ERC-2021: чималі зміни

Чемпіонат Європи нарешті досяг минулорічної позначки (тоді після всіх численних перенесень і скасувань календар першості у підсумку налічував лише п’ять раундів) – у минулі вихідні на Азорських островах якраз відбувся вже п’ятий етап ERC-2021… А наступного тижня першість повинна вже подолати цей «бар’єр», коли стартує ще один новий раунд-«джокер» – португальське гравійне Rally Serras de Fafe e Felgueiras. Найцікавіше, що рівно рік тому Португалія вже приймала на трасах під Фафі «аварійно-резервний» раунд ERC – тільки в асфальтової версії, під назвою Rally Fafe Montelongo. Однак повернемося до недавніх подій на Azores Rallye, які суттєво змінили ситуацію в трьох основних заліках чемпіонату Європи – в абсолюті, а також у дивізіонах ERC2 (техніка R4/Rally2-Kit, традиційні «серійні» NR4 та RGT) і ERC3 (весь міжнародний монопривід). Безумовно, центральних подій було дві – довгоочікуваний успіх Андреаса Міккельсен (норвежець вперше в цьому році виграв етап ERC) і чергова жорстока невдача Олексія Лукьянюка, яка стрімко погіршила його шанси на захист торішнього титулу. Етап на Азорах суттєво змінив співвідношення сил в абсолюті ERC…

Андреас Мікельсен на двох останніх раундах (у Чехії та на Азорах) набрав 70 очок, що дозволило йому різко піти у відрив у загальному заліку. Тепер у протистоянні двох найсильніших претендентів на титул у норвежця практично дворазова перевага за очками – на його рахунку вже 136 пунктів проти 67 у Лукьянюка, якого три поспіль невдачі відкинули на четверте місце в абсолютному заліку ERC. Зараз у чинного чемпіона Європи взагалі не залишилося якихось тактичних варіантів, крім одного – вигравати всі три раунді, що залишилися в програмі… При цьому не можна випускати з уваги Даніеля Сордо (другого призера Azores Rallye), для якого запланований ще старт на «континентальному» Rally Serras de Fafe e Felgueiras – пілот такого класу завжди може стати серйозною перешкодою як для Міккельсена, так і для Лукьянюка… У великій грі (тобто в боротьбі мінімум за фініш у Топ-3 за підсумками сезону) залишаються також іспанець Ефрен Льярена та поляк Міколай Марчик. Однак їх головне завдання – не стільки гонитва за Андреасом Міккельсеном, скільки захист від атак Олексія Лукьянюка. Поки не схоже, що в Льярени з Марчиком є шанс повторити «ефект Кріса Інгрема» – як відомо, у 2019 році британець не виграв жодного раунду, але завдяки своїй стабільності став чемпіоном Європи!

За відсутності більшості молодіжних екіпажів залік моноприводу на Азорах виглядав вкрай блідо – заявилися три екіпажі (Хосеп Бассас, Жан-Батіст Франческі, Ола Норе), стартували два («відпав» Норе), фінішував лише Франческі. У підсумку, в ERC3 залишилися два основні претенденти на титул – Франческі з Бассасом, у яких рахунок за очками 140:132 (решта екіпажів вже помітно відстали). Зате в заліку ERC2 розкручується дійсно жорстка битва за титул останнього в історії чемпіона Європи в цій категорії – між Хав’єром Пардо та Дмитром Феофанова, які цього року зробили ставку на техніку класу R4/Rally2-Kit. Однак слід відзначити помітну перевагу в швидкості у Пардо – адже пілот Suzuki Motor Ibérica в трьох стартах здобув три перемоги та набрав 119 очок з 120 можливих (у Феофанова в п’яти стартах перемога, два подіуми та 118 очок)… Практично все залежить від того, скільки ж стартів запланували в Suzuki Motor Ibérica цього року – найкращий варіант, якщо команда виступить на всіх трьох раундах, що лишилися. Зараз поки є тільки попередня інформація, що екіпажі Хав’єра Пардо та Хоана Віньєса повинні виступити в Фафі наступного тижня. Що буде далі – невідомо. Хоча було б логічно, якщо Suzuki Motor Ibérica виступить також на домашньому фінальному етапі на Канарах.

Azores Rallye, абсолют
1. Міккельсен/Едмондсон (N/GB, Skoda Fabia Rally2 evo) 2:32.31,5
2. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 R5) +14,8
3. Льярена/Фернандес (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.06,5
4. Мора/Кошта (P, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.09,7
5. Марчик/Господарчик (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +3.05,0
6. Скандола/Фаппані (I, Hyundai i20 R5) +4.03,0
7. Регу/Енрікеш (P, Skoda Fabia Rally2 evo) +5.19,7
8. Гуерра/Куе (MEX/E, Skoda Fabia Rally2 evo) +6.50,3
9. Ботелью/Раймунду (P, Skoda Fabia R5) +9.25,9
10. Пардо/Перес (E, Suzuki Swift R4LLY S) +13.21,6

Чемпіонат Європи (після п’яти етапів)
1. Міккельсен (N) – 136
2. Льярена (E) – 102
3. Марчик (PL) – 95
4. Лукьянюк (RUS) – 67
5. Херціг (H) – 67

Azores Rallye, залік ERC2
1. Пардо/Перес (E, Suzuki Swift R4LLY S) 2:45.53,1
2. Картьє/Краен (F, Toyota Yaris Rally2-Kit) +3.51,6
3. Феофанов/Кокінс (RUS/LV, Suzuki Swift R4) +7.08,7
4. Віньєс/Меркадер (AND/E, Suzuki Swift R4LLY S) +7.28,3

Залік ERC2 (після п’яти етапів)
1. Пардо (E) – 119
2. Феофанов (RUS) – 118
3. Полоньскі (PL) – 92
5. Віньєс (AND) – 82
4. Картьє (F) – 81

Azores Rallye, зачет ERC3
1. Франческі Ж.-Б./Горгуило (F, Renault Clio Rally4) 2:53.43,7

Залік ERC3 (після п’яти етапів)
1. Франческі (F) – 140
2. Бассас (E) – 132
3. Паярі (FIN) – 93
4. Левандовскі (PL) – 58
5. Майор (RO) – 56

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

23-09-2021 20305
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца