«Дакар»-2023, день 0-8: вантажівки

Відсутність беззаперечного фаворита, який зазвичай має повну технічну, фінансову й організаційну перевагу над усіма своїми конкурентами, помітно пожвавила боротьбу в категорії вантажівок. На перемогу чи фініш на подіумі почали претендувати відносно невеликі приватні команди, які зазвичай здатні виставити максимум два повноцінних бойових екіпажі… Плюс спостерігається стрімкий розвиток різноманітних клієнтських програм, особливо у виконанні відомої нідерландської компанії Team de Rooy – вона в останні роки почала не тільки готувати бойові Iveco PowerStar для своєї команди, а ще й постачати їх іншим командам. Причому для клієнтів запропоновані різні варіанти – наприклад, повний пакет (тобто отримати готовий прототип Iveco та повне технічне обслуговування), продаж готових вантажівок іншій команді та постачання запчастин (команда-клієнт вже сама займається підготовкою й обслуговуванням своєї техніки) або створення базової конструкції на замовлення (клієнт отримує від Team de Rooy шасі, основні агрегати, але на його основі будує прототип з використанням власних технічних і конструктивних рішень). Нема нічого дивного, що на цьому «Дакарі» можна побачити цілу дюжину прототипів, які мають у своїй основі платформу капотного Iveco PowerStar…

Більше оперативних новин з “Дакару” – на Telegram-каналі «Ukraine on Dakar 2023»

Попри численні побоювання, тотального домінування Team de Rooy (яка виставила відразу чотири екіпажі, розподілені по двох окремих спонсорських командах Boss Machinery Team de Rooy Iveco й Eurol Team de Rooy Iveco) не сталося – конкуренти категорично не погодилися з таким співвідношенням сил. Протягом дев’яти днів на трасах «Дакару» буяла справжня чесько-нідерландська битва (за підсумками якої у Топ-10 опинилися чотири чехи та п’ять нідерландців), в якій поки що нікому не вдається здобути беззаперечної переваги… Хоча трохи більше успіхів поки мають представники Чехії – екіпажі Алеша Лопрайса (Praga V4S DKR) та Мартіна Маціка (Iveco PowerStar) виграли шість етапів зі дев’яти, а в загальному заліку посідають першу і четверту позиції відповідно. Нідерланди ж тим часом записали на свій рахунок три виграних етапи (по одному в Герта Хузінка, Януса ван Кастерена та Мітчела ван ден Брінка) і «проштовхнули» до трійці лідерів два екіпажі (ветерана Мартіна ван ден Брінка плюс Януса ван Кастерена). Чотири претенденти на перемогу від трьох різних команд (формально навіть від чотирьох), інтервал 38 хвилин, попереду ще шість етапів у пустелі – коли востаннє таку інтригу спостерігали на «Дакарах» у вантажному заліку? Чекаємо на продовження інтриги.

Представники інших команд хоч і не змогли втрутитися в битву за подіум, але все ж мали кілька цікавих результатів. Час від часу дивували екіпажі Riwald Dakar Team, хоч вони й на самому старті провалилися з купою технічних проблем і багатогодинних штрафів – Герт Хузінк на Renault C460 Hybrid навіть виграв третій етап, Паскал де Бар на «звичайному» Renault C460 вже шість разів поспіль фінішував у Топ-10 (між іншим, здобув по одному четвертому та п’ятому місцю на етапах). Час від часу «вистрілював» литовець Вайдотас Пашкявічюс з команди Fesh Fesh Team, який за кермом Tatra Jamal на чотирьох етапах пробивався до Топ-10. Мінімум двічі нагадав про себе Терухіто Сугавара – японець на Hino 600-Hybrid під кінець тижня досить стабільно фінішував у Топ-10, піднявся вже до чотирнадцятого місця в загальному заліку. Тепер від десятої позиції Сугавару-молодшого відокремлюють 39 хвилин – часом в дюнах таке модна відіграти за один день… Досить цікаво було спостерігати також за відносно скромною бельгійською командою Gregoor Racing Team, яка зараз працює над власним проєктом прототипу на базі безкапотного Iveco T-Way – екіпаж Ігора Боувенса (раніше виступав на Africa ECO Race) на одному з етапів був п’ятим, зараз він десятий в загальному заліку.

Вантажівки, після восьми днів
1. Лопрайс/Покора/Валтр-мол. (CZ, Praga V4S DKR) 36:30.58
2. Ван ден Брінк Мар./Кофман/Моув (NL, Iveco PowerStar) +16.17
3. Ван Кастерен/Родевальд/Снейдерс (NL/PL/NL, Iveco PowerStar) +38.03
4. Мацік/Томашек/Шванда (CZ, Iveco PowerStar) +38.50
5. Ван ден Брінк Міт./Ван де Пол/Торральярдона (NL/NL/E, Iveco PowerStar) +1:51.51
6. Валтр-ст./Кіліан/Шікола (CZ, Tatra Phoenix Buggyra) +2:40.02

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото iracingnews.cz, Team de Rooy, Riwald Dakar Team

09-01-2023 4603
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца