Фінальний та проміжний трилери

Польська баха виявилася винятково насиченою на різноманітні, часом насправді драматичні події. По-перше, Baja Poland завершила сезон у реформованому Кубку Європи з бах й визначила володаря титулу в абсолюті. По-друге, змагання на теренах під Дравсько-Поморське відкрили другу половину сезону в Кубку світу (раунд у Польщі став п’ятим зі восьми запланованих) і досить помітно «заплутали» ситуацію у більшості заліків… Цікаво, що організатори трохи оптимізували маршрут змагання – їм вистачило трьох спецділянок (пролог 7,5 км, великий доп на військовому полігоні довжиною 216,4 км плюс фінальний доп 25,5 км), щоб без особливих проблем «накрутити» майже 500 км бойової дистанції (точніше, 491,3 км). Безперечно, однією з центральних подій польської бахи став черговий тріумф Кшиштофа Холовчица, який зараз здобув уже восьму перемогу на тутешніх трасах – фантастичний результат, особливо якщо згадати, що вперше Baja Poland відбулася у 2009 році. І не схоже, що комусь вдасться найближчим часом наблизитися до цього рекорду – бо в цій номінації другу позицію посідає катарець Нассер Аль-Аттія, на рахунку якого «лише» дві перемоги на Baja Poland…

Події на польських теренах вчергове висвітлили одну чималу проблему недавньої реформи, коли учасники регіональних серій з бах (Кубок Європи, Кубок Близького Сходу) цього року не можуть паралельно заявитися також до заліку Кубка світу. Тому й на Baja Poland уболівальники все ж мали певні клопоти з двома окремими заліками й групами фаворитів – якщо в Кубку світу був один фактично беззаперечний фаворит, саудівець Язід Аль-Раджі, то в європейській категорії компанія була набагато цікавішою (поляки Кшиштоф Холовчиц і Міхал Малушиньскі, португалець Жуан Феррейра, литовець Бенедіктас Ванагас)… Досить прикро, що така компанія вартих уваги претендентів на перемогу чи подіум була «розтягнута» на окремі заліки – особливо коли під час п’ятничного прологу з’ясувалося, що Ванагас спромігся «втиснутися» між Холовчицем і Аль-Аджі (литовець відстав від господаря траси лише на 1,4 с). Але вже в суботу всі очікування чудової битви за перемогу на Baja Poland були зруйновані – під час першого проїзду «полігонної» спецділянки Drawsko Pomorskie Бенедіктас Ванагас розтрощив підвіску (через що втратив шанси на подіум у кубку Європи за підсумками сезону), а під час повторного проїзду сталася чимала пожежа, яка вщерть знищила нову Toyota Hilux T1+ Язіда Аль-Раджі.

Для місцевих уболівальників підсумки Baja Poland виявилися трохи неоднозначними, де «переплелися» успіхи та прикрі поразки господарів. З одного боку, Кшиштоф Холовчиц здобув чергову перемогу на цьому змаганні, а Марек Гочал на «серійному» BRP Can-Am Maverick групи Т4 здобув перемогу в абсолютному заліку етапу Кубка світу, випередивши чеха Мірослава Заплетала на Hummer H3 Evo. З іншого, Міхал Малушиньскі все ж програв у фіналі битву за титул у Кубку Європи – португалець Жуан Феррейра «дотиснув» свого опонента, «видряпався» на другу позицію за підсумками раунду, завдяки чому підсумковий рахунок за очками виявився 100:95 на користь португальського екіпажу. У Кубку світу ж сталася трохи неочікувана зміна лідера – пожежа Аль-Раджі просто повністю «спалила» всі 27 очок переваги саудівця, після чого на першу позицію виплив чех Мірослав Заплетал (тут рахунок став 88:84). Теперь все вирішать три найближчі раунди, які повинні відбутися в Португалії, Саудівській Аравії й ОАЕ – чи вдасться Заплеталу якось «витягнути» відразу три бахи протягом п’яти тижнів? Плюс залишається відкритим питання підготовки нового автомобіля для Язіда Аль-Раджі – бо осінь буде насправді насиченою та налічує два етапи чемпіонату світу з ралі-рейдів (Марокко, Іспанія) плюс три раунди Кубка світу з бах…А там вже й «Дакар» близько, який теж вимагає чимало часу на підготовку.

Baja Poland
1. Холовчиц/Кужея (PL, Mini JCW Rally) 4:31.45,3
2. Феррейра/Монтейру (P, Mini JCW Rally) +17.59,5
3. Малушиньскі/Малушиньска (PL, Mini JCW Rally) +18.54,4
4. Гочал Мар./Янда (PL, BRP Can-Am Maverick) +31.03,6
5. Заплетал/Сикора (CZ, Hummer H3 Evo) +32.52,1
6. Грайєк/Ласкавєц (PL, Toyota Hilux) +33.47,0
7. Аль-Зефірі/Відаль (KWT/E, BRP Can-Am Maverick) +40.35,5
8. Колен/Чечі (NL/E, BRP Can-Am Maverick) +41.45,5
9. Альварес/Пансері (RA/F, Can-Am Maverick) +42.53,1
10. Вентура/Брун (I, Yamaha XYZ 1000R) +48.31,4

Кубок світу з бах (після п’яти етапів)
1. Заплетал (CZ) – 88
2. Аль-Раджі (P) – 84
3. Колен (NL) – 56
4. Альварес (RA) – 54
5. Аль-Зефірі (KWT) – 49

Кубок світу з бах, залік Т3 (після п’яти етапів)
1. Альварес (RA) – 132
2. Акіль (SA) – 99
3. Наварро П. (E) – 57

Кубок світу з бах, залік Т4 (після п’яти етапів)
1. Аль-Зефірі (KWT) – 116
2. Де Суса (BR) – 95
3. Колен (NL) – 90

Кубок Європи з бах (фінальні підсумки)
1. Феррейра (P) – 100 (118)
2. Малушиньcкі (PL) – 95 (114)
3. Вентура (I) – 64 (86)
4. Діаш да Сілва (P) – 55
5. Наварро С. (E) – 55 (65)
6. Ванагас (LT) – 51

Кубок Європи з бах, залік Т3 (фінальні підсумки)
1. Наварро С. (E) – 119 (158)
2. Насіменту (P) – 95 (114)
3. Сегура (E) – 89 (131)

Кубок Європи з бах, залік Т4 (фінальні підсумки)
1. Вентура (I) – 119 (189)
2. Ван де Марс (D) – 91 (107)
3. Бялковскі (PL) – 71

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Baja Poland, motorspeed-tv.com, Jaroslav Blažek (foto-moto.eu)

07-09-2022 41105
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца