ERC-2023: гравійна «дискотека»

Схоже, саме зараз у ралійному чемпіонаті Європи 2023 року починається найцікавіший період – протягом семи тижнів відбудуться три поспіль гравійних раунди (Польща, Латвія, Швеція). Адже саме на цьому типі покриття більше шансів побачити запеклу битву за перемогу з участю п’яти-шести претендентів – особливо цього року, коли до ERC прийшли новозеландець Хайден Паддон і ціла компанія скандинавських екіпажів (шведи Том Крістенссон і Понтус Тідеманд, норвежець Мадс Естберг, фін Мікко Хейккіля)… Зараз до старту на ORLEN Rajd Polski – Rally Poland готуються вісім десятків екіпажів, з яких 60 в міжнародному заліку (з них 56 номіновані до здобуття очок у ERC-2023), решта в різноманітних національних заліках (починаючи від чемпіонату Польщі). Вчергове потішила чимала кількість техніки R5/Rally2 – загалом налічуються 31 учасник на цих автомобілях (29 у заліку FIA, 2 у польському чемпіонаті). Загальна бойова дистанція трохи скоротилася в порівнянні з попередніми роками (торік було 188,1 км СД, у 2021 році налічувалося 202,76 км), але все одно учасникам гарантує чимало пригод і випробувань – у цьогорічному маршруті 16 спецділянок і 182,06 км.

Зараз всі поточні новини зі світу ралі (включаючи огляди подій на трасах майбутнього ORLEN Rajd Polski – Rally Poland) та ралі-рейдів перенесені на Телеграм-канали:
Новини ралі – «Ukraine & World of Rally»
Новини ралі-рейдів – «Ukraine & Cross-Country Rally»

Як і на стартовому раунді в березні, португальському Rally Serras de Fafe, Felgueiras, Boticas, Vieira do Minho e Cabeceiras de Basto, на польських трасах зберуться майже всі ключові гравці нинішнього чемпіонату Європи – не вистачає тільки француза Йоанна Бонато, який зараз зосередився на домашньому чемпіонаті (де сьогодні вже стартував черговий раунд). Перелік претендентів на перемогу в Польщі чималий: новозеландець Хайден Паддон (лідер ERC), поляк Міколай Марчик (торішній переможець Rajd Polski), швед Том Крістенссон (торік став другим на тутешніх трасах), норвежець Мадс Естберг (його досвід і клас усім давно відомі), латвієць Мартіньш Сескс (повинен нарешті втрутитися в битву лідерів), фін Мікко Хейккіля (у Португалії вже показав, що на гравії може бути дійсно серйозною загрозою для фаворитів), іспанець Ефрен Льярена (чинний чемпіон Європи мусить якось підтвердити свій торішній успіх)… До цього можна додати ще чималий перелік інших екіпажів, які за вдалого збігу обставин можуть «зачепитися» за місце у Топ-5 – поляк Гжегош Гжиб, швед Понтус Тідеманд, румун Сімоне Темпестіні, чехи Ерік Цайс і Філіп Мареш, ірландець Джош МакЕрлен, француз Матьє Франческі. Окремим сюрпризом стала поява Осіана Прайса (чемпіона Великої Британії), який стартує на Skoda Fabia Rally2 evo – причому з досвідченим бельгійським штурманом Стефаном Прево.

Помітно пожвавилася ситуація в інших залікових групах чемпіонату Європи. Перш за все, нарешті з’явився натяк на конкуренцію в категорії Rally3, де вперше на міжнародному рівні нарешті зустрінуться Ford Fiesta Rally3 (в оновленій версії Evo) та новітній Renault Clio Rally3! Три екіпажі стартують на Ford Fiesta Rally3 (британець Джон Армстронг, поляки Пьотр Парис і Якуб Матулька), яким протистоятиме аргентинець Пауло Соріа на Renault Clio Rally3 (торік він став переможцем європейського монокубка Clio Trophy by Toksport WRT). Насправді на польських трасах очікується набагато масштабніше протистояння на техніці Rally3 – бо в національному заліку є ще чотири польських екіпажі на Ford Fiesta Rally3. Загалом матимемо на Rajd Polski відразу дев’ять автомобілів цієї категорії – вісім Ford і поки що самотній Renault. Будемо сподіватися, що надалі на етапах чемпіонату Європи будемо регулярно бачити по кілька екіпажів на британсько-польській і французькій техніці, а не самотнього Джона Армстронга на Ford (як це було в Португалії та на Канарах)…

Як і очікувалося, завдяки молодіжному заліку ERC Junior (боротьба тут розпочинається якраз у Польщі) та більш комфортній логістиці (нема дальнього виїзду на Канари) стрімко покращилася картина в моноприводі. Попередній перелік учасників у заліку ERC4 налічує 25 екіпажів, з яких 16 номіновані також до ERC Junior! Порівняйте це з показниками на попередніх етапах у Португалії (7 екіпажів) і на Канарах (4 екіпажі)… У молодіжному заліку суцільні нові імена – з більш-менш знайомих пілотів можна відзначити тільки румуна Норберта Майора, норвежця Олу Норе, угорця Патріка Херціга…Дуже цікаво буде подивитися ще на двох заокеанських гостей – «австралійця» Макса МакРея (племінника Коліна МакРея) та мексиканський екіпаж близнюків Спітальєрів, Патріса і Ніколаса (торік вони стали переможцями в заліку TER Junior). Загалом у ERC4 можна придивитися ще до кількох цікавих учасників. По-перше, шинна компанія MRF Tyres звернула увагу також на монопривід і виставить екіпаж 22-річного корсиканця Джуванні Россі на Peugeot 208 Rally4. По-друге, на польських трасах на Renault Clio Rally4 виступлять всі три японських юніори з молодіжного проєкту Toyota GAZOO Racing WRC Challenge Program – Юкі Ямамото, Нао Отаке та Хікару Когуре…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC, Twitter

19-05-2023 26912
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца