго встали «на прикол», такий успіх все одно справляє неабияке враження… Автором окремого сюрпризу стала 17-річна Алійя Колоц (донька Мартіна Колоца, власника команди Buggyra Racing), яка на BRP Can-Am Maverick DV21 фінішувала п’ятою в абсолютному заліку бахи та другою у групі Т3! Плюс на СД2 вона показала другий час, поступившись лише Язіду Аль-Раджі. В Йорданії виступила також її сестра-близнючка Ясмін на аналогічному легкому багі від Buggyra Racing, але для неї це змагання склалося вкрай невдало – не змогла повністю проїхати жодної спецділянки та додатково назбирала понад 55 годин штрафу.

Jordan Baja
1. Аль-Сайф/Охотніков (SA/RUS, BRP Can-Am Maverick X3 XRS) 6:34.40,1
2. Заплетал/Сикора (CZ, Ford F150 Evo) +2.56,2
3. Аль-Зефірі/Казале (KWT/F, BRP Can-Am Maverick XRS Turbo) +12.45,1
4. Колен/Пол (NL, BRP Can-Am Maverick XRS Turbo) +17.33,8
5. Колоц А./Делоне (UAE/F, BRP Can-Am Maverick DV21) +19.41,3
6. Альварес/Пансері (RA/F, BRP Can-Am Maverick) +25.44,3

Кубок світу з бах (після двох етапів)
1. Аль-Сайф (SA) – 45
2. Васільєв (RUS) – 40
3. Альварес (RA) – 33
4. Успєнскій (RUS) – 32
5. Заплетал (CZ) – 31

Кубок світу з бах, група Т3 (після двох етапів)
1. Альварес (RA) – 64
2. Аль-Сайф (SA) – 56
3. Сільнов (RUS) – 47

Кубок світу з бах, група Т4 (після двох етапів)
1. Рємєннік (RUS) – 40
2. Аль-Зефірі (KWT) – 39
3. Аль-Дайф (SA) – 39

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Facebook (Jordan Motorsport)

Новини та коментарі зі світу ралі-рейдів на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

19-02-2022 50081
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца