«Дакар»-2022, день 0-6: SSV/UTV

Після того, як у FIA вирішили якнайдалі розвести за рівнем підготовки дві категорії легких багі SSV/UTV, тобто групи Т3 (прототипи) і Т4 (серійні мотовсюдиходи), інтриги на нинішньому «Дакарі» побільшало. Як мінімум, усім цікаво було дізнатися, який підхід до справи цього року візьме гору – створення швидких (але далеко не завжди надійних) Light Proto T3 чи ставка на стабільніші та надійніші SSV/UTV серійної групи T4? Адже рік тому підсумки протистояння Т3 і Т4 вийшли досить кумедними – майже на всіх спецділянках прототипи були помітно швидшими, але за підсумками всього «Дакара»-2021 переможець заліку Т4 (чилієць Франсіско Лопес) майже на шість годин випередив тріумфатора потужнішої категорії Т3, чеха Йозефа Махачека! Зараз частина прототипів Т3 не тільки демонструє пристойну швидкість, а вже й підтягнула свою надійність… Щоправда, якщо звести Т3 і Т4 до якогось об’єднаного заліку для легких багі, то отримаємо досить цікаву картину – якщо дві перші позиції в екіпажів на потужніших і швидших Light Proto T3, то на місцях з третього по восьме тримаються шість «серійних» SSV/UTV T4 поспіль! А що матимемо на фініші?

Події в рамках категорії Light Proto T3 наочно демонструють, що простої переваги у швидкості все одно не вистачає для підсумкового успіху – як це було рік тому, коли екіпажі на заряджених Overdrive OT3 і PH Sport Zéphyr виграли всі без винятку спецділянки, але при цьому жоден з них не дотягнувся до подіуму… Зараз історія готова повторитися, причому знову у виконанні пілотів потужної команди Red Bull Off-Road Team USA на модернізованих прототипах Overdrive OT3 – цього тижня вони виграли пролог (Сет Куінтеро) та всі шість спецділянок (п’ять кращих часів у Куінтеро плюс один у Гійома де Мевіуса). Але варто було кожному з цієї пари фаворитів «спіймати» серйозні проблеми – і обидва миттєво провалилися кудись глибоко-глибоко у четвертий десяток у загальному заліку. Тепер на перших позиціях спокійно тримаються представники EKS – South Racing на не найшвидших, але акуратно підготованих Can-Am Maverick – чилієць-ветеран Франсіско Лопес на всіх етапах фінішував у Топ-3 і лідирує, швед Себастьян Ерікссон, дебютант «Дакара», впевнено йде другим. А останньою надією Red Bull Off-Road Team USA все ще залишається іспанка Крістіна Гутьєррес, яка воює за третю позицію – але їй також не вдалося уникнути технічних проблем із новим Overdrive OT3…

У «серійній» групі Т4 теж спостерігається фестиваль під назвою «Швидкість проти стабільності», де перевага у швидкості далеко не завжди гарантує підсумковий успіх. Тут старанно «побешкетували» поляки Міхал Гочал, Марек Гочал та Арон Домжала, які виграли шість спецділянок із семи (включаючи пролог), однак у загальному заліку у них поки що лише третє (Міхал Гочал), шосте (Марек Гочал) та двадцять шосте (Арон Домжала) місця… Здавалося б, за такого перебігу подій на лідерську позицію давно мав стрімко злетіти американець Остін Джонс, який завжди відзначався стабільністю. Але всі карти раптом сплутав бразилець Родрігу Луппі де Олівейра, який вперше стартував на «Дакарі» – перемога на спецділянці та п’ять фінішів у Топ-3 дозволили йому плавно піднятися на перше місце! Варто відзначити, що зараз у загальному заліку категорії Т4 із десяти найшвидших екіпажів чотири є дебютантами. Продовжує виступ український екіпаж Євгена Ковалевича та Дмитра Цира – на четвертому етапі вони фінішували десятими, зараз дует пілота-дебютанта та штурмана-ветерана поки що посідає двадцять другу позицію у загальному заліку.

Light Proto T3, після шести днів
1. Лопес/Латраш (RCH, Can-Am XRS) 24:19.17
2. Ерікссон/Розегар (S/NL, Can-Am Maverick X3) +23.09
3. Гутьєррес/Казале (E/F, Overdrive OT3) +2:20.16
4. Альварес Ф./Пансері (E/F, Can-Am Maverick X3) +2:30.22
5. Піншедез/Геделла (F, Can-Am T3RR) +2:30.24
6. Акіль/Лафуенте (SA/ROU, Can-Am Maverick X3) +4:15.25

SSV/UTV T4, після шести днів
1. Луппі/Жушту (BR, BRP Can-Am Maverick XRS) 25:04.01
2. Джонс/Гугелмін (USA/BR, BRP Can-Am Maverick XRS) +6.56
3. Гочал Міх./Господарчик (PL, BRP Can-Am Maverick XRS) +28.06
4. Фаррес/Ортега (E, BRP Can-Am Maverick XRS) +29.08
5. Бацюшка/Мена (LT/E, BRP Can-Am Maverick XRS) +46.21
6. Гочал Мар./Ласкавєц (PL, BRP Can-Am Maverick XRS) +1:01.05

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Red Bull Content Pool, Florent Gooden / DPPI, somosdakar.com

Новини та коментарі з “Дакару”-2022 на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

08-01-2022 28835
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца