«Дакар»-2020, анонс: автомобілі (частина 1)

У заліку автомобілів картина зараз складається досить неоднозначна. По-перше, в цій категорії за останні пару років сталося чимало змін – недавно всі легкі багі SSV/UTV були виділені в окремий залік (як це зробили з квадроциклами), тому загальна кількість учасників на автомобілях впала. Якщо чотири-шість років тому на «Дакарі» можна було побачити цифри в 140-160 машин, то потім настав спад – 111 у 2016 році, 77 у 2017 році, 92 у 2018 році, 100 у 2019 році. «Дакар»-2020 подарував уболівальникам наступні цифри – 89 екіпажів в заліку автомобілів (один з них, чеха Мартіна Коломи, вже вибув після важкої аварії на шейкдауні 2 січня). По-друге, залишилося тільки дві команди, які можна назвати заводськими – це Toyota Gazoo Racing та X-raid Team. Ось вони другий рік поспіль (як раз після відходу Peugeot Sport) будуть боротися за перемогу на «Дакарі». Крім того, очікуваного напливу екіпажів з Близького Сходу все ж не сталося – всього лиш вісім пілотів (включаючи Нассера Аль-Аттію, Язіда Аль-Раджі, Ясіра Сейдана та Халіда Аль-Кассімі) представляють цей регіон…

Вже півтора десятиліття триває протистояння дизельної та бензинової техніки. Якраз рік тому Нассер Аль-Аттія на Toyota Hilux нарешті перервав десятирічну переможну «дизельну» серію (VW Race Touareg у 2009-2011, Mini All4 Racing у 2012-2015, Peugeot 2008/3008 DKR у 2016-2018 роках). Тепер його чекає набагато складніше завдання – повторити свій тріумф за кермом автомобіля японської марки… І в Toyota Gazoo Racing підійшли до цього максимально серйозно – здійснили чергову модернізацію пікапа Toyota Hilux і, найголовніше, зберегли свій основний склад. Тобто компанію Нассеру складе начебто неквапливий, але все ж дуже стабільний і надійний південноафриканець Гініель де Вільєрс (на його рахунку 16 стартів на «Дакарах», 1 перемога, 7 подіумів, 12 фінішів в Топ-5 та 15 фінішів в Топ-10). Третім номером знову став нідерландець Бернхард тен Брінке – є невелика надія, що він зможе перервати свою смугу невдач і нарешті реалізувати свій потенціал. Плюс у складі Toyota є «темна конячка», тобто іспанець Фернандо Алонсо, екс-чемпіон Формули-1.

Тим часом X-raid Team наполегливо продовжує «ловити рибу відразу двома вудками», тобто вже третій рік поспіль виставляє техніку двох принципово різних концепцій (які об’єднує тільки наявність перевіреного часом трилітрового турбодизеля BMW) – повнопривідні Mini JCW Rally, прямі спадкоємці переможних Mini All4 Racing (чотири тріумфи на «Дакарах»), і задньопривідні Mini JCW Buggy (були народжені під впливом стрімких успіхів дизельних багі Peugeot 2008/3008 DKR). Схоже, що керівництву X-raid Team концепція багі здається набагато більш перспективною – не випадково ж другий рік поспіль найсильніші пілоти німецької команди, Стефан Петерансель і Карлос Сайнс, стартують саме на Mini JCW Buggy. Трохи подає надію той факт, що Петерансель у 2019 році нарешті виграв Кубок світу з ралі-рейдів – причому у двох стартах з трьох він виступав на Mini JCW Buggy (правда, не забуваймо, що єдина перемога була здобута саме на Mini JCW Rally).

В якості «резервного ударного полку» X-raid Team тримає ще два екіпажі основного складу, які виступають на повнопривідних Mini JCW Rally – поляка Якуба Пшигоньского (володар Кубка світу з ралі-рейдів 2018 року) й аргентинця Орландо Терранови, який пару місяців назад в ефектному стилю став переможцем Кубка світу з бах. І якщо від Пшигоньского все чекають традиційно рівного та стабільного виступу (на трьох попередніх «Дакарах» він фінішував сьомим, п’ятим і четвертим, причому з кожним роком поліпшував свої результати), то Терранова досі залишається одним з найбільш непередбачуваних пілотів в складі X-raid. Можна згадати не один провал на «Дакар» в його виконанні. Але окремі успіхи у нього теж є – все ж аргентинець виграв шість етапів, на додачу двічі завершив марафон на п’ятому місці… Крім того, багатьох порадувала його стабільність й результативність в минулому Кубку світу з бах, де Орландо в шести стартах здобув чотири перемоги плюс подіум. Є сподівання, що недавно здобута стабільність Терранови збережеться і на майбутньому «Дакарі»…

В поле зору глядачів та преси зараз часто трапляє ще одна команда, яку взагалі заведено вважати невеликою приватною стайнею – це Borgward Rally Team, для якої нідерландська компанія Wevers Sports підготувала прототип Borgward BX7 DKR Evo (добре знайоме шасі Mitsubishi Racing Lancer зразка 2009 року, екіпіроване великим п’ятилітровим двигуном Ford V8 потужністю від 350 до 400 л.с.). За інших обставин проект Borgward не привернув би особливої уваги – приватна команда, яка вже багато років старанно вовтузиться з цими шасі. У минулому ці автомобілі вже з’являлися на «Дакарах» під індексами Mitsubishi Racing Lancer та HRX Ford, а зараз їх можна побачити вже під назвою Borgward BX7 DKR Evo… Однак є одна деталь, яка не дуже дозволяє ігнорувати Borgward Rally Team – адже зараз один із цих прототипів отримав номер 301 (при тому, що 300 належить торішньому переможцю Нассеру Аль-Аттії), бо його буде пілотувати відомий Хоан Нані Рома. А друга машина потрапила в руки португальця Рікарду Порема, який дебютує на «Дакарі» в заліку автомобілів.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Red Bull Content Pool (Flavien Duhamel, Kin Marcin), X-raid, SKD

03-01-2020 19117
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца