«Дакар»-2021: старт!

Після декількох тижнів повної невизначеності, цілої низки новин про термінові перестановки в екіпажах та вимушені відмови від участі в змаганні нарешті настало 2 січня 2021 року – в цей день остаточно стало ясно, що «Дакар»-2021 все ж стартував! На додачу, остаточно з’ясувалося, скільки учасників зможуть виступити на марафоні цього року – всього набралося 101 мотоцикліст, 16 квадроциклістів, 64 екіпажі на автомобілях, 17 у категорії Light proto, 44 на SSV/UTV і 44 на вантажівках. На жаль, не обійшлося без чергових втрат в останній момент – наприклад, за добу до старту стало відомо, що один з найсильніших приватних пілотів у заліку мотоциклів, словак Іван Якеш (його найвищим досягненням було четверте місце на «Дакарі» у 2013 році), все ж заразився коронавірусом і не зможе стартувати. Сьогодні на всіх учасників чекав пролог у Джидді, який налічував 11 км. І результати вийшли дуже різноманітними – хтось відразу атакував, хтось вирішив поберегти свої сили та техніку перед великими етапами марафону, когось навіть підстерегли несподівані проблеми…

У заліку мотоциклістів пілоти Honda негайно взялися доводити, що їх торішній тріумф на «Дакарі» не був результатом простого везіння – Ріккі Брабек (переможець «Дакара»-2020) і Хоан Барреда Борт здобули два перших місця. Зуміли здивувати два новобранці Yamaha, які стали кращими у своїй команді – Росс Бренч з Ботсвани показав четвертий час, американець Ендрю Шорт (екс-пілот Husqvarna) став шостим… Щось схоже спостерігалося також у KTM – з тріо грандів цієї марки тільки австралієць Тобі Прайс фінішував у Топ-10, а британець Сем Сандерленд й австрієць Маттіас Валькнер опинилися десь у другому-третьому десятку. Зате відмінно стартував новачок КТМ і дебютант «Дакару» Деніел Сандерс – австралієць став третім на пролозі! Також цікаво було побачити в Топ-10 двох представників Hero – німця Себастьяна Бюлера і португальця Жуакіна Родрігеша. У заліку квадроциклів сюрпризів було помітно менше – майже всі основні претенденти на подіум позначили свою готовність боротися за вищі місця, найшвидшим же став француз Александр Жіру.

Найбільше порадували вболівальників події в заліку автомобілів, де заводські команди Toyota Gazoo Racing і X-raid зразу зустріли серйозний опір з боку «приватників». Найбільший сюрприз стався в боротьбі за перше місце – найкращий час майже відразу показав Нассер Аль-Аттія (Toyota Hilux), після чого ніхто з визнаних фаворитів не зміг перевершити цей результат (Карлос Сайнс зловив прокол, Стефан Петерансель, Хоан Нані Рома, Гініель де Вільєрс фінішували за межами Топ-10)… Але десь через сорок хвилин на всіх чекав сюрприз – південноафриканець Брайан Барагванат на багі Century CR6 показав однаковий з Аль-Аттією час і поділив з ним першу позицію! На третє місце прорвався господар траси Язід Аль-Раджі з Overdrive Racing. Цікаво, що в Топ-10 опинилися відразу три приватних екіпажі на задньопривідних багі – компанію Барагванату склали також француз Матьє Серрадорі (Century CR6) та Халід Аль-Кассімі з ОАЕ (Peugeot 3008 DKR). Сьомим приїхав південноафриканець Хенк Латеган на Toyota Hilux – дебютант «Дакару» та Toyota Gazoo Racing.

У заліках легких багі Т3 і Т4 не обійшлося без плутанини – в протоколах періодично плутаються екіпажі на Light proto і SSV/UTV. Поки що відомо, що найшвидшим у Light proto став новачок «Дакару» Кріс Мік на PH Zephyr – ольстерець ще не забув навичок класичного раліста, тому на пролозі довжиною 11 км він почувався насправді дуже впевнено. У заліку SSV/UTV краще за всіх «відстрілявся» американець Остін Джонс, який випередив бразильця Рейналду Варелу та поляка Арона Домжалу – помітно, що назабаром в цій категорії буде дійсно «спекотно». Вантажний залік теж зумів здивувати – екіпажі Сергія Вязовіча й Олексія Вишневського принесли переможний дубль команді MAZ-SPORTauto! Третій час належав чеху Мартіну Маціку на Iveco Powerstar. Камазівці ж проїхали пролог дуже акуратно – з усієї четвірки «синіх» у Топ-10 фінішував тільки Антон Шібалов (четверте місце)… Нагадали про себе нідерландські екіпажі – Маурік ван ден Хьовел на Scania LoneStar став п’ятим, Герт Хузінк на гібридному прототипі Renault C460 Hybrid показав сьомий час.

Мотоцикли, пролог (Джидда, СД 11 км)
1. Брабек (USA, Honda CRF 450 Rally) 6.01
2. Барреда (E, Honda CRF 450 Rally) +0.06
3. Сандерс (AUS, KTM 450 Rally) +0.13

Квадроцикли, пролог (Джидда, СД 11 км)
1. Жіру (F, Yamaha Raptor 700) 7.35
2. Андухар (RA, Yamaha Raptor 700) +0.01
3. Вісьнєвскі (PL, Can-Am Renegade 850) +0.04

Автомобілі, пролог (Джидда, СД 11 км)
1-2. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) 5.48
1-2. Барагванат/Перрі (ZA, Century CR6) 5.48
3. Аль-Раджі/Фон Зітцевітц (SA/D, Toyota Hilux Overdrive) +0.08
4. Пшигоньскі/Готтшальк (PL/D, Toyota Hilux Overdrive) +0.12
5. Тен Брінке/Колсул (NL/B, Toyota Hilux Overdrive) +0.14

Light proto, пролог (Джидда, СД 11 км)
1. Мік/Розегар (GB/NL, PH Zephyr) 6.40
2. Куїнтеро/Ценц (USA/D, Overdrive OT3) +0.02
3. Гатрі/Флоене (USA/N, Overdrive OT3) +0.08

SSV/UTV, пролог (Джидда, СД 11 км)
1. Джонс/Гугелмін (USA/BR, Can-Am Maverick X3) 6.43
2. Варела/Жушту (BR, Can-Am Maverick X3) +0.04
3. Домжала/Мартон (PL, Can-Am Maverick X3) +0.06

Вантажівки, пролог (Джидда, СД 11 км)
1. Вязовіч/Гаранін/Запорощенко (BY, MAZ 6440RR) 6.38
2. Вішневський/Новіков/Сачук (BY, MAZ 6440RR) +0.01
3. Мацік/Томашек/Шванда (CZ, Iveco Powerstar) +0.03

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Twitter (Trending+News, Dakar Rally), Toyota, @mmphotocz

02-01-2021 21228
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца