«Дакар»-2022, день 0-6: вантажівки

Особливих ілюзій щодо подій у вантажному заліку не було – залишалося лише підраховувати, скільки разів представники заводської команди KAMAZ-master заберуть усі місця у Топ-3 на спецділянках… Зараз, на «екваторі» «Дакара» вже можна підбити перші попередні підсумки – «Синя армада» на семи допах (враховуючи також пролог) чотири рази взяла чотири перших місця плюс зробила один хет-трик і два дублі. Можна згадати хіба лише один епізод, який трохи ускладнив життя камазівцям – коли екіпаж Андрія Каргінова на четвертому етапі спочатку зіткнувся з примхами коробки передач, а пізніше застряг у грязьовій пастці та втратив понад годину. Це епізод скинув його з третього на сьоме місце, але малоймовірно, що Каргінов затримається в середині Топ-10 – після цього він виграв два етапи, відіграв одну позицію і тепер готується до прориву як мінімум на четверте місце, від якого його відокремлюють трохи більше ніж півгодини.

Вже зараз можна констатувати, що з представників решти команд лише два, максимум три можуть спробувати поборотися за подіум – насамперед це нідерландець Яанус ван Кастерен на Iveco PowerStar (йому вдалося двічі фінішувати на етапах третім і «розбавити» нескінченну серію успіхів KAMAZ-master) і чех Алеш Лопрайс на Praga V4S DKR. Теоретично, міг би спробувати долучитися ще один представник Нідерландів – ветеран Мартін ван ден Брінк на Iveco PowerStar… Але вже зараз його від подіуму відокремлюють півтори години – занадто велика фора у битві з камазівцями на такому рівні. Чи не найбільшим розчаруванням цього «Дакару» став відвертий провал чеха Мартіна Маціка (Iveco PowerStar), який жодного разу не зміг піднятися на спецділянках вище сьомого місця, а зараз посідає лише одинадцяту позицію в загальному заліку… М’яко кажучи, це зовсім не той результат, якого чекали від чеського екіпажу, який лише рік тому успішно фінішував четвертим на марафоні плюс на додачу записав на свій рахунок три найкращих часи на спецділянках.

В історичному заліку Dakar Classic цілком вистачало своїх власних пригод – другий етап довелося скасувати через сильні дощі, які змусили організаторів перенести бівуак в інше місце, а п’ятий був помітно скорочений через критичну нестачу медичних гелікоптерів. Чимало випробувань випало на долю українського екіпажу Сергія Малика, Любомира Шумакова та Сергія Мартовенка, які виступають у Dakar Classic на вантажівці Renault Kerax 1999 року виробництва – навігаційні пастки, технічні проблеми (двигун періодично працював на п’яти циліндрах з шести, вередували коробка передач та система контролю тиску в шинах), а на шостому етапі вантажівка застрягла у пісках, довелося досить довго її відкопувати. Зараз український екіпаж посідає 98-е місце серед усіх учасників Dakar Classic (зі 138), а також 11-у позицію в заліку вантажівок Dakar Classic.

Вантажівки, після шести днів
1. Сотніков/Ахмадєєв/Ахметзянов (RUS, KAMAZ 43509) 22:25.45
2. Ніколаєв/Яковлєв/Рибаков (RUS, KAMAZ 43509) +10.29
3. Шібалов/Нікітін/Татарінов (RUS, KAMAZ 43509) +38.17
4. Ван Кастерен/Снейдерс/Родевальд (NL/NL/PL, Iveco PowerStar) +1:04.54
5. Лопрайс/Покора/Валтр (CZ, Praga V4S DKR) +1:06.20
6. Каргінов/Мокєєв/Малков (RUS, KAMAZ 43509) +1:38.03

© Павел Скобленко/Rally.UA
© Фото KAMAZ-master, ANP, KMAMK

Новини та коментарі з “Дакару”-2022 на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

08-01-2022 18664
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца