Інциденти й трагедії

Румунський чемпіонат поступово намагається прийти до тями після недавньої трагедії на початку вересня, коли на Raliul Iasului загинув пілот і організатор Адріан Респопа… В минулі вихідні відбулося Raliul Clujului, яке стало вже дев’ятим етапом національної першості – теоретично, це ралі могло б трохи вплинути на перебіг боротьби за титул віце-чемпіона між Клаудіу Барбу та Даном Гіртофаном (особливо у випадку перемоги когось із цієї пари). Але поки залишається визнати, що нова система нарахування очок має два серйозних недоліки – помітно ускладнила процедуру підрахунку очок плюс виявилася не в змозі якось підвищити рівень інтриги в боротьбі за титул в абсолюті (цього року Сімоне Темпестіні вистачило лише чотирьох переможних фінішів на ключових етапах, щоб стрімко усунути всіх суперників)… Таким чином, єдиною помітною подією недавнього Raliul Clujului стала перемога місцевого ветерана Богдана Марішки – цей тріумф дозволив йому стати першим в історії асфальтовим чемпіоном Румунії (у 2021 році ввели окремий залік на цьому покритті).

Трохи несподівано нагадало про себе Cyprus Rally, яке свого часу було раундом WRC, ERC і серії IRC – зараз статус цього змагання помітно знизився, до рівня етапу FIA Middle East Rally Championship і національного чемпіонату Кіпру… Цього року ралі цілком могло «проскочити» практично непоміченим, якби не чергова поява на тутешніх трасах Нассера Аль-Аттїі – все ж катарець свого часу здобув півтора десятки перемог на кіпрських етапах чемпіонату Близького Сходу (Cyprus Rally, Troodos Rally, Pafos Rally) і вважався головним фаворитом… Однак події в минулі вихідні насправді здивували – Нассер не надто впевнено стартував, всю суботу тримався на третій позиції (півхвилини відставання від Александроса Цулофтаса), а на СД8 взагалі вилетів з траси! Екіпаж не постраждав, але інцидент все ж привів до серйозних наслідків – їх Volkswagen Polo GTI R5 згорів вщент (зараз Нассеру доведеться перекидати свою другу машину з Іспанії на Близький Схід, щоб виступити на решті етапів FIA MERC). Цікаво, що перемогу на нинішньому Cyprus Rally відсвяткував Александрос Цулофтас за кермом VW Polo GTI R5 (номер шасі #19), який раніше належав… Аль-Аттії!

Восьмий раунд Súper Campeonato de España de Rally повинен був потішити іспанських уболівальників – все ж на Rallye Villa de Llanes лише втретє у цьому році повинні були зустрітися всі чотири головних гравці першості (тобто Хосе Антоніо Суарес, Іван Арес, Ян Соланс, Сурхайєн Пернія). І події на трасі дійсно обіцяли чимало сюрпризів – особливо коли один за іншим провалилися Суарес (стрімко вилетів зі трійці лідерів поза межі Топ-10) і Соланс (падіння з першого на п’яте місце), а на дві перші позиції вирвався дует Hyundai Motor España Арес-Пернія. Але все перекреслила трагедія на СД7, коли Seat Marbella GL екіпажу Хайме Хіля та Дієго Кальво на повній швидкості вилетів зі траси та врізався в бетонний блок огорожі – 39-річний пілот і 30-річний штурман загинули. День 25 вересня взагалі став насправді чорним в Іспанії – крім трагедії на Rallye Villa de Llanes, у суботу сталася ще катастрофа в мотогонках на відомій кільцевій трасі Circuito de Jerez, де на етапі серії Supersport 300 World Championship загинув 15-річний іспанець Дін Берта Віньялес…

Raliul Clujului
1. Марішка/Іту С. (RO, Ford Fiesta Rally2) 52.09,1
2. Барбу/Янку (RO, Skoda Fabia R5) +42,0
3. Гіртофан Д./Мирза (RO, Skoda Fabia R5) +1.34,1
4. Майор/Гогонету (RO, Citroen DS3 R3T Max) +3.35,3
5. Теслован/Вайк-Імре (RO, Mitsubishi Lancer Evo X) +5.03,0
6. Міхут/Манду (RO, Ford Fiesta R5) +5.57,4

Чемпіонат Румунії (після дев’яти етапів)*
1. Темпестіні – 195,8
2. Барбу – 147,2 (178,2)
3. Гіртофан Д. – 138 (162)
4. Теслован – 128,2 (158,2)
5. Кузма – 118,4 (142,4)
6. Марішка – 88,2 (159,2)
* – попередні дані

Асфальтовий чемпіонат Румунії*
1. Марішка – 172,8
2. Барбу – 161,2
3. Теслован – 144,8
* – попередні дані

Cyprus Rally
1. Цулофтас/Еліа (CY, VW Polo GTI R5) 3:07.28,5
2. Пантелі/Лаос (CY, Citroen DS3 R5) +8.02,3
3. Аль-Раваі/Аль-Хмуд (OM/HKJ, Ford Fiesta R5) +8.44,3

FIA Middle East Rally Championship (після чотирьох етапів)
1. Аль-Аттія (Q) – 120
2. Аль-Зефірі (KWT) – 89
3. Ель-Фегалі А. (RL) – 59

Rallye Villa de Llanes
1. Арес/Васкес (E, Hyundai i20 R5) 56.28,5
2. Пернія/Санчес (E, Hyundai i20 R5) +1.01,6
3. Паласіо/Веласко (E, Ford Fiesta Rally2) +1.57,3
4. Вальєхо/Лоуро (E, Porsche 997 GT3 Cup 3.8) +2.23,1
5. Соланс Я./Санхуан Р. (Citroën C3 Rally2) +2.38,2
…8. Суарес/Іглесіас (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +5.21,6

Súper Campeonato de España de Rally (після восьми етапів)
1. Суарес – 232
2. Арес – 162
3. Соланс Я. – 135
4. Пернія – 110
5. Пелаес – 69

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Napoca Rally Academy, Instagram, lne.es

27-09-2021 28800
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца