«Дакар»-2023, автомобілі: «вільні мисливці»

Як правило, перед черговим «Дакаром» не надто складно скласти перелік основних претендентів на перемогу чи подіум в автомобільному заліку – це в середньому по два основних екіпажі від кожної топ-команди рівня Toyota Gazoo Racing, BRX, Audi плюс один-два потужних «джокери» від Overdrive Racing (Язід Аль-Раджі) або X-raid Team (Якуб Пшигоньскі). А от перелік потенційних «мисливців» на місця у Топ-10 – зазвичай це не найпростіше завдання… У попередньому огляді вже згадувалися кілька пілотів, які або стали клієнтами топ-команд, або отримали певну підтримку – француз Герлен Шішері, литовець Вайдотас Жала (отримали Prodrive Hunter T1, стали фактично другим складом BRX), литовець Бенедіктас Ванагас (екс-заводська Toyota GR DKR Hilux), аргентинець Себастьян Альперн (новітній Mini JCW Plus). Однак у попередньому переліку заявлених учасників можна побачити чимало інших цікавих екіпажів – дехто має досить реальний шанс дотягнутися до Топ-10, дехто представляє якісь цікаві проєкти чи команди та здатні на якийсь час потрапити до поля зору вболівальників. І не забуваймо, що в грі залишаються задньопривідні багі, на яких трохи поспішили поставити хрест – особливо враховуючи той факт, що зараз FIA вирішила трохи обмежити потужність прототипів Т1+.

У порівнянні з попередніми роками дещо змінилося – свого часу чимало приватних команд обирали техніку X-raid (головним чином, Mini All4Racing і Mini JCW Rally) і конкурували з представниками Overdrive Racing. Але зараз X-raid Team повністю зосередився на підготовці Mini JCW Plus, через що майже повністю скоротив свою клієнтську програму – на додачу до двох нових прототипів категорії Т1+ виставив лише два «приватних» Mini JCW Buggy, для Халіда Аль-Кассімі та Дениса Кротова (росіянина, який «замаскувався» під прапором Киргизстану). Правда, з цими багі ситуація не надто однозначна – на початку грудня обидва автомобілі були серйозно пошкоджені в аваріях під час Dubai International Baja, фінального етапу Кубка світу з бах. Складно сказати, наскільки успішно вдалося відновити обидва Mini JCW Buggy протягом трьох тижнів – чи не вилізуть якісь наслідки цього поспіху вже під час «Дакару»? Загалом, кількість екіпажів на різноманітних багі 2WD не надто скоротилася – у найближчі тижні на цій техніці можемо побачити нідерландця Тіма Коронеля (Century CR6), китайця Хань Вея (SMG HW2021), французів Крістіана Лавьєя, Пьєра Ляшома, Жерома Пеліше, Сімона Вітса та Паскаля Томасса, литовця Гінтаса Петруса (всі стартують на MD Rally Sport Optimus різних поколінь).

Однак у всьому цьому розмаїтті задньопривідних багі чимало уваги привернули дві команди. По-перше, трохи здивувала південноафриканська команда Century Racing Factory Team, які виставила два швидких екіпажі – француза Матьє Серрадорі (двічі завершив «Дакар» у Топ-10) і південноафриканця Брайана Барагваната. Але найбільше зацікавила поява нової техніки – на зміну добре відомим Century CR6 зі класичними атмосферними семилитровими двигунами Chevrolet LS7 V8 прийшли Century CR6-T, обладнані турбодвигунами Audi DECA V6 робочим об’ємом 2,9 л. Чи вдасться таким турбо-багі досягти рівня своїх атмосферних попередників, на яких Серрадорі вже вдалося здобути восьму (2020) та сьому (2022) позиції в підсумковому заліку «Дакара»? По-друге, з’явилася нова команда з Іспанії – Astara Team, прем’єр-пілотом якої стала відома іспанка Лайя Санс. Компанію їй склали Карлос Чека (свого часу одна зі зірок шосейно-кільцевих мотоперегонів, чемпіон світу в супербайку), Оскар Фуертес (чотири старти на «Дакарах») і Серхіо Вальєхо (раніше зірка іспанських ралі). Всі ці екіпажі виступлять на багі Astara 01 Concept, які обладнані з традиційними двигунами Chevrolet LS7 V8 – однак адаптованими під e-fuel (синтетичне пальне, головним чином бутиловий спирт). До речі, ці Astara 01 Concept насправді є модернізацією вже добре відомих південноафриканських Century CR6.

У повнопривідній категорії ніби нема такого різноманіття екіпажів та техніки – чимало клієнтів на звичних Toyota Hilux Overdrive… Але все одно є на кого подивитися. По-перше, побачимо відразу два чеських екіпажі на пікапах Ford – Мартіна Прокопа на Ford Raptor RS Cross Country T1+ (на його рахунку вже три фініші у Топ-10 на «Дакарах») і Мірослава Заплетала на Ford F150 Evo (три тижні тому став віце-чемпіоном у Кубку світу з бах). По-друге, здивувала команда Rebellion Racing, яка відмовилася від спроб створити власний проєкт ралі-рейдового Rebellion DXX Buggy з 5-літровим атмосферним двигуном Ford V8. Тепер швейцарська стайня просто придбала відразу два сучасних прототипи Toyota Hilux T1+, на яких стартують Ромен Дюма й Александр Пескі. Може, у Дюма зараз нарешті з’явиться реальний шанс поборотися за місце у Топ-10? По-третє, знову нагадала про себе китайська команда BAIC ORV, яка виставила два екіпажі на BAIC BJ40 – як відомо, у підготовці цих автомобілів бере участь Overdrive Racing. Але чи вдасться китайським пілотам (Го Юй Чжан і Цзі Юнь Лян) цього року досягти якихось помітних успіхів? Хоча Го Юй Чжан на «Дакарі»-2021 фінішував на високому 14-му місці, а зараз виступатиме з досвідченим французьким штурманом Жан-П’єром Гарсеном (понад два десятки стартів на «Дакарах»). По-четверте, ще цікаво буде поспостерігати за естонським дебютантом Урво Мяннамою, до якого від Бенедіктаса Ванагаса перейшла Toyota Hilux Overdrive T1+.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Vaidotas Žala – Teltonika Racing, X-raid, Astara, auto-mania.cz

26-12-2022 19586
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца