ERC-2018: в очікуванні фіналу

Чеський етап чемпіонату Європи цікавий в першу чергу тим, що завжди здатний виставити на арену пару-трійку насправді сильних місцевих екіпажів, які за першої ж нагоди готові відібрати безліч очок у регулярних учасників ERC – крім Яна Копецького, в європейські розборки завжди могли втрутитися і інші гравці (наприклад, Вацлав Пех або Томаш Костка)… А цього року на додачу раптово з’явився ще один дуже сильний «джокер» в особі іспанця Даніеля Сордо на заводському Hyundai i20 R5 – перед стартом багато хто схилявся до варіанту, що саме Сордо з Копецкім (не обмежені будь-якими турнірними завданнями) будуть боротися між собою за перемогу. І почасти подібні сподівання справдилися – на фініші Barum Czech Rally Zlín лише два основних учасника чемпіонату Європи спроміглися фінішувати в Топ-5, на другому (Олексій Лук’янюк) і п’ятому (Микола Грязін) місцях… Що й негайно відгукнулося еа турнірній таблиці ERC після шести етапів.

На даний момент, за два етапи до фінішу сезону, залишилися лише два претенденти на чемпіонську корону в абсолютному заліку – Олексій Лук’янюк і Бруно Магальяйнш, на рахунку у яких зараз відповідно 149 і 113 очок. І тепер все запросто може вирішитися вже на вересневому Rajd Polski – Лукасу досить в Польщі набрати лише на один пункт більше, ніж португалець, щоб достроково завоювати вищий титул (навіть у випадку рівності очок на фініші сезону у Олексія буде перевага за кількістю перемог, мінімум три проти двох). А у Бруно зараз ситуація не найпростіша – щоб зберегти шанс на перемогу в ERC, йому необхідно вигравати два фінальних раунди в Польщі і Латвії. І навіть такого успіху може не вистачити – все ж відрив Лук’янюка зараз становить вже 36 очок (при тому, що лише два етапи тому португалець випереджав пітерця на 15 очок). Багато чого цікавого буде відбуватися в районі третього місця – на нього претендують Норберт Херціг, Фабіан Крайм, Микола Грязін… З огляду на те, що Польща і Латвія пройдуть на гравії, фаворитом вважається Грязін.

Якщо ситуація в абсолюті більш-менш зрозуміла, то в «великому» молодіжному заліку ERC Junior U28 далеко не все так просто і очевидно. Як відомо, в цій категорії заплановані лише шість раундів, з них в залік за підсумками сезону йдуть тільки чотири кращі результати… І навряд чи лідируюча позиція Фабіана Крайма когось зможе обдурити (німець набрав вже 113 очок, проти 93 у Кріса Інгрема і 91 у Миколи Грязіна). Просто тому, що у Фабіана вже є чотири результативні гонки, а у його опонентів – поки три… Таким чином, в Польщі у Крайма «підвисають» відразу 16 очок (тобто мінус перший найгірший результат з двох) – за таких умов гра на стабільність в стилі «збирати фініші на подіумах, а суперники якось самостійно відстороняться» легко може стати відверто програшним варіантом. Тобто у німця особливого виходу немає – або старатися виграти як мінімум в Польщі (це при тому, що на гравії він не надто комфортно почувається), або розраховувати на невдачі Інгрема і Грязіна. Так що Фабіан Крайм хоч і лідер серед юніорів, але все ж не є фаворитом…

У «малому» молодіжному чемпіонаті ERC Junior U27 (техніка R2) формально на титул претендують аж п’ять екіпажів – латвійця Мартіньша Сескса, шведа Тома Крістенссона, португальця Діогу Гагу, австрійця Сімона Вагнера і іспанця Ефрена Льярени. Насправді реальних фаворитів менше – вже занадто великий відрив має Сескс, майже 60 очок переваги над Крістенссоном, своїм одноклубником з ADAC Opel Rallye Junior Team … Тим більше, Гагу вже остаточно самоусунувся від боротьби в – його чекає старт за кермом R5 на етапі чемпіонату Португалії, який відбудеться одночасно з Rajd Polski. Крім того, у Крістенссона, Льярени і Вагнера шанс на титул є тільки в одному випадку – якщо хтось із них зможе набрати в Польщі і Латвії максимально можливі 78 очок. Тобто все висить на дуже тонкій нитці… Наприклад, варто Сесксу в тій же Польщі виграти один гоночний день і набрати 7 бонус-очок – і Крістенссон миттєво втрачає всі свої шанси на титул. Схожа ситуація спостерігається і в ERC-3 – в загальному моноприводе перевага Мартіньша Сескса дуже велика…

Ось в «серійній» категорії ERC-2 вже все остаточно вирішилося – в Чехії в угорця Тібора Ерді не було навіть хоч якоїсь подоби конкуренції. Стартував він в гордій самоті (ні Сергій Ременник, ні Хуан Карлос Алонсо, ні Зеліндо Мелегарі на Barum Czech Rally Zlín взагалі не з’явилися) і вирішував лише одну просту задачу – нікуди не поспішати, доїхати без пригод до фінішу і покласти собі в кишеню гарантовані 39 очок. Що у нього і вийшло найкращим чином – у підсумку, у нього чотири перемоги (при тому, що у ERC-2 в цьому році в залік йдуть чотири кращих результати), 155 очок (з 156 максимально можливих) і достроковий титул… Тепер Ерді може спокійно вирушати на канікули, а вболівальникам доведеться посушити собі мізки – чи буде хоч якась боротьба за друге-третє місця в ERC-2 на фінальних етапах, чи сезон для групи N вже остаточно завершився?

Barum Czech Rally Zlín, абсолют
1. Копецкі/Дреслер (CZ, Skoda Fabia R5) 2:07.47,2
2. Лук’янюк/Арнаутов (RUS, Ford Fiesta R5) +7,5
3. Сордо/Дель Барріо (E, Hyundai i20 R5) +53,6
4. Якеш/Маху (CZ, Skoda Fabia R5) +53,9
5. Грязін/Федоров (RUS, Skoda Fabia R5) +1.13,2
6. Крайм/Хрістіан (D, Skoda Fabia R5) +1.58,2

Чемпіонат Європи (після шести етапів)
1. Лук’янюк (RUS) – 149
2. Магальяйнш (P) – 113
3. Херціг (H) – 62
4. Крайм (D) – 55
5. Галатаріотіс (CY) – 50

Barum Czech Rally Zlín (залік ERC Junior U28)
1. Грязін/Федоров (RUS, Skoda Fabia R5) 2:09.00,4
2. Крайм/Хрістіан (D, Skoda Fabia R5) +45,0
3. Інгрем/Уітток (GB, Skoda Fabia R5) +1.14,6

Залік ERC Junior U28 (після чотирьох етапів)
1. Крайм (D) – 113
2. Інгрем (GB) – 93
3. Грязін (RUS) – 91

Barum Czech Rally Zlín (залік ERC Junior U27 і ERC-3)
1. Сескс/Франціс (LV, Opel Adam R2) 2:21.25,8
2. Вагнер/Вінтер (A, Peugeot 208 R2) +17,3
3. Крістенссон/Аппельског (S, Opel Adam R2) +2.57,2

Залік ERC Junior U27 (після чотирьох етапів)
1. Сескс (LV) – 132
2. Крістенссон (S) – 73
3. Гагу (P) – 67

Залік ERC-3 (після шести етапів)
1. Сескс (LV) – 127
2. Крістенссон (S) – 68
3. Льярена (E) – 65

Barum Czech Rally Zlín (залік ERC-2)
1. Ерді/Папп (H, Mitsubishi Lancer Evo X) 1:59.05,9

Залік ERC-2 (після шести етапів)
1. Ерді (H) – 155 (157)
2. Ременник (RUS) – 114
3. Алонсо (RA) – 72

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

29-08-2018 65873
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца