ERC-2022: «ерзац»-фінал сезону

Зараз, після фінального раунду ERC-2022, залишається лише визнати – новий промоутер чемпіонату Європи, компанія WRC Promoter GmbH, не зміг знайти оптимального розв’язання проблеми з фіналом першості. Усі попередні варіанти проведення восьмого етапу (Угорщина, Кіпр, Німеччина) поступово відпадали один за одним, невизначеність тривала аж до початку серпня, що не найкращим чином відбилося на поточних планах команд і учасників… Ідея об’єднати в Каталонії етапи WRC і ERC у цілому лише погіршила ситуацію. Перш за все, учасники європейського чемпіонату опинилися у справжній інформаційній «порожнечі» – майже весь інформаційний простір був забитий виключно новинами з етапу WRC. Проблем додав ще принцип окремих каналів для учасників WRC і ERC, коли «європейці» стартують майже через дві години після представників чемпіонату світу – тобто інтерес глядачів на той момент вже встигає суттєво охолонути.Чимало команд ще наприкінці літа встигли оцінити загальну привабливість подібного фіналу сезону та «проголосували ногами» – у заліку RallyRACC Catalunya – Costa Daurada (ERC) заявилися лише 21 екіпаж, з них тільки шість на техніці R5/Rally2. Порівняйте з картиною у WRC, де у категорії R5/Rally2 стартували 34 екіпажі! Схоже, промоутеру краще було б послатися на «перехідний період» (адже WRC Promoter GmbH на рік раніше від запланованого отримав опіку над ERC) і залишити сім раундів, ніж придумувати таку досить неоковирну «комбінацію».

Відразу сплив ще один побічний ефект такого сумнівного «об’єднання» двох міжнародних заліків в одному змаганні – як тільки в каналі WRC виникали серйозні проблеми (аварії Стефана Сарразена та Гаса Грінсміта, через які зупиняли СД), це негайно відбивалося на «європейцях» (у п’ятницю-суботу довелося скасувати два допи, через що етап ERC втратив майже 35 км бойової дистанції). Якщо повернутися до подій на трасі, то каталонський раунд чемпіонату Європи став протистоянням іспанця Ефрена Льярени (новий чемпіон Європи просто святкував свій достроковий титул на рідних трасах) і француза Йоанна Бонато – перевага була на боці гостя, який виграв більше допів, лідирував більшу частину дистанції та здобув перемогу з перевагою у чверть хвилини. Цікаво, що цей успіх Бонато дозволив йому в загальному заліку ERC стрімко піднятися з дев’ятої на третю позицію – щоб стати бронзовим призером за підсумками сезону, французу вистачило чотирьох стартів (здобув на них перемогу та два подіуми, завдяки чому набрав 85 очок)! Для порівняння, іспанцю Хав’єру Пардо, одноклубнику Ефрена Льярени в чемпіонській команді Team MRF Tyres, для здобуття титулу віце-чемпіона Європи потрібно було виступити на всіх восьми етапах, на яких він лише двічі фінішував у Топ-5 (четвертий у португальському Фафі, третій в Каталонії) та здобув 98 очок. Кількість проти результативності…

У молодших заліках теж майже все вирішилося на попередніх етапах, тому RallyRACC Catalunya майже нічого не змінило. В категорії ERC Open (ніша для техніки N4, R4/Rally2-Kit, RGT) спостерігалася боротьба правої руки з лівою у виконанні фірмової команди Suzuki Motor Ibérica – переможцем етапу став Альберто Монаррі на Suzuki Swifr R4LLY S, титул здобув його одноклубник Хоан Віньєс. У моноприводі теж сталися мінімум змін – француз Лоран Пельє (Opel Corsa Rally4) ще на попередньому етапі став достроково чемпіоном ERC4 Junior, а зараз у заліку ERC4 намагався відібрати лідерство в іспанця Оскара Паломо, якому все ж вистачило запасу очок, щоб здобути титул у загальному європейському моноприводі (з невеликою перевагою у 9 очок). Для наших уболівальників найцікавішою подією стала поява українського екіпажу Антона Корзуна і Павла Кононова на Ford Fiesta Rally3 – вони стали першими українцями, які стартували на техніці цієї категорії. На жаль, Корзуну з Кононовим не вдалося уникнути проблем, через що екіпаж фінішував за допомогою SupeRally з чималим «баластом» штрафного часу. Слід відзначити, що для Корзуна з Кононовим це був перший в кар’єрі виступ на міжнародному змаганні FIA (етапи WRC, ERC, різноманітних Rally Trophy), а також перший за сім років старт Антона на асфальтовому ралі (раніше він стартував на Ралі «Ворота України» у 2014-2015 роках).

RallyRACC Catalunya – Costa Daurada (ERC)
1. Бонато/Буллу (F, Citroen C3 Rally2) 1:56.20,0
2. Льярена/Фернандес (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +13,8
3. Пардо/Перес (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +2.30,4
4. Понс Х./Аро (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +3.43,4
5. Ласло М./Беренді (H, Skoda Fabia Rally2 evo) +4.18,5
6. Пельє/Пеламурж (F, Opel Corsa Rally4) +6.06,7
7. Монаррі/Одріосола (E, Suzuki Swifr R4LLY S) +6.07,7
8. Віньєс/Меркадер (AND/E, Suzuki Swifr R4LLY S) +8.22,2
9. Баттістоллі/Скаттолін (I, Skoda Fabia Rally2 evo) +8.32,8
10. Мабелліні/Ленці (I, Renault Clio Rally4) +8.46,7
…15. Корзун/Кононов (UA, Ford Fiesta Rally3) +35.35,4

Чемпіонат Європи (фінальні підсумки)
1. Льярена (E) – 166
2. Пардо (E) – 95 (98)
3. Бонато (F) – 88
4. Темпестіні (RO) – 79
5. Соланс Н. (E) – 70
6. Кампеделлі (I) – 70

RallyRACC Catalunya – Costa Daurada (ERC), залік ERC Open
1. Монаррі/Одріосола (E, Suzuki Swifr R4LLY S) 2:02.27,7
2. Віньєс/Меркадер (AND/E, Suzuki Swifr R4LLY S) +2.14,5

Залік ERC Open
1. Віньєс (AND) – 156
2. Монаррі (E) – 150
3. Сескс (LV) – 60

RallyRACC Catalunya – Costa Daurada (ERC), залік ERC4 і ERC4 Junior
1. Пельє/Пеламурж (F, Opel Corsa Rally4) 2:02.26,7
2. Мабелліні/Ленці (I, Renault Clio Rally4) +2.40,0
3. Дапра/Гульєльметті (I, Peugeot 208 Rally4) +4.46,8
4. Паломо/Вела (E, Peugeot 208 Rally4) +4.48,5
5. Херранен/Віртанен (FIN, Ford Fiesta Rally4) +9.21,6

Залік ERC4 Junior
1. Пельє (F) – 150 (157)
2. Паломо (E) – 112 (131)
3. Мабелліні (I) – 109

Залік ERC4
1. Паломо (E) – 159
2. Пельє (F) – 150
3. Мабелліні (I) – 150

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Rallye Team Spain, FIA ERC, Facebook (Asociación ucranianos Salou / Асоціація українців Салоу)

26-10-2022 27947
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца