«Дакар»-2023, SSV/UTV: в очікуванні битви

Зараз перед «Дакаром» найскладніше оцінити ситуацію та співвідношення сил в обох категоріях легких багі SSV/UTV – тобто групах Т3 (Lightweight Proto) і Т4 («серійні» мотовсюдиходи). По-перше, в кожному заліку заявилися щонайменше по чотири десятки учасників – тобто загальна кількість екіпажів на техніці SSV/UTV наближається десь до дев’яти десятків! По-друге, останнім часом сталося чимало стрімких передстартових подій – зміна складів команд, зміна спонсорів, навіть радикальна зміна техніки, причому практично в останній момент. У підсумку, на офіційному сайті «Дакару» помітно відстають з оновленнями списків учасників у цих категоріях – наприклад, у переліку просто відсутні такі серйозні гравці, як Сет Куінтеро, Крістіна Гутьєррес, Мітчел Гатрі (хоча вони повним ходом готуються до виступу на «Дакарі»-2023). Одним з факторів подібного безладу стала невелика «революція» в одній топ-команді – Red Bull Off-Road Junior Team USA відмовився від подальшого використання прототипів ОТ3 (їх підготовкою спочатку займався Overdrive Racing, але недавно компанія просто продала весь проєкт SSV/UTV іншій бельгійській компанії, GRallyTeam Гіслена де Мевіуса). Після чого настав період гарячкового пошуку нових технічних партнерів для редбуллівської програми…

Таким чином, у вищій категорії SSV/UTV T3 поступово відбувається технічне «переформатування», коли всі ексклюзивні проєкти на кшталт Overdrive OT3 (дуже швидка, але катастрофічно ненадійна техніка, про що свідчить приклад Сета Куінтеро на «Дакарі»-2022, який виграв 12 етапів із 13, але через технічні проблеми фінішував лише 16-м) або PH Sport Zephyr остаточно відсунулися на задній план… Фактично, у попередньому списку учасників можна побачити лише три екіпажі на цих прототипах – два на ОТ3 (у приватній GRallyTeam) й один на Zephyr. Тепер головними постачальниками техніки групи Т3 стають два виробники – Can-Am (South Racing є головним технічним партнером з підготовки прототипів на базі Can-Am Maverick) і Yamaha (після закриття мотоциклетної програми в ралі-рейдах зосередилася на проєкті T3 та активно співпрацює з X-raid Team). Якраз недавно з’явилися повідомлення, що майже вся редбуллівська програма в SSV/UTV перейшла на співпрацю з South Racing – причому як на рівні Т3, так і Т4 (навіть були створені дві окремі команди, Red Bull Off-Road Junior Team USA і Red Bull Can-Am Factory Team). Попередній перелік фаворитів у Lightweight Proto – Франсіско Лопес (переможець «Дакару» в Т4 і Т3), Остін Джонс (після тріумфу в Т4 вирішив перейти рівнем вище), Сет Куінтеро, Крістіна Гутьєррес, Сантьяго Наварро… Увага наших уболівальників же буде прикута до нідерландсько-українського дуету Аньї ван Лон і Дмитра Цира на Can-Am Maverick XRS від South Racing.

У «серійній» категорії Т4 спостерігається тотальне домінування марки Can-Am – серед численних Maverick лише час від часу можна побачити поодинокі Polaris RZR Pro R. Тут претендентів на перемогу та подіум ще більше, ніж у вищій групі Т3 – литовець Рокас Бацюшка (чемпіон світу з ралі-рейдів, став фірмовим пілотом програми Red Bull), іспанці Герард Фаррес Гуелль і Пау Наварро (син Сантьяго Наварро, який цього року вже вразив своєю швидкістю), польське сімейне тріо Гочалів (Марек, його молодший брат Міхал та син Ерик), бразильці Родрігу Луппі де Олівейра та Кріштіану Батіста (володар Кубка світу з бах 2022 року в заліку Т4)… Плюс майже напевно знайдуться якісь нові «джокери», які зможуть стрімко вламатися до битви фаворитів. В цілому, після дослідження переліків учасників у групах Т3 і Т4 можна відзначити дві деталі. По-перше, на SSV/UTV часто пересідають досвідчені пілоти з інших категорій – наприклад, Ніколас Кавільяссо (вигравав «Дакар» на квадроциклі), Ігнасіо Касале (тричі виграв «Дакар» на квадроциклі, потім пробував себе за кермом SSV/UTV і вантажівки), Ксавьє де Сультре (мотоцикліст, колишній пілот Yamaha), Ендрю Шорт (екс-пілот Yamaha, зараз став штурманом Моллі Тейлор), Ясір Сейдан, Рікарду Порем (раніше виступали на техніці Т1), Ханс Вейс, Стефан Консані (прийшли з ралі)… По-друге, саме SSV/UTV стала ідеальним стартом для жінок-пілотів, які прагнуть розвивати свою кар’єру в ралі-рейдах – про що й свідчать приклади Крістіни Гутьєррес, Данії Акіль, Машаель Аль-Обайдан, Камелії Ліпароті, Аннетт Фішер, Моллі Тейлор, Аньї ван Лон…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Red Bull Content Pool, Facebook (Ignacio Casale), Marian Chytka (MCH Photo)

27-12-2022 16084
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца