ERC-2018: ключовий момент?

Італійський етап чемпіонату Європи, звичайно, як слід потріпав нерви всім без винятку (причому не стільки подіями на трасі, скільки цілою серією збоїв у розкладі, коли запізнення відносно запланованого графіку доходили до години-півтори), але все ж помітно вплинув на турнірну ситуацію практично у всіх заліках… І дуже навіть можливо, що саме римське ралі може стати однією з тих ключових гонок, яка вплине на підсумки сезону – або, як мінімум, запустить процес остаточного визначення чемпіонів і призерів у всіх категоріях. Плюс треба тримати в пам’яті важливу обставину – з решти трьох етапів лише один відбудеться на асфальті (чеське Barum Czech Rally Zlín в серпні), сезон же закриють швидкі гравійні Rajd Polski і Rally Liepāja. Якщо «універсалам» на кшталт Олексія Лук’янюка і Бруно Магальяйнша (або просто непоганим фахівцям по гравію) це тільки на користь, то інші можуть або програти з тріском, або просто пропустити фінал сезону.

Перемога в Римі не тільки дозволила Лук’янюку повернути собі лідерство в загальному заліку ERC (120 очок проти 111 у Магальяйнша), але ще й додала йому козирів перед фінальною частиною сезону, коли почнуться великі «арифметичні гри». У загальний залік йдуть шість кращих гонок з восьми, а в таких умовах три перемоги Лукаса – це набагато більш серйозний аргумент, ніж єдиний успіх Бруно (особливо з урахуванням того, що у португальця немає помітних досягнень на Barum Czech Rally Zlín, де він двічі фінішував в кінці Топ-10). Зараз вже ніхто не сумнівається в тому, що два перших місця в ERC за підсумками сезону дістануться саме цій парі… А ось хто стане третім призером – це вже велике питання! Зараз в цій гонці за «бронзою» лідирує угорець Норберт Херціг, у якого є дві відмінні якості – він досить стабільний (тому і вийшов на третє місце в ERC) і універсальний пілот (цього року набирав очки як на асфальті, так і на гравії). Реальних суперників ж у нього небагато – Микола Грязін та Фабіан Крайм… Може, ще Гжегош Гжиб здивує на фініші.

На відміну від абсолюту, в «великому» молодіжному заліку (ERC Junior U28, для учасників на R5) все ще йде велика «карусель», де відразу три екіпажі мають більш-менш рівні шанси на титул, а ситуація може в будь-який момент змінитися самим несподіваним чином. Наприклад, зараз лідирує Фабіан Крайм (Skoda Auto Deutschland), але у нього вже набралося три результативних фініші – проти двох у Кріса Інгрема і Миколи Грязіна. І коли розпочнуться математичні комбінації за формулою «чотири кращих результати з шести», то нинішня перевага Крайма може виявитися ілюзорною – поки що шанси Інгрема і Грязіна на титул виглядають більш високими (особливо з урахуванням того, що два фінальних раундиу пройдуть на гравії, де Фабіан зазвичай відчуває себе не надто впевнено). Багато що повинно вирішитися саме через місяць в Чехії – чи зможе німець на асфальтовому Barum Czech Rally Zlín ще трохи збільшити відрив, чи віддасть ініціативу?

У «малому» молодіжному заліку (ERC Junior U27 для учасників на R2), а також в моноприводной категорії ERC-3 відбулася зміна лідера – в обох номінаціях на першу позицію вийшов латвієць Мартіньш Сескс з заводської команди ADAC Opel Rallye Junior Team. Як це не дивно, одним з його головних суперників досі залишається португалець Діогу Гагу, який налетів на серйозні санкції за фінт з двома заявками на дві різні гонки в один час… Як ми вже повідомляли раніше, судді спочатку вирішили зняти з нього 39 очок (що різко знизило шанси Діогу на титул), але за два дні переглянули своє рішення – з португальця зняли тільки 10 очок і призначили відкладену дискваліфікацію до кінця сезону. Простіше кажучи, якщо Гагу цього року раптом вирішить повторити цей ляп з подвійною заявкою, то його просто виключать з усіх заліків ERC. Тепер будемо спостерігати – чи знайдеться у колишнього лідера бюджет на решту етапів (в Чехії, Польщі та Латвії)?

Досить цікава ситуація склалася в «серійній» категорії ERC-2. На перший погляд, у угорця Тібора Ерді і росіянина Сергія Ременніка зараз приблизно рівні шанси на вищий титул – на їх рахунках вже 118 і 114 очок відповідно. Насправді, все не так й просто – бо, на відміну від минулих років, зараз в ERC-2 рахують тільки чотири кращі гонки з восьми (а не шість, як це було раніше). І ось тут-то миттєво з’ясовується, що насправді Тібор отримав колосальну перевагу – адже на його рахунку вже три перемоги (при тому, що у Сергія немає жодної)… Як показує швидкий і нескладний підрахунок, в Чехії може достроково вирішитися доля вищого титулу в «серійному» заліку – якщо Тібор Ерді на Barum Czech Rally Zlín не зіпсує собі гонку і зуміє здобути ще одну перемогу (тобто четверту за сезон), після цього його вже ніхто не зможе випередити…

Rally di Roma Capitale, абсолют
1. Лук’янюк/Арнаутов (RUS, Ford Fiesta R5) 1:48.03,5
2. Бассо/Лукка (I/CH, Skoda Fabia R5) +7,5
3. Гжиб/Врубель (PL, Skoda Fabia R5) +1.04,2
4. Крайм/Хрістіан (D, Skoda Fabia R5) +1.16,5
5. Магальяйнш Б./Магальяйнш Х. (P, Skoda Fabia R5) +1.41,2
6. Інгрем/Уітток (GB, Skoda Fabia R5) +2.32,2

Чемпіонат Європи (після п’яти етапів)
1. Лук’янюк (RUS) – 120
2. Магальяйнш (P) – 111
3. Херціг (H) – 62
4. Галатаріотіс (CY) – 50
5. Крайм (D) – 43

Rally di Roma Capitale (залік ERC Junior U28)
1. Крайм/Хрістіан (D, Skoda Fabia R5) 1:49.20,0
2. Інгрем/Уітток (GB, Skoda Fabia R5) +1.15,7
3. Олін/Сьйоберг (S, Skoda Fabia R5) +2.00,5

Залік ERC Junior U28 (після трьох етапів)
1. Крайм (D) – 83
2. Інгрем (GB) – 68
3. Грязін (RUS) – 54

Rally di Roma Capitale (залік ERC Junior U27 і ERC-3)
1. Сескс/Франціс (LV, Opel Adam R2) 1:58.06,9
2. Крістенссон/Аппельског (S, Opel Adam R2) +1.11,1
3. Льярена/Фернандес (E, Peugeot 208 R2) +1.18,9

Залік ERC Junior U27 (після трьох етапів)
1. Сескс (LV) – 94
2. Льярена (E) – 55
3. Крістенссон (S) – 49

Залік ERC-3 (після п’яти етапів)
1. Сескс (LV) – 89
2. Фалькон (E) – 59
3. Льярена (E) – 54

Rally di Roma Capitale (залік ERC-2)
1. Ерді/Папп (H, Mitsubishi Lancer Evo X) 1:59.05,9
2. Юхас Ч./Юхас Ж. (H, Mitsubishi Lancer Evo X) +6.46,7
3. Ременнік/Розін (RUS, Mitsubishi Lancer Evo X) +12.16,4

Залік ERC-2 (після п’яти етапів)
1. Ерді (H) – 118
2. Ременнік (RUS) – 114
3. Алонсо (RA) – 72

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC, autosport.pt, ACI Sport, Skoda, Opel Motorsport

26-07-2018 49501
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца