«Дакар»-2021, авто. День 6: гра для двох?

Все ж нечасто буває, щоб відразу стільки топ-пілотів висловлювали невдоволення станом справ на «Дакарі», причому з найрізноманітніших причин. Лідеру автомобільного заліку Стефану Петеранселю не сподобалася траса четвертого дня (337 км бойової дистанції) – за його словами, вона виявилася занадто швидкісною та небезпечною… Цифри говорять за себе – переможець цієї спецділянки Нассер Аль-Аттія за кермом Toyota Hilux промчав по ній зі середньою швидкістю 130 км/год! Це при тому, що цього року на «Дакарі» впровадили обмеження максимальної швидкості – наприклад, для автомобілів межа встановлена на позначці 180 км/год, а для SSV/UTV 130 км/год. Інший прем’єр-пілот X-raid Team, Карлос Сайнс, обурювався з іншого приводу – на його думку, організатори «Дакара» перемудрили з навігацією. Роздратування «Матадора» можна зрозуміти, бо він протягом тижня двічі збився зі шляху і втратив на цьому майже годину… Та й події на пйятому етапі, коли десятки учасників годинами кружляли в пустелі в пошуках вірного шляху і добиралися до фінішу вже пізно ввечері або навіть вночі, начебто підтверджують обгрунтованість претензій триразового переможця «Дакау».

У якийсь момент не витримав навіть Себастьян Льоб, який зазвичай нечасто дозволяє собі різку критику – ельзасець отримав п’ять хвилин штрафу за перевищення швидкості (за його словами, GPS не повідомив про входження в зону обмеження). Попри те, що факт збою в роботі GPS був підтверджений у постачальника обладнання, судді залишили штраф в силі й негайно потрапили під вогонь критики Льоба… Своєю чергою, стюарди нагадали йому, що зона обмеження вказана не тільки в пам’яті навігатора, але і в дорожній книзі – і делікатно натякнули, що треба не тільки покладатися на звуковий сигнал, а ще й слухати штурмана. На жаль, експеримент з прототипом BRX Prodrive Hunter, попри певні успіхи (в якийсь момент ельзасець вийшов на шосте місце в загальному заліку), приніс команді та Себастьяну чимало прикрощів – на п’ятому етапі лідер BRX втратив майже годину й відкотився на десяте місце в загальному заліку, а на шостому взагалі зруйнував підвіску і змушений чекати на техничку (або завершити ремонт в поле, або фінішувати на буксирі)…Зараз у грі поки залишається Хоан Нані Рома – іспанець якось непомітно вийшов уже на п’яту позицію.

За підсумками першої половини «Дакару» найменше проблем нахапали Стефан Петерансель і Нассер Аль-Аттія, які продовжують битву за лідерство та постійно тримаються на відстані 5-6 хвилин один від одного. Отже, протистояння двох різних концепцій триває – турбодизельний задньопривідний Mini JCW Buggy проти повнопривідної Toyota Hilux з атмосферним бензиновим двигуном. Навіть незвично бачити, що Карлос Сайнс (третє місце) відстає від лідерів вже на 35-40 хвилин – цікаво, «Матадор» вдасться переломити хід боротьби та включитися в битву за перемогу? Кілька тойотівців (враховуючи також представників Overdrive Racing) втягуються в Топ-10 – Нассер Аль-Аттія досі претендує на перемогу в марафоні, Якуб Пшигоньскі перебрався на четверте місце, Гініель де Вільєрс виграв п’ятий етап і нарешті пробився до Топ-10. Але втрат теж вистачає – провалився Язід Аль-Раджі (п’ять годин відставання), перекинувся Бернхард тен Брінке. Найбільш прикрим був схід Хенка Латегана, 26-річного дебютанта «Дакару» – південноафриканець з Toyota Gazoo Racing перед тим двічі поспіль фінішував в Топ-3, вийшов на четверте місце, але потрапив в аварію і зламав ключицю…

Не бракувало й інших, найрізноманітніших подій. Збентежив стрімкий провал команди SRT Racing – Матьє Серрадорі й Ясір Сейдан (обидва на багі Century C6) зібрали цілу колекцію неприємностей і відразу вилетіли з Топ-10 (6 годин відставання у саудівця та майже 27 у француза). Зате на шосту позицію в загальному заліку піднявся південноафриканець Брайан Барагванат (офіційний пілот Century Racing) на аналогічному багі! У екіпажів на повнопривідних Mini JCW Rally теж складається чорно-біла картина – Володимир Васільєв йде сьомим в марафоні, зате Орландо Терранова зупинився через технічні проблеми… Мартін Прокоп на своєму пікапі-прототипі Ford Raptor RS CC продовжує старанно чіплятися за десяту позицію, попри сьогоднішню втрату півтори години. У другому десятку загального заліку теж є кілька цікавих подій. По-перше, литовець Бенедіктас Ванагас поступово опановує Toyota Hilux у заводській специфікації та вже почав підбиратися до Топ-10. По-друге, на одинадцятій і дванадцятій позиціях тримаються два багі MD Optimus – Крістіана Лав’єя і Жерома Пеліше. По-третє, в Топ-20 йдуть відразу три китайських екіпажі на BAIC BJ40 від Overdrive Racing.

Автомобілі, після шести днів
1. Петерансель/Буланже (F, Mini JCW Buggy) 22:14.03
2. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) +5.53
3. Сайнс/Крус (E, Mini JCW Buggy) +40.39
4. Пшигоньскі/Готтшальк (PL/D, Toyota Hilux Overdrive) +1:11.06
5. Рома/Вінок (E/F, BRX Prodrive Hunter) +1:36.55
6. Барагванат/Перрі (ZA, Century CR6) +1:50.32
7. Васільєв/Циро (RUS/UA, Mini JCW Rally) +2:05.47
8. Аль-Кассімі/Пансері (UAE/F, Peugeot 3008 DKR) +2:07.21
9. Де Вільєрс/Харо (ZA/E, Toyota Hilux +2:12.12
10. Прокоп/Хитка (CZ, Ford Raptor RS CC) +2:29.07

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото A.S.O., Flavien Duhamel (Red Bull Content Pool), Century Racing

08-01-2021 27931
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца