«Дакар»-2018, вантажівки, день 12: одна секунда і скандал!

Напередодні всі дивувалися тому, яка ж неймовірна боротьба зараз триває в вантажному заліку – Федеріко Вільягра лише на 67 секунд випереджає Едуарда Ніколаєва! Здавалося, що ж може бути крутішим за такий невеликий відрив? Але цей своєрідний «рекорд» протримався всього лише добу – події вчорашнього дня взагалі відправили всіх в якийсь стан легкого нокауту, коли в голові залишається лише одна думка «Невже все це відбувається насправді?!» Нічого не скажеш – якщо добре підібрати одну дійсно довгу спецділянку (таку як вчора, яка налічувала 523 км), то на ній можна отримати стільки пригод, які здатні залишити в тіні всі попередні події, які «накопичилися» майже за два тижні марафону!

Все, що було в четвер на довгому шляху від Чилесіто до Сан-Хуана, найбільше нагадувало якийсь стрімкий бойовик, в якому навіть не встигаєш зрозуміти – хто, що, де, коли, куди їде, куди стріляє?! «Новини з фронту» виглядали приблизно так… Подія 1 – Едуард Ніколаєв встав через поломку пневмосистеми. Федеріко Вільягра йде у відрив. Подія 2 – до Ніколаєва примчали Айрат Мардєєв з Дмитром Сотніковим. У дикому поспіху з машини Сотникова перекидають регулятор тиску замість пошкодженого. Ніколаєв продовжує гонку, відстає на півгодини від Вільягри, Сотніков витрачає чотири години на відновлення свого «демонтованого» KAMAZ 43509. Подія 3 – у Вільягри теж поломка пневмосистеми! Понад двадцять хвилин втрачено… Подія 4 – в зоні нейтралізації серйозний ремонт у Ніколаєва (заміна одного з редукторів). Подія 5 – нова проблема у Вільягри, машина не набирає швидкість…

Фінальна частина спецділянки. Тон ван Генугтен (Iveco Powerstar) ламає опір Мартіна Коломи (Tatra Phoenix) і виграє вже свій третій етап на «Дакарі». Тим часом Федеріко Вільягра намагається якось змусити свій Iveco їхати швидше 50 км/год, його наздоганяє Едуард Ніколаєв… Після їх фінішу все разом схопилися за голови – Ніколаєв відіграв у Вільягри 1.08 і знову став лідером гонки. З відривом у ОДНУ СЕКУНДУ!!! Так, стоп, хвилину… Тобто позаду вже 11 спецділянок, мінімум дві пустелі (Наска і Фіамбала), солончаки Уюні, гірські перевали висотою понад чотири кілометри… І нескладний арифметичний підрахунок показує, що після 3431 км бойової дистанції екіпаж КАМАЗ-мастер випереджає свого суперника з Team de Rooy приблизно на 20 метрів! Чомусь миттєво згадалися «24 години Ле-Мана» 1969 року, коли після цілої доби запеклої битви на трасі і п’яти тисяч кілометрів подоланого шляху Жаки Ікс і Джекі Олівер (Ford GT40) випередили Ганса Германна і Жерара Лярусса (Porsche 908) лише на 120 метрів…

Поки всі приходили до тями після такого божевільного фіналу етапу, встиг спалахнути дуже серйозний скандал – з’ясувалося, що в зоні нейтралізації Федеріко Вільягру заправили пальним з технічки. Перша реакція на це повідомлення була короткою і виразною – «ЗНОВУ?!» Бо скільки вже було скандалів з цього приводу – два роки тому Peugeot Sport кілька місяців висіли під загрозою дискваліфікації за цей фінт, минулого року в заліку мотоциклів Honda отримала по годині штрафу для кожного свого пілота і програла «Дакар»… І ось тепер виникла «Справа Вільягри». Хотілося б знати, яку «дірку» в регламенті вдалося відшукати Team de Rooy – адже такий факт не приховаєш, слідства не уникнути, тому голландська команда зобов’язана надати хоч якісь аргументи на свою користь. Якщо ж «дероївцям» дійсно вдалося знайти «лазівку» в правилах, а не просто нахабно заправитися майже на очах у всіх, то тут вже є питання до організаторів – а чи не простіше чітко прописати в регламенті однозначну і категоричну заборону на заправку де-небудь, крім зазначених місць?

Вантажівки, день 12 (Чилесіто – Сан-Хуан, СД 523 км)
1. Ван Генугтен/Дер Кіндерен/Віллемсен (NL/NL/B, Iveco Powerstar) 7:02.36
2. Коломи/Стросс/Плни (CZ, Tatra Phoenix) +4.11
3. Ніколаєв/Яковлев/Рибаков (RUS, KAMAZ 4326) +6.21
4. Вільягра/Торласкі/Жакопіні (RA, Iveco Powerstar) +7.29
5. Ардавічус/Брьойнкенс/Хьойсман (KZ/B/NL, Iveco Powerstar) +15.14
6. Вязовіч/Гаранін/Жигулін (BY, MAZ 5309 RR) +26.20
7. Ван ден Хьовел/Ван Орт/Ван Рой (NL, Scania Torpedo) +32.16
8. Вишневський/Новіков/Неверовіч (BY, MAZ 5309 RR) +35.00
9. Хузінк/Бурсен/Русінк (NL, Renault K520) +38.11
10. Василевський/Віхренко/Запорощенко (BY, MAZ 5309 RR) +39.02

Вантажівки, становище після дванадцяти етапів
1. Ніколаєв/Яковлев/Рибаков (RUS, KAMAZ 4326) 47:14.31
2. Вільягра/Торласкі/Жакопіні (RA, Iveco Powerstar) +0.01
3. Вязовіч/Гаранін/Жигулін (BY, MAZ 5309 RR) +3:26.14
4. Мардеев/Свистунов/Беляев (RUS, KAMAZ 4326) +5:20.15
5. Ван Генугтен/Дер Кіндерен/Віллемсен (NL/NL/B, Iveco Powerstar) +5:23.40
6. Ардавічус/Брьойнкенс/Хьойсман (KZ/B/NL, Iveco Powerstar) +5:36.25
7. Мацік/Томашек/Мрква (CZ, LIAZ 111.154) +7:10.21
8. Сугавара/Такахаші (J, Hino 500 Series) +7:20.32
9. Хузінк/Бурсен/Русінк (NL, Renault K520) +7:43.52
10. Ван ден Хьовел/Ван Орт/Ван Рой (NL, Scania Torpedo) +8:18.41

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Team de Rooy, КАМАЗ-мастер

19-01-2018 20118
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца