«Дакар»-2022, SSV/UTV: два різних фінали

Цього року події в обох окремих заліках для мотовсюдиходів SSV/UTV (тобто прототипи Т3 та стандартні Т4) розвивалися за різними сценаріями. У категорії Light Proto T3 майже повністю повторився торішній перебіг подій – екіпажі Red Bull Off-Road Team USA продемонстрували повну перевагу за швидкістю, але надійність їх Overdrive OT3, як і раніше, кульгає, часом навіть на обидві ноги. Стрімкий американець Сет Квінтеро цього року виграв 12 спецділянок зі 13 (що стало новим абсолютним рекордом за кількістю виграних допів протягом одного «Дакару»), однак провал на другому етапі не дозволив йому піднятися вище шістнадцятого місця. У підсумку цікава картина – Сет за два «Дакари» (у 2021 та 2022 роках) примудрився виграти 18 допів зі 26, але при цьому його найвищим досягненням стало лише четверте місце за підсумками торішнього марафону… Перемогу же святкував досвідчений та акуратний чилієць Франсіско Лопес, який зібрав дійсно гідну колекцію успіхів на «Дакарах» – два третіх місця у заліку мотоциклів (2010, 2013), дві перемоги (2019, 2021) та третє місце у заліку SSV/UTV (2020), до яких зараз додав тріумф у зовсім новій для себе категорії Light Proto T3! На другий ступінь подіуму піднявся стабільний і досить швидкий швед Себастьян Ерікссон – цей успіх дебютанта «Дакара» дозволив команді EKS – South Racing вже з першої спроби завоювати ефектний переможний дубль!

Натомість у серійній категорії SSV/UTV Т4 уболівальники раптом отримали трилер, який навіть перевершив карколомну «карусель» у мотоциклістів – трійка призерів остаточно визначилася лише на фініші фінальної спецділянки! По-перше, на передостанньому етапі раптом сталася зміна лідера – американець Остін Джонс через технічні проблеми втратив майже чверть години та пропустив уперед іспанця Герарда Фарреса. Все вирішилося на самому фініші марафону, коли Джонс кинувся в атаку, зате вже у Фарреса виникли неполадки з електрикою – американець в останній момент все ж переміг з відривом всього лише 2.37 (розрив між першим і другим місцем навіть менший, ніж у мотоциклістів)! По-друге, у боротьбі за третю позицію теж усе раптово встало догори дригом на фінальному етапі – 22-річний литовець Рокас Бацюшка здобув уже другу перемогу на спецділянці (перша він виграв двома днями раніше) та пробився на подіум, лише на 63 секунди випередивши поляка Марека Гочала! Можна лише поспівчувати представникам Польщі (Марек Гочал, Міхал Гочал, Арон Домжала), які разом виграли дев’ять спецділянок з тринадцяти, але при цьому ніхто з них не дотягнувся до подіуму… Особливо прикро повинно бути Мареку Гочалу – адже він не лише виграв шість допів (більше, ніж хто інший у цій категорії), але й навіть зі штрафом 32 хвилини до останнього тримався у трійці лідерів.

В обох заліках вистачало різноманітних пригод та драматичних подій, але все одно варто виділити один факт – у категорії Light Proto T3 три жінки-пілоти успішно фінішували у Топ-10. Іспанці Крістіні Гутьєррес завдяки своїй стабільності вдалося на не надто надійному Overdrive OT3 піднятися на третій ступінь подіуму. Дійсно приголомшливим виглядає успіх італійки Камелії Ліпароті, яка посіла шосте місце – цей результат її цілком можна прирівняти як мінімум до підсумкового подіуму або навіть до перемоги. Адже у неї ще в перший день «Дакара» згоріла технічка, залишивши Камелію з порожніми руками (згоріли навіть особисті документи). Але Ліпароті вирішила продовжувати виступ, з мінімальними технічними ресурсами подолала всю дистанцію та фінішувала шостою! Відзначимо ще успіх Данії Акіль із Саудівської Аравії, яка після провалу на сьомому етапі (падіння з шостого на п’ятнадцяте місце) зуміла за п’ять днів повернутися у Топ-10 та дотяглася до восьмої позиції. А українських уболівальників потішив екіпаж Євгена Ковалевича та Дмитра Цира – пілот-дебютант із досвідченим штурманом на одній зі спецділянок показали восьмий час, а за підсумками марафону посіли тринадцяту позицію (між досвідченим поляком Ароном Домжалою й австралійкою Моллі Тейлор).

Light Proto T3
1. Лопес/Латраш (RCH, Can-Am XRS) 45:50.51
2. Ерікссон/Розегар (S/NL, Can-Am Maverick X3) +51.28
3. Гутьєррес/Казале (E/F, Overdrive OT3) +4:34.43
4. Наварро/Сола (E, Can-Am Maverick X3) +5:11.35
5. Лебедєв/Шубін (RUS, Can-Am Maverick X3) +5:52.14
6. Ліпароті/Бланко (I/E, Yamaha XYZ 1000R) +8:26.11

SSV/UTV T4
1. Джонс/Гугелмін (USA/BR, BRP Can-Am Maverick XRS) 47:22.50
2. Фаррес/Ортега (E, BRP Can-Am Maverick XRS) +2.37
3. Бацюшка/Мена (LT/E, BRP Can-Am Maverick XRS) +15.18
4. Гочал Мар./Ласкавєц (PL, BRP Can-Am Maverick XRS) +16.21
5. Гочал Міх./Господарчик (PL, BRP Can-Am Maverick XRS) +28.28
6. Луппі/Жушту (BR, BRP Can-Am Maverick XRS) +55.44

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото A.S.O., Red Bull Content Pool

Новини та коментарі з “Дакару”-2022 на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

15-01-2022 45658
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца