«Дакар»-2019, авто/SSV: переможний фінал Toyota!

На відміну від мотоциклістів, в заліку автомобілів не було такої неймовірної щільності результатів, особливо в Топ-10 – майже в будь-якому випадку розриви в турнірній таблиці між двома будь-якими сусідніми екіпажами становили зазвичай кілька десятків хвилин. Занадто багато, щоб намагатися якось відіграти на дистанції трохи більше сотні кілометрів – якщо тільки хтось не «зловить» в останній момент серйозні технічні проблеми. Але була одна насправді гаряча точка – якраз на стику між десятою і одинадцятою позиціями в загальному заліку, де зчепилися француз Ронан Шабо і литовець Бенедіктас Ванагас (їх поділяли лише 3.40). І литовець нітрохи не обдурив очікувань більшості глядачів – зі старту кинувся в атаку і почав «пресувати» француза… І їх дуель принесла просто запаморочливий результат – Ронан Шабо все ж втримався в Топ-10 за підсумками всього марафону, але випередив Бенедіктаса Ванагас всього лиш на п’ять секунд! Це просто в голові не вкладається – позаду десять етапів, три з гаком тисячі кілометрів бойової дистанції… І все вирішили лише П’ЯТЬ секунд!

Як тільки стартова черга дійшла до великих гравців, ініціативу на спецділянці миттєво перехопили екіпажі на багі, що і принесло результат у вигляді трьох перших місць на фініші фінального етапу – Карлос Сайнс (Mini JCW Buggy), Себастьян Льоб (Peugeot 3008 DKR) і Сіріль Депре (Mini JCW Buggy). Цікаво, що найкращим з усіх представників повного приводу став Бенедіктас Ванагас, який на своєму Toyota Hilux Overdrive примчав четвертим – тобто у нього вже другий поспіль фініш в Топ-5 на етапах! Тим часом в Toyota Gazoo Racing SA вжили всіх можливих заходів, щоб не втрати в останній момент таку довгоочікувану ы вистраждану перемогу на «Дакарі». Тому Гініель де Вільєрс відразу після старту спокійно припаркувався на узбіччі, чекав 50 хвилин на свого напарника Нассера Аль-Аттію – і тільки після цього поїхав далі, вже за спиною катарця… Подібний крок був очевидним – краще пожертвувати восьмим або дев’ятим місцем в абсолюті, але при цьому завжди бути поруч зі своїм лідером на випадок якогось форс-мажору (швидко допомогти з ремонтом або просто дотягнути до фінішу на буксирі). І Toyota нарешті вписала своє ім’я в історію «Дакара», ставши лише другою японської маркою, яка виграла марафон в заліку автомобілів! В минулому таке вдавалося тільки Mitsubishi… Крім того, Нассер Аль-Аттія тричі виграв «Дакар» на машинах різних марок – Volkswagen, Mini і Toyota!

У заліку SSV/UTV перемогу в загальному заліку відсвяткував чилієць Франсіско Лопес Контардо – чого він не зумів досягти в свої колишні мотоциклетні часи (найвищими досягненнями Лопеса тоді стали два третіх місця на «Дакарі», в 2010 і 2013 роках), це він зробив в категорії легких багі, причому з першої ж спроби! Все ж не даремно він в останні три роки регулярно виступав в ралійному чемпіонаті Чилі і навіть завойовував вищий титул в своєму дивізіоні – навички роботи з штурманом дійсно придалися йому в нагоді! Поки Лопес тихо і спокійно доїжджав до фінішу фінального допа, поруч з ним кипіла справжня і дуже гаряча битва – бразилець Рейналду Варела, минулорічний переможець «Дакара» в категорії SSV/UTV, відчайдушно намагався хоч якось відібрати другу позицію в загальному заліку в іншого екс-мотоцикліста, іспанця Герарда Фарреса Гуелля (раніше виступав в КТМ, в 2017 році став третім призером «Дакара»). Але атака бразильця повного успіху все ж не принесла – він хоч і виграв фінальну спецділянку, але зміг відіграти у іспанця тільки дев’ять хвилин з одинадцяти з лишком… У підсумку, Герард Фаррес Гуелль зберіг за собою друге місце в загальному заліку.

Автомобили, день 10 (Піско – Ліма, СД 112 км)
1. Сайнс/Крус (E, Mini JCW Buggy) 1:20.01
2. Льоб/Елена (F/MC, Peugeot 3008 DKR) +0.42
3. Депре/Коттре (F, Mini JCW Buggy) +2.31
4. Ванагас/Розвадовскі (LT/PL, Toyota Hilux Overdrive) +3.38
5. Пшигоньскі/Колсул (PL/B, Mini JCW Rally) +3.41
6. Рома/Харо (E, Mini JCW Rally) +4.16
7. Гарафулік/Палмейру (RCH/P, Mini JCW Rally) +5.53
8. Ляшом/Полато (F, Peugeot 2008 DKR) +6.22
9. Шабо/Пілло (F, Toyota Hilux Overdrive) +7.13
10. Фукс/Муссано (PE/RA, FRT Proto) +8.13

Автомобілі, попередні результати
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) 34:38.14
2. Рома/Харо (E, Mini JCW Rally) +46.42
3. Льоб/Елена (F/MC, Peugeot 3008 DKR) +1:54.18
4. Пшигоньскі/Колсул (PL/B, Mini JCW Rally) +2:28.31
5. Депре/Коттре (F, Mini JCW Buggy) +2:48.43
6. Прокоп/Томанек (CZ, Ford Raptor RS CC) +3:19.02
7. Аль-Раджі/Готтшальк (SA/D, Mini JCW Rally) +4:30.56
8. Гарафулік/Палмейру (RCH/P, Mini JCW Rally) +7:57.58
9. Де Вільєрс/Фон Зітцевітц (ZA/D, Toyota Hilux) +7:59.16
10. Шабо/Пілло (F, Toyota Hilux Overdrive) +8:09.58

SSV/UTV, день 10 (Піско – Ліма, СД 112 км)
1. Варела/Гугелмін (BR, Can-Am Maverick X3) 1:25.09
2. Баумгарт/Андреотті (BR, Can-Am Maverick X3) +3.39
3. Лопес/Леон (RCH, Can-Am Maverick X3) +6.10

SSV/UTV, попередні результати
1. Лопес/Леон (RCH, Can-Am Maverick X3) 42:19.05
2. Фаррес/Оліверас (E, Can-Am Maverick X3) +1:02.35
3. Варела/Гугелмін (BR, Can-Am Maverick X3) +1:05.19

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото carmag.co.za, A.S.O./DPPI/Eric Vargiolu, South Racing Can-Am

17-01-2019 30008
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца